Valmieras Ziņas

No nākamā gada aprīļa dabasgāzes tirgū ikvienam būs iespēja brīvi izvēlēties dabasgāzes tirgotāju

Lasīšanas laiks: 3 min

Atvērts dabasgāzes tirgus rada priekšnoteikumus konkurencei starp tirgotājiem, kas nodrošinās labāku pakalpojuma kvalitāti un lielākas izvēles iespējas visiem dabasgāzes lietotājiem, informē Ekonomikas ministrija.

Dabasgāzes tirgus atvēršana Latvijā stiprina Eiropas Savienības vienoto dabasgāzes tirgu, tādējādi palielinot Latvijas dabasgāzes piegādes drošību un enerģētisko neatkarību nākotnē.

Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju un AS “Latvijas gāze” izstrādājusi MK noteikumu projektu “Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi”, kas mainīs esošos dabasgāzes tirgus darbības principus, tas ir, no 2017. gada 3. aprīļa visiem dabasgāzes lietotājiem tiek paredzētas tiesības brīvi izvēlēties dabasgāzes tirgotāju. Ministru kabineta noteikumu projekts šā gada 28.jūlijā nodots starpinstitūciju saskaņošanai Valsts sekretāru sanāksmē.

Strādājot pie jaunā dabasgāzes tirgus regulējuma, Ekonomikas ministrijas mērķis ir dabasgāzes tirdzniecības procesu padarīt pēc  iespējas vienkāršāku un lietotājam saprotamu. Tāpēc kā efektīvākais un lietotājam ērtākais apkalpošanas risinājums izvēlēts “tirgotāja centriskais modelis”, kurā visas darbības saistībā ar klientu apkalpošanu nodrošina tirgotājs – viens līgums, viens rēķins un viena informācijas nodrošināšanas un klientu apkalpošanas vieta, bet sadales sistēmas operatora ziņā atstājot dabasgāzes sadales sistēmas tehniskos jautājumus. Līdzīgs risinājums šobrīd tiek īstenots elektroenerģijas tirdzniecībā un atzinīgi novērtēts no lietotāju puses

Atgādinām, ka mājsaimniecības lietotājiem paredzēta pakāpeniska tirgus atvēršana – t.i., arī pēc 2017.gada 3.aprīļa tie mājsaimniecības lietotāji, kuri nevēlēsies izvēlēties citu dabasgāzes tirgotāju, varēs turpināt saņemt dabasgāzi no esošā tirgotāja par regulētu cenu, tādējādi kļūstot par saistītajiem lietotājiem. Šādā gadījumā, pienākums piegādāt dabasgāzi saistītajiem lietotājiem par regulētu cenu ir noteikts publiskajam tirgotājam.

Savukārt komersantiem būs jāizvēlas dabasgāzes tirgotājs, ar kuru jāslēdz dabasgāzes tirdzniecības līgums. Līdz dabasgāzes tirdzniecības līguma noslēgšanai noteiktu laika posmu komersantiem dabasgāzes tirdzniecību nodrošinās pēdējais garantētais piegādātājs par noteiktu cenu.

MK noteikumu projektā detalizēti atrunāti dabasgāzes tirgotāja, sistēmas operatora un lietotāju tiesības un pienākumi. Noteikumi nosaka:

  • kārtību, kādā lietotājiem tirgo un piegādā dabasgāzi un pārtrauc tās piegādi, dabasgāzes sistēmas drošas lietošanas prasības, tirgotāja, publiskā tirgotāja, sistēmas operatora, lietotāja un gazificētā objekta īpašnieka tiesības un pienākumus dabasgāzes piegādē un lietošanā;
  • kārtību, kādā veicami norēķini par saņemtajiem pakalpojumiem, nokavējuma procentu apmēru, tirgotāju maiņas kārtību un lietotāju apgādi dabasgāzes piegādes traucējumu gadījumā;
  • kārtību, kādā dabasgāzes piegādi saistītajiem lietotājiem nodrošina publiskais tirgotājs;
  • kārtību, kādā izvēlas publisko tirgotāju;
  • kārtību, kādā nosaka un publicē pēdējās garantētās piegādes cenu Enerģētikas likuma 109.panta otrajā daļā minētajiem galalietotājiem.

ES tiesību akti dabasgāzes tirgus jomā paredz, ka arī Latvijā piegādātā dabasgāze būtu jāmēra nevis pēc apjoma (normālkubikmetros vai kubikmetros), bet gan pēc enerģētiskās vērtības (kaloritātes), piemērojot uzskaites mērvienību – “vatstunda”. Tādējādi kā iespējamais risinājums noteikumu projektā ir izvēlēta uzskaites rādījumu pārveidošana, izmantojot attiecīgu koeficientu. Tas nozīmē, ka sadales sistēmas operators klienta dabasgāzes patēriņu pārrēķinās enerģijas vienībās (kW) un gala lietotājiem nebūs jāmaina esošie gāzes patēriņa skaitītāji. Lai klients, saņemot rēķinu, neapmulstu, dabasgāzes patēriņš būs norādīts gan normālkubikmetros vai kubikmetros, gan enerģijas vienībās (kW).

Tāpat ar MK noteikumu projektu tiek noteiktas minimālās prasības, kādas jāievēro, lai lietotāja dabasgāzes apgādes sistēmas tiktu lietotas pareizi un neradītu avārijas draudus, apdraudot lietotāju, sabiedrību, kā arī īpašumu. Lietotājam kā rūpīgam saimniekam ir pienākums veikt visas nepieciešamās darbības, kas nodrošina dabasgāzes apgādes sistēmas pareizu lietošanu visā tās ekspluatācijas laikā.

