Lasīšanas laiks: 2 min
Būdams students, viņš zināja, ko vēlas dzīvē sasniegt. Neliela pieredze pēc vidusskolas, zināšanu apgūšana augstskolā un virzība uz savu mērķi deva iespēju Ērikam Zvaigznem nonākt tur, kur viņa sirds patiesi kāro – uzņēmumā “Stratcom IT”.
Sekojot saviem mērķiem, Ēriks uzreiz pēc vidusskolas bija izveidojis savu nelielu uzņēmumu, kas darbojās uzziņu dienesta, kā arī baneru veidošanas jomā. Taču ne viss veicās kā iecerēts. Sākumā nevienam nebija intereses sadarboties ar nezināmu uzņēmumu, jo trūka pieredzes un publicitātes. Neveiksme pirmā uzņēmuma veidošanā lika Ērikam saprast, ka ir nepieciešamas plašākas un dziļākas zināšanas, lai veidotu spēcīgu uzņēmumu tīmeklī.
Zināšanas pilnveidot Ēriks izvēlējās Vidzemes Augstskolā, studiju virzienā informācijas tehnoloģijas. Studiju laikā 2. kursā Ēriks sāka strādāt uzņēmumā “Stratcom” (iepriekšējās uzņēmuma nosaukums), kur laika gaitā viņš ļoti daudz iemācījās un sāka pamazām pārņemt dažādas vadības lietas. Viņa pakļautībā IT daļā bija 3 līdz pat 6 cilvēki, kas nodarbojās ar produktu izstrādi. Laika gaitā viņam izdevās pārņemt daļu no uzņēmuma un kļūt par līdzīpašnieku.
“Stratcom IT” ir uzņēmums, kas nodarbojas ar interneta veikalu izveidi un konsultēšanu, bet tikko ir iesākts jauns biznesa virziens – “print on demand” tirdzniecību. Uzņēmuma lielākie klienti Latvijā ir “Sportslukss”, “Velosock” un citi. Studijas Ēriks beidza 2016. gadā un no tā brīža viņš ļoti aktīvi darbojas “Stratcom IT”. Pa šiem studiju gadiem un darbu uzņēmumā Ēriks ir guvis lielu pieredzi cilvēkresursu vadībā, biznesa vadībā, projektu vadībā, programmēšanā, grāmatvedībā, reklāmā un dizainā. “No paša sākuma tev ir jādara viss, un ar laiku var palielināt darbinieku skaitu, kas pārņem konkrētas lietas,” stāsta Ēriks.
Ēriks atzīst, ka Vidzemes Augstskola ir ne tik daudz devusi akadēmiskās zināšanas, bet gan iemācījusi īsā laikā apgūt un izdarīt jaunas lietas, kas palīdzēja uzsākt biznesu. Īpašu paldies viņš saka pasniedzējiem Jānim Bikšam un Kasparam Osim.
“Uzņēmuma veidošana ir bijusi liels emociju un psiholoģiskais karuselis – tā ir ļoti smaga pieredze, bija jāatrod un jāapmāca darbinieki, jārūpējas par klientu piesaisti, lai uzņēmums varētu izdzīvot un attīstīties,”
dalās pieredzē Ēriks. Sarunas noslēgumā viņš atklāja, ka pašlaik vēlas attīstīt “print on demand” veikalus tādās interneta vietnēs, kā “Etsy”, “Ebay”, “Amazon”, un izveidot atpazīstamu zīmolu, taču galvenais uzdevums ir attīstīt interneta veikalu izstrādi, kas nodrošina uzņēmuma ieņēmumu lielāko daļu.