Valmieras Ziņas

Pieci padomi, kā efektīvi organizēt attālināto darbu

Lasīšanas laiks: 3 min

Vasara ir pateicīgs laiks uzņēmumiem eksperimentēt ar attālināto darbu — šādi tas var iepriecināt savus darbiniekus ar iespēju siltās dienās darba nedēļas vidū vairāk laika pavadīt ārā, vienlaikus uzlabojot to strādājošo produktivitāti, kuri sākuši ilgoties pēc atvaļinājuma. Lai attālinātais darbs noritētu efektīvi, vēlams ņemt vērā vairākus būtiskus aspektus.

«Darba tirgū ienākot jaunai paaudzei, uzņēmēji aizvien biežāk sastopas ar darbinieku prasībām nodrošināt iespēju vismaz vienu dienu nedēļā strādāt attālināti. Tā kā darbinieku trūkst, uzņēmumi iet laikam līdzi un piekrīt šīm prasībām. Tomēr kopējā situācija ir mulsinoša — darbinieki vēlas strādāt attālināti, darba devēji grib nākt pretī strādājošajiem, bet ne viena, ne otra puse nezina, kā to vislabāk darīt,» situāciju raksturo līderības attīstības konsultante Anna Litvina.

Attālinātais darbs ir nākotne, gribam mēs to vai negribam. Kaut vai tādēļ, ka globalizācija turpinās un uzņēmumos būs nepieciešama ārvalstu speciālistu pieredze, lai veicinātu globālo konkurētspēju. Viņu piesaistīšana bieži vien ir izdevīgāka attālinātā darba formātā.

Jāsāk pamazām

Nevajadzētu uzreiz piešķirt darbiniekiem ļoti brīvu grafiku. Attālinātā darba iespējas un ārpus biroja pavadāmais laiks jāizvērtē, ņemot vērā katra produktivitātes rādītājus. Ja darbinieks pierāda, ka vienu dienu nedēļā no mājām spēj strādāt tikpat efektīvi kā birojā vai pat vēl efektīvāk, tad viņa attālinātā darba iespējas var paplašināt.

Pieredze rāda, ka visi nav vienlīdz disciplinēti, tādēļ attālinātais darbs nebūs pieņemams visos gadījumos.

Priekšroka klusuma tīkotājiem

Attālināto darbu visvairāk praktizē programmatūras izstrādātāji. Viņi risina komplicētas problēmas, bieži vien vairākas dienas pēc kārtas, un viņiem atvērtā biroja vide traucē. Tajā nemitīgi valda rosība, notiek telefonsarunas, kas novērš uzmanību.

Savstarpēja kontrole

Attālinātais darbs ietver darba efektivitātes pazemināšanās risku, jo darbinieku neviens neuzrauga un viņam mājas apstākļos var būt grūtāk sevi motivēt visu darba laiku patiešām veltīt darbam. To zināmā mērā risina efektivitātes mērīšanas sistēmas un pareiza darba organizācija.

Atskaitīšanās pat nav tik ļoti vajadzīga vadītājiem, cik pašiem darbiniekiem, lai saprastu, cik daudz ir padarīts un vai darba diena nav izniekota. Ja cilvēkam nav īsti skaidra darba uzdevuma, sasniedzamo mērķu un termiņu un, iespējams, vispār ir tikai aptuvena nojausma par to, ko no viņa sagaida darba devējs, tad viņam, visticamāk, būs grūti saņemties darbam. Viņš ies pie ledusskapja biežāk, nekā to darītu birojā. Tādēļ ir īpaši svarīgi, lai pats darba kolektīvs vai projekta komanda noteiktu konkrētā termiņā izpildāmus uzdevumus. No malas uzspiesti, neizpildāmi termiņi samazina motivāciju.

