Valmieras Ziņas

Pārbaudot 158 trauksmes sirēnas, bez traucējumiem nostrādāja 152 sirēnas

Lasīšanas laiks: 4 min

Trešdien, 31. maijā, pārbaudot valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas tehnisko gatavību – trauksmes sirēnu tehnisko stāvokli, iespējamos bojājumus vai traucējumus sirēnu darbībā un to skaņas signāla dzirdamību, bez traucējumiem un bojājumiem nostrādāja 152 no 158 pārbaudītajām trauksmes sirēnām. Attālinās iedarbināšanas vai cita veida tehniskas problēmas tika konstatētas sešām trauksmes sirēnām. Vēl sešām sirēnām netika veikta pārbaude, jo tās atrodas remontā. Kopumā Latvijā ir uzstādītas 164 trauksmes sirēnas, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Viktorija Gribuste.

Trauksmes sirēnu pārbaudes rezultāti:

  • Rīgā un Rīgas reģionā no 55 izvietotajām sirēnām bez traucējumiem nostrādāja 52 sirēnas. Dubultos un viena no Rīgā izvietotajām sirēnām nenostrādāja attālināti un tika iedarbinātas uz vietas manuāli. Savukārt Baldonē izvietotā sirēna netika pārbaudīta, jo tai tiek veikti remontdarbi.
  • Kurzemē no 29 izvietotajām trauksmes sirēnām bez traucējumiem nostrādāja 26 sirēnas. Sabilē izvietotā sirēna nenostrādāja, savukārt viena Ventspilī un viena Liepājā izvietotā sirēna netika pārbaudīta, jo tām tiek veikti remontdarbi;
  • Zemgalē no 23 izvietotajām sirēnām bez traucējumiem nostrādāja 19 sirēnas. Divas Jelgavā un Aucē izvietotā sirēna izvietotā sirēna nenostrādāja attālināti un tika iedarbinātas uz vietas manuāli. Savukārt, Bauskā izvietotā sirēna netika pārbaudīta, jo tai tiek veikti remontdarbi;
  • Latgalē no 29 izvietotajām sirēnām bez traucējumiem nostrādāja 25 sirēnas. Preiļos un Viļānos izvietotās sirēnas nenostrādāja attālināti un tika iedarbinātas uz vietas manuāli. Savukārt, Subatē un Rēzeknē izvietotās sirēnas netika pārbaudītas, jo tām tiek veikti remontdarbi.
  • Vidzemē no 28 izvietotajām sirēnām bez traucējumiem nostrādāja 26 sirēnas. Sedā un Valmierā izvietotās sirēnas nenostrādāja attālināti un tika iedarbinātas uz vietas manuāli.

Par visiem pārbaudes laikā konstatētajiem traucējumiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests informēja Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, kas tehniski nodrošina trauksmes sirēnu (un programmnodrošinājuma) apkopi un uzturēšanu.

Trauksmes sirēnu uzdevums ir brīdinātu iedzīvotājus dabas vai tehnogēnās katastrofas vai tās draudu gadījumā. Paralēli  informācija par apdraudējumu tiek pārraidīta ar elektronisko plašsaziņas līdzekļu (radio, TV) palīdzību. Šāda pārbaude tiek veikta katru pusgadu, lai pārliecinātos par valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas tehnisko gatavību – trauksmes sirēnu tehnisko stāvokli, iespējamiem bojājumiem vai traucējumiem sirēnu darbībā, kā arī starp VUGD un elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem (radio, TV) noslēgto līgumu darbības izpildi. Notikumi Ukrainā parāda agrīnās brīdināšanas sistēmas nozīmi valsts un sabiedrības drošība stiprināšanā, tādēļ notiek aktīvs darbs pie jaunu instrumentu ieviešanas, tajā skaitā, šūnu apraides tehnoloģiju, kas nodrošinātu ātrāku informācijas izplatīšanu sabiedrībai par ārkārtas notikumiem un ieteicamo rīcību.

Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas atrodas Latvijas teritorijā, mobilo sakaru operatori šodien  nosūtīja SMS ar informāciju, ka notiek plānota trauksmes sirēnu pārbaude.

Iepriekšējā trauksmes sirēnu pārbaudē, 2022. gada 22. novembrī, no pārbaudītajām 164 trauksmes sirēnām, nenostrādāja divas.

Lai pilnveidotu un attīstītu esošo valsts agrīnās brīdināšanas sistēmu, kas būtu piemērota dažāda veida apdraudējuma situācijās, 2023.gadā Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs ir uzsācis iepirkuma procedūru, lai Latvijā ieviestu šūnu apraides risinājums, ar kura palīdzību apdraudējuma situācijās iedzīvotāji varēt saņemt agrīno brīdināšanu uz saviem mobilajiem telefoniem. Šūnu apraides risinājuma ieviešanā tiks izmantots Eiropas Savienības 2021.-2027.gada fonda –ES Darbības programmas specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām, risku novēršanu un noturību pret katastrofām” līdzekļi.

