Lasīšanas laiks: 2 min
No 1.jūnija visiem nodokļu maksātājiem algas nodokļa grāmatiņa būs tikai elektroniskā formā un gan pašai personai, gan tās darba devējam tā būs pieejama, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), portālu “Valmieras Ziņas” informēja VID sabiedrisko attiecību speciāliste Evita Teice-Mamaja.
Pēc viņas teiktā, papīra formātā izsniegtās algas nodokļa grāmatiņas pēc 2014.gada 1.jūnija vairs nebūs derīgas un izmantojamas. Algas nodokļa grāmatiņa papīra formātā, kas paliek darba devēja vai citas institūcijas īpašumā, ir jāglabā 75 gadus, savukārt tās, kas ir fiziskās personas rīcībā – piecus gadus.
Personām, kurām līdz 2014.gada 1.jūnijam jau ir izsniegta algas nodokļa grāmatiņa papīra formā, tā automātiski tiks aizstāta ar elektronisko algas nodokļa grāmatiņu.
E.Tveice-Mamaja norādīja, ka līdz ar elektroniskās algas nodokļa grāmatiņas ieviešanu fiziskām personām būs gan jauni pienākumi, gan jaunas iespējas pašām veikt ierakstus un izmaiņas savā elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā.
Ja persona uz 2014.gada 31.maiju strādā pie tā paša darba devēja, pie kura tā strādāja arī 2013.gadā, tā ir vienīgā personas ienākumu gūšanas vieta un darba devējam šobrīd ir iesniegta algas nodokļa grāmatiņa papīra formā, VID šo informāciju personas elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā atzīmēs automātiski.
Savukārt, ja personai ir vairākas darba vietas un 2013.gadā algas nodokļa grāmatiņas iesniegšanas vieta ir mainīta, tad no 2014.gada 1.jūnija personai obligāti elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā ir jāveic atzīme par konkrēto darba devēju vai citu institūciju, kas būs galvenā ienākumu gūšanas vieta.
Pēc E.Tveices-Mamajas teiktā, darba devējiem, izmantojot EDS, būs pieejama informācija par saviem darbiniekiem un aktuālie piemērojamie nodokļu atvieglojumi, kurus darba ņēmējs ir apstiprinājis. Savukārt VID elektroniski informēs darba devēju par izmaiņām saistībā ar darbiniekiem piemērojamajiem atvieglojumiem, nosūtot informāciju uz e-pasta adresi, kas norādīta sadaļā “Sarakste ar VID”.
VID norāda, ka visas izmaiņas Elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā var veikt arī, personīgi ierodoties VID Klientu apkalpošanas centrā, un vēlamās izmaiņas norādot iesniegumā papīra formā un iesniedzot VID darbiniekam. Šādos gadījumos VID darbinieks veiks izmaiņas personas elektroniskajā algas nodokļa grāmatiņā un par veiktajām izmaiņām izsniegs personai izdruku papīra formā.
Plašāka informācija par elektroniskajām algas nodokļa grāmatiņām pieejama VID mājaslapā īpaši tam izveidotajā sadaļā “Elektroniskā algas nodokļa grāmatiņa“.