Valmieras Ziņas

Praktikanta rokasgrāmata jeb pieci padomi, kā praksē pavadīto laiku izmantot visefektīvāk

Lasīšanas laiks: 4 min

Vasara ir laiks, ko liela daļa studentu izmanto, piesakoties praksē kādā sev interesējošā uzņēmumā. Lai gan vairākums (63%) jauniešu vēlētos palikt strādāt uzņēmumā, kurā veic praksi, reālais to jauniešu īpatsvars, kuri pēc prakses paliek strādāt tai pašā vietā, ir 25%, informē Linda Vecvagare, “Tele2 Shared Service Center” komunikācijas konsultante.

Kā lietderīgi izmantot prakses periodu, lai tajā iegūtās zināšanas palīdzētu nākotnes darba vietas meklējumos vai noslēgtos ar darba piedāvājumu prakses vietā, padomus sniedz Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) vadītājs Kims Leandersons un Latvijas Universitātes Karjeras centra konsultante Agita Šmitiņa.

Izpētīt ne tikai uzņēmumu, bet visu nozari kopumā

Gan pirms prakses uzsākšanas, gan tās laikā studentam jāizpēta ne tikai izvēlētais uzņēmums, bet arī konkrētā nozare kopumā. Kā skaidro Latvijas Universitātes Karjeras centra konsultante Agita Šmitiņa, piesakoties praksē studentam ir jābūt gatavam, ka viņu gaidīs konkrēti uzdevumi, kompetences un noteikumi, tajā pat laikā augsti tiks vērtētas iepriekš iegūtas zināšanas par uzņēmumu un tā darbības lauku. “No studenta sagaida, ka viņš interesēsies par uzņēmumu un būs teorētiski izglītots jomā, ar izpratni par notiekošo,” stāsta Agita Šmitiņa.

Izrādīt ieinteresētību un iniciatīvu

Prakses laikā ir īpaši būtiski izrādīt savu ieinteresētību veicamajā darbā jau no pirmās prakses dienas. “Tele2 SSC” vadītājs Kims Leandersons atklāj, ka “vissvarīgākā īpašība, kas piesaista potenciālā darba devēja uzmanību, ir jaunā profesionāļa motivācija un vēlme mācīties. Prakses laikā visvairāk tiek novērtētas tieši katra praktikanta individuālās īpašības un spēcīgās puses, atstājot praktiskas pieredzes trūkumu otrajā plānā.” Tādējādi praktikanta būtiskākais uzdevums ir veikt uzticētos pienākumus ar augstu atbildības sajūtu, kā arī izrādīt iniciatīvu, piemēram, piedāvājot papildu risinājumus veicamajam uzdevumam.

Socializēties ar kolēģiem

Viens no priekšnosacījumiem, lai pašam praktikantam patiktu izvēlētā darba vide, ir iejušanās kolektīvā. Tas iezīmē socializēšanos ar darba kolēģiem – mūsdienās kontaktu veidošana ar citiem nozares speciālistiem ir izaugsmes garants, kas tuvākā vai tālākā nākotnē var sniegt papildu iespējas. Kā norāda “Tele2 SSC” vadītājs Kims Leandersons, “praktikantiem svarīgākais ir tīklošanās (networking) un savstarpējais kontakts ar kolēģiem. Varbūt kāds no viņiem vēlāk būs tavs priekšnieks vai kolēģis, varbūt kāds ieteiks darba pozīcijai. Spēcīga profesionālā kontaktu tīkla esamība būs daudz svarīgāka nekā konkrētās prasmes, kas tiek apgūtas šajā īsajā periodā.”

Pieņemt izaicinājumus

Tikpat būtiski jaunajam praktikantam ir pieņemt visdažādākos izaicinājumus un piekrist darīt arī uzdevumus, kas nav tieši iekļauti prakses līgumā. Prakses laikā topošais profesionālis var izprast, kas viņu saista vairāk, kas mazāk konkrētajā profesijā, kā arī iepazīt savas stiprās un arīdzan vājās puses. “No studenta sagaida motivāciju strādāt, iemācīties, darīt vairāk nekā viņam ir uzdots. Tad arī ļoti bieži studentiem piedāvā darba vietas,” stāsta Agita Šmitiņa.

Izturēties kā pastāvīgā darba vietā – parādīt savu potenciālu

Tajā pašā laikā jaunajam censonim jāatceras, ka prakse ir iespēja parādīt potenciālajam darba devējam savas prasmes un potenciālu, kā arī ieinteresētību turpināt karjeru konkrētajā uzņēmumā. Jāpatur prātā, ka tieši šie ir pirmie soļi profesionālajā izaugsmē, tādēļ veiksmīgāki ir praktikanti, kas izturas pret praksi tikpat atbildīgi kā pret pastāvīgu darba vietu. Kā atzīst “Tele2 SSC” vadītājs, “pēc prakses perioda mēs kandidātus pieņemam darbā tādos gadījumos, kad saderība ir abpusēja. Ja mums ir brīvas vakances un praktikantam ir atbilstošās īpašības, kas saskan ar viņa spēju apvienot darbu ar saviem studiju un nākotnes plāniem, tad pastāv liela iespējamība, ka šo jauno profesionāli pieņemsim darbā. Ir svarīgi, lai mēs nevis atturētu studentus no augstākās izglītības, bet gan rastu veidu, kā studijas un darbs var tikt apvienoti.”

Tomēr ne vienmēr prakses perioda izdošanās ir atkarīga tikai no praktikanta. Liela nozīme ir arī uzņēmumam, kam jākļūst par labu prakses vietu. “Ir jārada vide un jāveido priekšstats, ka studenti ir gaidīti un prakses laikā tiek doti reāli darba uzdevumi. Jābūt interesantam saturam, kur students redz jēgu darbā, kas tiek darīts un tā nav tikai mapīšu kārtošana vai kopēšana, bet iespēja mācīties un gūt noderīgu pieredzi,” stāsta A.Šmitiņa.