Latvijā ir uzstādītas 164 trauksmes sirēnas, kuras ir izvietotas tā, lai  raidītais skaņas signāls būtu dzirdams apmēram 1,5 kilometru rādiusā (sirēnu dzirdamību ietekmē sirēnu izvietojuma augstums, teritoriālās apbūves īpatnības, pilsētas ikdienas transporta un ražošanas objektu radītie trokšņi, meteoroloģiskie apstākļi). VUGD atgādina, ka gadījumos, ja iedzīvotāji iepriekš nav brīdināti par sirēnu pārbaudi, izdzirdot trauksmes sirēnu signālu, iedzīvotājiem jāieslēdz televizori un radioaparāti (Latvijas sabiedriskie mediji – “Latvijas televīzijas” kanāli LTV1 un  LTV7, vai “Latvijas radio” apraides kanāli) vai citas ierīces, piemēram, mobilo telefonu aplikācijas vai radiouztvērēji, informācijas saņemšanai par trauksmes sirēnu ieslēgšanas iemeslu un iedzīvotāju nepieciešamo rīcību.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2017.gada 8.augusta noteikumiem Nr.440 “Valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas izveidošanas, darbības un finansēšanas kārtība”, trauksmes sirēnu pārbaude notiek divas reizes gadā.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Brenguļu, Kauguru un Trikātas apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā īpašumu apsaimniekošanas speciālistu/-i uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • piedalīties iepirkuma un cenu priekšizpētes procedūrās, kas skar Pašvaldības īpašumu apsaimniekošanu un būvniecību; • nodrošināt Pārvaldes funkciju izpildei nepieciešamo iepirkumu procedūru dokumentu sagatavošanu, nodrošināt un veikt attiecīgo līgumu izpildītāju darbības kontroli atbilstoši kompetencei; • koordinēt ar nekustamā īpašuma iznomāšanu un izīrēšanu saistītus jautājumus, analizēt to pilnveidošanas iespējas, sniegt atbilstošus priekšlikumus; • sagatavot īres/apsaimniekošanas līgumus un kontrolēt termiņus; • sagatavot informāciju par ūdens ieguvi, notekūdeņu daudzumu un testēšanas pārskatus; • organizēt dūmvadu un ventilācijas sistēmu tīrīšanu un deratizācijas pasākumus; ja Tev ir: • vismaz vidējā profesionālā izglītība; • ar jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • pieredze darbā ar MS Office programmām; • kompetences: augsta atbildības sajūta un saskarsmes kultūra, precizitāte, spēja patstāvīgi organizēt darbu un pieņemt lēmumus, spēja iedziļināties un izprast dažādas problēmsituācijas, spēja argumentēt savu viedokli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: bktapvieniba@valmierasnovads.lv, vai personīgi Brenguļu, Kauguru un Trikātas apvienības pārvaldē, adrese: “Kaimiņi”, Brenguļi, Brenguļu pagasts, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums Brenguļu, Kauguru un Trikātas apvienības pārvaldes īpašumu apsaimniekošanas speciālista/-es amatam”, līdz 2025.gada 18.martam. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 20271362 vai 25748882. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Dzīvojamo māju/ īpašumu apsaimniekošanas SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Kaimiņi, Brenguļi, Brenguļu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-03-18 Kontaktpersona: bktapvieniba@valmierasnovads.lv 20271362

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu  pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Valmierā, Brīvības ielā 62. Galvenie darba pienākumi: • Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; • Pircēju apkalpošana pie kases; • Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; • Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: • Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; • Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: • Veselības apdrošināšana; • Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; • Svētku dāvanas; • Atmaksātus papildatvaļinājumus; • Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas, mūsdienīgu darba vidi; • Darba alga no EUR 950- 1000 (bruto); • Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Valmierā, Brīvības ielā vai pieteikties WhatsApp +371 29617749. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brīvības iela 62, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-03-21 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Informācijas tehnoloģiju centra (ITC) vadītāju (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt ITC darba plānošanu, vadību un darba koordinēšanu, nodrošināt ar ITC kompetenci saistīto iekšējo normatīvo aktu izstrādi; • izstrādāt un ieviest vienotu Valmieras novada informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) attīstības stratēģiju; • nodrošināt IKT projektu pārvaldību; • nodrošināt Pašvaldības IKT drošības pārvaldību, t.sk. kiberdrošības pasākumu ievērošanu; • nodrošināt Pašvaldībā izmantoto informācijas sistēmu pārraudzīšanu, administrēšanu un attīstību; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība informācijas tehnoloģiju nozarē; • vismaz pēdējo divu gadu darba pieredze vadošā amatā (ar informācijas tehnoloģijām saistītā jomā); • izpratne par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju risinājumu darbības principiem; • izpratne par informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas etapiem; • pieredze IKT projektu vadībā un/vai projektu īstenošanā; • iniciatīva un vēlme ieviest jaunus un attīstīt esošus IT risinājumus; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: precizitāte un pacietība darba izpildē; labas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība;   mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2695 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2856 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, norādot piemērus par IKT projektos ieviestajiem IT risinājumiem (konkrēti norādot savu lomu un pienākumus tajos)), un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Informācijas tehnoloģiju centra vadītāja amatam” līdz 2025.gada 17.martam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64292237. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-03-17 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri