Lasīšanas laiks: 2 min
Latvijas iedzīvotāji ir tikpat apmierināti, cik vidēji Eiropā, liecina tirgus izpētes kompānijas “Nielsen” veiktais pētījums.
Baltijas valstīs patērētāju apmierinātības indekss šā gada otrajā ceturksnī ir stabils – par vienu punktu mazāks nekā gada sākumā – Latvijā tas ir 79, Igaunijā – 82, bet Lietuvā – 83.
Izpētīts, ka bailes no militāra konflikta kā galveno ikdienas raižu avotu, min retāk visās trīs Baltijas valstīs.
Latvijā būtiskākais raižu avots otrajā ceturksnī ir veselība (30% respondentu to norādīja kā pirmo vai otro būtiskāko raižu iemeslu) un ikdienas rēķini (18%). Bažas par militāra konflikta draudiem ir trešajā vietā – tās minējuši 17% respondentu.
Igaunijā galvenie raižu avoti ir ekonomika (31%), veselība (27%) un izglītība (20%). Kara draudus minējuši 8%. Tāds pats īpatsvars šajā jautājumā redzams arī Lietuvā, kur iedzīvotājus patlaban galvenokārt uztrauc veselība (42%), izglītība (31%) un darba esamība (24%).
Tostarp, neraugoties uz virkni ekonomisku un sociālpolitisku saspīlējumu, patērētāju noskaņojums Eiropā 2015.gada otrajā ceturksnī sasniedzis augstāko indeksu pēdējo piecu gadu laikā – 79.
Salīdzinot ar šā gada pirmo ceturksni, otrajā ceturksnī 21 no 32 pētījumā ietvertajām Eiropas valstīm iedzīvotāju apmierinātības indekss ir pieaudzis. Tomēr optimisms ievērojami samazinājies Grieķijā – salīdzinot ar gada sākumu, tas krities par 12 punktiem, sasniedzot rādītāju 53.
Arī Ukrainas iedzīvotāju noskaņojums vēl joprojām ir tālu no optimistiska novērtējuma. “Kaut arī salīdzinot ar pirmo ceturksni apmierinātības indekss Ukrainā ir pieaudzis par septiņiem punktiem, sasniedzot 48, līdz robežšķirtnei 100 vēl ļoti tālu,” teikts pētījumā.
“Nielsen” starptautiskais patērētāju noskaņojuma un patēriņa paradumu pētījuma ietvaros tika aptaujāti 30 tūkstoši patērētāju 60 pasaules valstīs – Āzijas un Klusā okeāna reģionā, Eiropā, Latīņamerikā, Vidējos Austrumos, Āfrikā un Ziemeļamerikā. Patērētāju noskaņojumu nosaka, izmantojot robežšķirtni 100. Indeksa rādītāji virs tās nozīmē optimistiskāku, bet zem – pesimistiskāku attieksmi.
“Nielsen” ir globāla informācijas un mērījumu kompānija mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.