MK noteikumu projektā kā īpašs gadījums izdalītas prasības attiecībā uz dabasgāzes komercuzskaites mēraparātu, ja lietotājs dabasgāzi izmanto kā degvielu autotransportam. Šāda dabasgāzes patēriņa uzskaitei ir nepieciešams atsevišķs komercuzskaites mēraparāts.

Detalizēti ar izsludināto MK noteikumu projektu “Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi”  var iepazīties Ekonomikas ministrijas tīmekļa vietnē.

Pēc MK noteikumu projekta saskaņošanas starp visām ieinteresētajām pusēm, par tā apstiprināšanu lems Ministru kabinets.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* VALSTS SOCIĀLĀS APRŪPES CENTRS "ZEMGALE" ir  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā APRŪPES SEKTORA VADĪTĀJU filiālē "RŪJA" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi) Prasības pretendentam: Augstākā izglītība sociālajā labklājībā/sociālās labklājības jomā (vēlams sociālajā aprūpē) ar kvalifikāciju: sociālais darbinieks vai sociālais aprūpētājs; Darba pieredze sociālās aprūpes jomā vismaz 3 gadi; Spēja būt klientorientētam, nosvērtam, vērīgam, lojālam. Prasme vadīt kolektīvu, vadītāja pieredze vismaz 1 gads; Valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; Derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi vadības pienākumi aprūpes sektora darbiniekiem (plānot, organizēt un vadīt darbinieku darba izpildi; sagatavot darba grafikus un darba laika uzskaites tabulas; sagatavot atvaļinājumu grafiku; noteikt mācību vajadzības un kvalifikācijas paaugstināšanu padotajiem darbiniekiem; organizēt un nodrošināt jauno aprūpētāju ievadīšanu darbā; veidot un uzturēt efektīvu un motivējošu darba vidi aprūpes personālam u.c.); materiālo resursu nodrošināšana un kontrole (kontrolēt izsniegto materiālo resursu saudzīgu izlietojumu; piedalīties materiālo vērtību inventarizācijās; veikt cenu aptaujas un sagatavot ziņojumus; piedalīties nepieciešamā mīkstā inventāra plānošanā atbilstoši veidiem, izmēriem un daudzumiem, kā arī piedalīties nepieciešamā mīkstā inventāra specifikāciju sagatvošanā); sagatavot pārskatus, atskaites un ziņojumus. klientu sociālās aprūpes procesa nodrošināšana (kontrolēt klientu iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu; piedalīties jaunpienākušo klientu uzņemšanas procesā; izvērtēt sniegtā aprūpes pakalpojuma kvalitāti un atbilstību katra klienta individuālajām vajadzībām u.c.). Piedāvājam: Algu (bruto) no EUR 1509 - EUR 1746 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 1510 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā valsts pārvaldē vai pašvaldības iestādē un vadītāja pieredze; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; Darba pieredzi valsts pārvaldē;  veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; 10% ikmēneša piemaksu par darbu, kas saistīts ar īpašo risku; papildatvaļinājumu par īpašo risku (3 darba dienas gadā) un papildatvaļinājumu par ikgadējo novērtēšanu (no 4 - 10 darba dienām gadā); normālo darba laiku 40h nedēļā. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Rūja, Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar atzīmi "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļas vadītāja vietnieks" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv. Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download  Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa). Profesija: PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-26 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties ražošanas procesu vadītāju Pienākumi: • Plānot ražošanas apjomus, vadīt ražošanas procesus, noteikt ražošanas komandas darba uzdevumus un pārraudzīt to izpildi; • Plānot, vadīt un apmācīt ražošanas komandu, veikt laika uzskaiti un grafiku sastādīšanu; • Uzturēt ražošanu atbilstoši uzņēmuma kvalitātes standartiem; • Kontrolēt un uzlabot ražošanas efektivitātes radītājus; • Iziet un uzturēt esošos, kā arī plānotos starptautiskos kvalitātes sertifikācijas procesus. Prasības: • Vidējā, vidējā speciālā vai augstākā izglītība; • Pieredze cilvēkresursu vadībā, vēlams pārtikas ražošanas uzņēmumā; • Pieredze maiņu grafika plānošanā un sastādīšanā; • Teicamas HACCAP un sanitāro normu zināšanas; • Izpratne par LEAN ražošanas metodēm; • Proaktivitāte, spēja izrādīt iniciatīvu, patstāvīgi organizēt savu un komandas darbu; • Teicamas datorlietošanas prasmes - pieredze darbā ar uzņēmumu vadības programmu (ERP), plānošanas rīkiem, MS Office, biznesa analītikas rīkiem u.c. • Vēlamas angļu valodas zināšanas; • Medicīniskā izziņa Nr. 027/u. Piedāvājam: • Atalgojumu sākot no 1500 EUR pirms nodokļu nomaksas; • Ceļa izdevumu kompensāciju; • Sociālās garantijas; • Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; • Dinamisku, uz attīstību un izaugsmi vērtu darba vidi, kurā būs lieliska iespēja sevi profesionāli attīstīt un pierādīt; • Kvalifikācijas celšanas apmācības; • Draudzīgu kolektīvu un saliedēšanās pasākumus; • Bezmaksas kafiju un saldējumu darbavietā; • Iespēju iegādāties saldējumu par īpaši izdevīgām cenām. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu un CV līdz 3. decembrim uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: RAŽOŠANAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-12-03 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri