Lasīšanas laiks: 3 min
“Iedodiet man biedrības, un es pārveidošu Latviju!” ar šādu lozungu Madonas novada domes priekšsēdētājs Agris Lungevičs atklāja NVO tirgu, pulcējot vairāk nekā 40 Vidzemes nevalstiskās organizācijas (NVO). Un kā jau īstā tirgū, arī šeit notika apmaiņa starp pircējiem un pārdevējiem, šoreiz mainoties nevis ar precēm, bet ar organizāciju pieredzes stāstiem, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras novada fonda Projektu koordinatore Gundega Siliņa.
Ne reizi vien ir dzirdēts, ka reģionos notiek pārāk maz NVO pasākumu, kuros organizācijas varētu iepazīties, apmainīties viedokļiem un apzināt sadarbības iespējas ar citu novadu organizācijām. Lai veicinātu NVO satikšanos un tīklošanos Vidzemes pusē, Valmieras novada fonds kopā ar Madonas novada pašvaldību rīkoja NVO tirgu, tomēr pašas idejas pirmsākumi meklējami Cesvaines pilī, kad Demokrātijas akadēmijas mācībās valmierieši satikās ar Madonas ģimeņu centru “TuTi”.
Iedvesmojot NVO tirgus dalībniekus lieliem un maziem projektiem, ar savu pieredzi dalījās Madonas novada aktīvākās biedrības “Aronas pīlādzis”, “Laiks tagad” un Madonas Valsts ģimnāzijas Attīstības fonds. “Aronas pīlādzis” vadītāja Iveta Kaparkalēja ar smaidu uzsvēra, ka “Labāk nodilt, nekā sarūsēt!”, jo īstenots milzumdaudz projektu. Līdzīgu viedokli pauda arī Eva Lasmane no biedrības “Laiks tagad”. Lai gan biedrība darbojas tikai kopš februāra, Eva uzsvēra, ka sekmīgas darbības noslēpums ir SĀKT DARĪT!
Lai aicinātu biedrības attīstīt un dažādot savus saimnieciskās darbības veidus, par Aktīvo iedzīvotāju fonda atbalstītajām finanšu piesaistes aktivitātēm pastāstīja arī fonds “Iespēju tilts”, Ogres attīstības biedrība un Ogres jauniešu iniciatīvas biedrība “Talantu kalve”. Pateicoties fondam “Iespēju tilts”, iepazinām e-veikalu izveides un uzturēšanas “aizkulises”: fonda projektu vadītāja Gunta Dubulte pastāstīja, ka ik dienu ir jāiegulda vairākas stundas, lai preču ieraksti atrastos tiešsaistes tirdzniecību platformu augšgalos.
Biedrības “Talantu kalve” vadītāja Iveta Žugre rosināja rīkot e-viktorīnas, kas, pieliekot salīdzinoši mazāk pūles, biedrības krājkasīti papildinājušas par 880 eiro. Un tas nav maz! Savukārt Ģimenes dienā rīkotajā Labdarības bingo varēja piedalīties ikviens, kas fiziski varēja noziedot piecus eiro. Ieteikums – klātienes pasākumos nodrošināties ar termināli! Savukārt no Ogres attīstības biedrības jāmācās uzņēmība: biedrības vides iekārtošana jeb Radošā kvartāla “PASTS” izveidošana ir nodrošinājusi lielisku vietu, kur notikt mākslas darbnīcām, izzinošiem pasākumiem, pop-up tirdziņiem un vēl citiem pasākumiem, kas var palīdzēt attīstīt biedrības saimniecisko darbību. Pat telpu īre.
Toms Bergs, audio reklāmas studijas “80art” līdzīpašnieks, dalījās ar jaunākajām aktualitātēm par digitālajiem rīkiem un efektīgu tiešsaistes platformu un lietotņu izmantošanu sev vēlamo rezultātu sasniegšanā. Toms aicināja NVO noteikt savu mērķauditoriju un izveidot sev vēlamo klientu profilu, nosakot tā demogrāfijas, izcelsmes, digitālo paradumu, izaicinājumus, jo izveidotā klienta profils palīdzēs izvēlēties piemērotākos sociālos tīklus ziņu nodošanai noteiktai NVO auditorijai.
NVO tirgus sākumā daļa organizāciju bija sagatavojušas arī savus informatīvos stendus, kur varēja iepazīties ar to bukletiem, vizītkartēm un citiem materiāliem. Sagatavotie stendi raisīja domu apmaiņas, diskusijas un aktīvākas sarunas, kamēr organizācijas gatavoja savas vizītkartes. Ar sagatavotajām vizītkartēm tās devās apciemot viena otru, rodot sev jaunus sabiedrotos un domubiedrus, iespējams, kopā tiecoties pretī jaunām idejām un virsotnēm! Jo – kā NVO tirgus sākumā teica Vidzemes plānošanas reģiona vadītāja Guna Kalniņa – Priede: “Lai mums visiem ceļš ikdienā ved augšup!”
Jānorāda, ka NVO tirgus tika rīkots ar Latvijas Republikas Kultūras ministrijas, kā arī Norvēģijas, Islandes un Lihtenšteinas un Madonas novada atbalstu.