Lasīšanas laiks: < 1 min
Valsts Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunī pērn saņemti 57 603 zvani, liecina inspekcijas 2015.gada pārskats.
No saņemtajiem zvaniem 17 541 jeb 30 % gadījumos zvanītājiem tika sniegts psiholoģiskais atbalsts un palīdzība.
Pārskatā norādīts, ka kopš pērnā gada 1.marta uzticības tālrunis nodrošina psiholoģiskās palīdzības sniegšanu visu diennakti. VBTAI norādījusi, ka iepriekšējos gados uzkrātā pieredze pierādījusi, ka bērniem un pusaudžiem palīdzība bieži vien ir nepieciešama un tiek meklēta vēlās vakara stundās un naktī. Turklāt nereti tieši naktīs saņemtajos zvanos skartās problēmas vai krīzes situācijas ir visai smagas un prasa tūlītēju risinājumu.
Pērn naktīs saņemti 3604 zvani, no kuriem 1686 reizes jeb 47% gadījumu no nakts stundās saņemtajiem zvaniem sniegtas psiholoģiskās konsultācijas.
Pārskatā uzsvērts, ka VBTAI apkalpoto zvanu skaitam ir tendence samazināties, salīdzinot ar 2013. un 2014. gadu, taču vērojams, ka pieaug komplicēto konsultāciju skaits. Līdz ar to tiek secināts, ka 2015.gadā zvanītāji lielākoties ir mērķtiecīgi zvanījuši uz uzticības tālruni, lai saņemtu psiholoģisku atbalstu un palīdzību kādā no krīzes situācijām.