Jāparūpējas par sevi

Darba tirgū aizvien svarīgākas kļūst pašdisciplīnas prasmes, un attālinātā darbā tās ir īpaši svarīgas. Ne velti radies teiciens, ka, strādājot no mājām, cilvēks strādā 24 stundas diennaktī.

Pareiza attālinātā darba organizēšana ir svarīga arī pašiem darbiniekiem, jo bieži vien viņus pārņem sajūta, ka neviens viņu darbu neredz un nenovērtē. Tādēļ, tiecoties pēc atzinības un paaugstinājuma, viņi darbam velta vairāk laika, nekā vajadzētu. No tā cieš veselība un privātā dzīve. Tas nozīmē, ka pašiem ir stingri jānosprauž sava darba robežas. Var sākt darbu agrāk no rīta un atstāt vairāk brīva laika pēcpusdienā, var strādāt rītos un vakaros un atpūsties dienas vidū vai citādi sadalīt dienu. Svarīgi, lai dzīve nekļūtu par nebeidzamu darbu.

Uzturēt komandas garu

Arī attālināti strādājošajiem ir svarīgi uzturēt intensīvu saziņu un komandas garu. Tādēļ darba devējam jāparedz kopīgas sapulces vai tā dēvētās «biroja dienas», kad visi attālināti strādājošie satiekas klātienē un pārrunā problēmas, jaunos uzdevumus, dalās pieredzē. Tas arī palīdz uzturēt korporatīvo identitāti, uztvert sevi kā uzņēmuma sastāvdaļu. Turklāt ikvienam strādājošajam, pat intravertajiem, ir nepieciešams cilvēciskais kontakts.

Saimniecība SIA “Blueberry Garden” Reģ.nr. 44103091288 aicina pieteikties strādnieku/ -ci saimniecisko darbu vadītāju Saimniecība nodarbojas ar krūmmelleņu audzēšanu nelielā platībā. Pienākumi: darbs stādījumu kopšanā - ogu krūmu sanitārās apgriešanas, mulčēšanas, minerālmēslošanas, kā arī citi saimnieciskie darbi pēc nepieciešamības; ražas laikā arī darbu vadīšana un uzraudzība krūmmelleņu laukā, tai skaitā norēķinu veikšana ar ogu lasītājiem un klientiem. Prasības: augsta atbildības sajūta, precizitāte un godprātība; laba fiziskā izturība un veselība, bez kaitīgiem ieradumiem; vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība un savs transports. Piedāvājam: atalgojumu 5 - 6 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, kas atkarīgs no darba izpildes rezultāta; darbs uz noteiktu laiku no maija līdz augustam. Maijā un jūnijā darbs uz pusslodzi, ražas laikā - jūlijā un augustā pilna slodze. Adrese: “Kraujas”, Kocēni, Kocēnu pagasts, Valmieras novads, LV-4220 Pieteikties vakancei var rakstot uz e-pastu in.megne@gmail.com vai zvanot pa tālruni 26529065 pēc plkst. 18:00. Profesija: SAIMNIECĪBAS STRĀDNIEKS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Kraujas, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Lauksaimniecība / Vide Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-09 Kontaktpersona: Inga Megne

Pievienojies mūsu komandai! Valmiermuižas pirmsskolas izglītības iestāde “Burtiņš” (turpmāk – Iestāde) aicina darbā izglītības psihologu (0,4 darba likmei (12 stundas nedēļā)) uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Ozolu iela 2A, Valmieras pagasts, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • sniegt psiholoģisku palīdzību bērniem; • veikt bērnu psiholoģisko izvērtēšanu un atzinumu sagatavošanu; • plānot un realizēt savu darbu saskaņā ar Iestādē realizējamajām pirmsskolas izglītības programmām; • konsultēt Iestādes darbiniekus un bērnu vecākus par bērnu audzināšanu; • sadarboties ar Iestādes vadību, pedagogiem un bērnu vecākiem, lai izstrādātu un īstenotu bērna atbalsta pasākumus, aktīvi iesaistīties Atbalsta komandas darbā; • kā arī veikt citus pienākumus psihologa amata ietvaros; un ja Tev ir: • apliecinājums par patstāvīgu psihologa profesionālo darbību - augstākās izglītības diploms par akreditētas bakalaura studiju programmas un akreditētas maģistra studiju programmas psiholoģijā apguvi, turklāt vismaz viena no šīm programmām ir profesionālā studiju programma; • reģistrācija psihologu reģistrā un psihologa sertifikāts noteiktā darbības jomā; • atbilstība Bērnu tiesību aizsardzības likuma 72.panta prasībām; • apgūta pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma “Speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā”; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; spēja analizēt un cieņpilni risināt konfliktsituācijas, saglabāt konfidencialitāti un toleranci; spēja argumentēt pieņemtos lēmumus vai veiktās darbības; • prasmes darbā ar datoru; mēs piedāvājam: • atalgojumu 1175.00 EUR pirms nodokļu nomaksas par pilnu darba likmi; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un darba pienākumu veikšanai atbilstošu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli un izglītības dokumenta kopijas gaidīsim līdz 2025.gada 23.maijam e-pastā: burtins@valmiera.edu.lv Pieteikums iesniedzams ar norādi “Psihologa/-es vakancei”. Tālrunis informācijai: 26330075. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Izglītības un skolu PSIHOLOGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Ozolu iela 2A, Valmiermuiža, Valmieras pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-05-23 Kontaktpersona: burtins@valmiera.edu.lv 26330075

Pievienojies mūsu komandai! Mazsalacas kultūras centrs (turpmāk – Iestāde) aicina darbā kultūras darba speciālistu/-i (1 slodze – 40 stundas nedēļā) uz noteiktu laiku. Darba vietas adrese: Rūjienas iela 1, Mazsalaca, Valmieras novads. Ja Tu vēlies: • plānot kultūras pasākumus dažādām sabiedrības grupām kultūras, mākslas, tautas jaunrades, novadpētniecības jomās un nodrošināt to īstenošanu; • nodrošināt vietēja un valsts mēroga pasākumu sagatavošanu un norisi, finansējuma piesaisti kultūras, mākslas, novadpētniecības un mūžizglītības jomās; • izstrādāt ar kultūras jomu saistītus radošos projektus, koordinēt amatiermākslas kolektīvu darbību; • asistēt Iestādes administratīvajos un organizatoriskajos procesos (sagatavot budžeta tāmes, līgumu projektus utt.);   un ja Tev ir: • augstākā izglītība kultūras jomā; • iepriekšēja darba pieredze kultūras jomā, projektu vadībā, pasākumu organizēšanā (vēlama); • zināšanas par kultūras procesiem, iestādes darba organizēšanu; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: teicamas organizatoriskās, komunikācijas un sadarbības prasmes; prasme vadīt komandu, motivēt darbiniekus, paust viedokli, pamatot savu rīcību un lēmumus, augsta atbildības sajūta, spēja noteikt prioritātes, organizēt darbu; • labas iemaņas darbā ar datoru (MS Office programmām, interneta pārlūkprogrammām un sociālajiem tīkliem); mēs piedāvājam: • aizraujošu un radošu darbu uz attīstību vērstā pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 999 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1052 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu un citas sociālās garantijas atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz dace.jurka@valmierasnovads.lv vai personīgi Mazsalacas kultūras centrā, adrese: Rūjienas iela 1, Mazsalaca, Valmieras novads ar norādi „Kultūras darba speciālista/-es amatam”, līdz 2025.gada 19.maijam. Tālrunis papildu informācijai: 26645713, 29179179. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: KULTŪRAS PASĀKUMU ORGANIZATORS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūjienas iela 1, Mazsalaca, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Kultūra / Māksla Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-19 Kontaktpersona: dace.jurka@valmierasnovads.lv 26645713

Mūsu partneri