Arī Latvijā visstraujāk augošais IT uzņēmums “Tele2 SSC” šovasar piedāvā studentiem izmēģināt savus spēkus IT un finanšu jomā apmaksātā praksē 13 dažādās pozīcijās. “Mēs ticam, ka var iemācīties darot, tāpēc lielāko daļu prakses laika praktikanti veic “īstus” darbus ar pieredzējušu kolēģu palīdzību. Viņiem ir iespēja piedalīties īpašā mācību sesijā par “Tele2 SSC”, telekomunikāciju nozari un tikties ar dažādiem uzņēmuma pārstāvjiem,” stāsta Kims Leandersons.

 

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* VALSTS SOCIĀLĀS APRŪPES CENTRS "ZEMGALE" ir  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā APRŪPES SEKTORA VADĪTĀJU filiālē "RŪJA" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi) Prasības pretendentam: Augstākā izglītība sociālajā labklājībā/sociālās labklājības jomā (vēlams sociālajā aprūpē) ar kvalifikāciju: sociālais darbinieks vai sociālais aprūpētājs; Darba pieredze sociālās aprūpes jomā vismaz 3 gadi; Spēja būt klientorientētam, nosvērtam, vērīgam, lojālam. Prasme vadīt kolektīvu, vadītāja pieredze vismaz 1 gads; Valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; Derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi vadības pienākumi aprūpes sektora darbiniekiem (plānot, organizēt un vadīt darbinieku darba izpildi; sagatavot darba grafikus un darba laika uzskaites tabulas; sagatavot atvaļinājumu grafiku; noteikt mācību vajadzības un kvalifikācijas paaugstināšanu padotajiem darbiniekiem; organizēt un nodrošināt jauno aprūpētāju ievadīšanu darbā; veidot un uzturēt efektīvu un motivējošu darba vidi aprūpes personālam u.c.); materiālo resursu nodrošināšana un kontrole (kontrolēt izsniegto materiālo resursu saudzīgu izlietojumu; piedalīties materiālo vērtību inventarizācijās; veikt cenu aptaujas un sagatavot ziņojumus; piedalīties nepieciešamā mīkstā inventāra plānošanā atbilstoši veidiem, izmēriem un daudzumiem, kā arī piedalīties nepieciešamā mīkstā inventāra specifikāciju sagatvošanā); sagatavot pārskatus, atskaites un ziņojumus. klientu sociālās aprūpes procesa nodrošināšana (kontrolēt klientu iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu; piedalīties jaunpienākušo klientu uzņemšanas procesā; izvērtēt sniegtā aprūpes pakalpojuma kvalitāti un atbilstību katra klienta individuālajām vajadzībām u.c.). Piedāvājam: Algu (bruto) no EUR 1509 - EUR 1746 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 1510 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā valsts pārvaldē vai pašvaldības iestādē un vadītāja pieredze; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; Darba pieredzi valsts pārvaldē;  veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; 10% ikmēneša piemaksu par darbu, kas saistīts ar īpašo risku; papildatvaļinājumu par īpašo risku (3 darba dienas gadā) un papildatvaļinājumu par ikgadējo novērtēšanu (no 4 - 10 darba dienām gadā); normālo darba laiku 40h nedēļā. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Rūja, Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar atzīmi "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļas vadītāja vietnieks" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv. Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download  Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa). Profesija: PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-26 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties ražošanas procesu vadītāju Pienākumi: • Plānot ražošanas apjomus, vadīt ražošanas procesus, noteikt ražošanas komandas darba uzdevumus un pārraudzīt to izpildi; • Plānot, vadīt un apmācīt ražošanas komandu, veikt laika uzskaiti un grafiku sastādīšanu; • Uzturēt ražošanu atbilstoši uzņēmuma kvalitātes standartiem; • Kontrolēt un uzlabot ražošanas efektivitātes radītājus; • Iziet un uzturēt esošos, kā arī plānotos starptautiskos kvalitātes sertifikācijas procesus. Prasības: • Vidējā, vidējā speciālā vai augstākā izglītība; • Pieredze cilvēkresursu vadībā, vēlams pārtikas ražošanas uzņēmumā; • Pieredze maiņu grafika plānošanā un sastādīšanā; • Teicamas HACCAP un sanitāro normu zināšanas; • Izpratne par LEAN ražošanas metodēm; • Proaktivitāte, spēja izrādīt iniciatīvu, patstāvīgi organizēt savu un komandas darbu; • Teicamas datorlietošanas prasmes - pieredze darbā ar uzņēmumu vadības programmu (ERP), plānošanas rīkiem, MS Office, biznesa analītikas rīkiem u.c. • Vēlamas angļu valodas zināšanas; • Medicīniskā izziņa Nr. 027/u. Piedāvājam: • Atalgojumu sākot no 1500 EUR pirms nodokļu nomaksas; • Ceļa izdevumu kompensāciju; • Sociālās garantijas; • Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; • Dinamisku, uz attīstību un izaugsmi vērtu darba vidi, kurā būs lieliska iespēja sevi profesionāli attīstīt un pierādīt; • Kvalifikācijas celšanas apmācības; • Draudzīgu kolektīvu un saliedēšanās pasākumus; • Bezmaksas kafiju un saldējumu darbavietā; • Iespēju iegādāties saldējumu par īpaši izdevīgām cenām. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu un CV līdz 3. decembrim uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: RAŽOŠANAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-12-03 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri