Lasīšanas laiks: 3 min
Pēdējos mēnešos bieži runāts par motokrosa sacensībām Mazsalacā. Varis Ķūrēns, biedrības “Motosporta klubs “Salacas kauss”” dalībnieks un pārstāvis, ir viens no aktīvistiem, kas jau daudzus gadus aizraujas ar motosportu un organizē visus jautājumus, kas saistīti arī motosportu Mazsalacā, jo, kā viņš pats atzīst, ir vecākais motosporta organizators Latvijā.
Par motosporta vēsturi
Mazsalacā motosporta aktivitātes sākās kopš 1946. gada. Varis atzīst: “Var teikt, ka te ir vecākais motokross Latvijā, jo sacensības “Salacas kauss” ir desmit gadus vecākas par “Gaujas kausu”. Kādreiz motokrosa trase bija Skaņākalna dabas parkā, pie Vilkaču priedes, kuru izveidoja Ēriks Ķūrēns. Viņš bija motobraucējs Latvijas līmenī, organizēja sacensības, blakusvāģu klasē brauca pirmajā trijniekā. Kādreiz viņš brauca arī tādā klasē – noņem blakusvāģi un brauc tikai ar motociklu, kas tādā gadījumā ir ļoti smags. Skatījos viņa diplomus un secināju, ka Ērikam nebija zemākas vietas par piekto. Viņš man iedeva savu albumu ar fotogrāfijām un teica: “Ceru, ka Tu to turpināsi. Tagad mums biedrībā ir ideja sacensībās pasniegt Ērika Ķūrēna piemiņas balvu blakusvāģu klases uzvarētājiem.”
Kādi rezultāti ir MK “Salacas kauss” dalībniekiem?
Čempionātā Liepājā 2. un 3. aprīlī Guntars Bondars ar līdzbraucēju Ediju Pozņaku ieguva 4. vietu blakusvāģu veterānu klasē. Savā klasē Māris Rupeiks 1. vietā, Jānis Daiders un Aigars Raimondovs trešajā. Mūsu novada moto sportisti ir Raivis Ruciņš un Mārtiņš Bondars, arī Mareks Rauska, bet viņš vēl nav tā trenējies, lai piedalītos sacensībās.
Kāda ir Mazsalacas mototrase?
Trase ir tuvu pie mājām, pilsētas. Man arī pašam blakus trasei ir māja, tāpēc es saprotu cilvēkus, kas saka, ka trase ir pārāk tuvu pilsētai. Bet šobrīd trase ir pilnībā klusa. Lai trasi licencētu šī gada sacensībām, ir daudz ko darīt – jāuzbūvē elementu izmēri pēc noteikumiem, jo Latvijas līmenī nevar būt grandiozi lēcieni. Tagad tā ir C klases trase, bet mēs strādāsim, lai būtu A un varētu rīkot Latvijas čempionātu/Latvijas kausu.
Šobrīd biedrība meklē jauno trases vietu, jo šī trase arī ir par mazu. Taču to šogad vēl nevaram izdarīt, lai Latvijas čempionāta posms būtu Mazsalacā. Tas tiks sakārtots pēc posma Mazsalacā. Ja kādam ir idejas, zināms zemes gabals, uz kura varētu būvēt mototrasi, lūdzu, zvaniet 29939537.
Kāds pašlaik ir treniņu grafiks Mazsalacas trasē?
Brīvdienās mēs nebrauksim pa trasi, tikai darba dienās līdz plkst. 18:00. Tad, kad trase tiks licencēta, tad varbūt būs šogad kāda sestdiena, kas tiks ar visiem iesaistītajiem saskaņota, jo ir ideja sarīkot kluba pasākumu, kad sabrauc sportisti no visas Latvijas, jo to nevar noorganizēt darba dienā.
Kad būs Latvijas čempionāta/Latvijas kausa posms Mazsalacā?
Trasi licencēs jūlijā, tad arī datums tiks nolemts. Sestais posms Latvijas kausā pagaidām nav noteikts, tas ir jārīko biedrībai, taču datumu – nezinām. Tas varētu būt no augusta līdz septembrim kādā nedēļas nogalē. Mums ir jāizdara savs uzdevums saistībā ar trases licencēšanu, lai tā būtu sportistiem un skatītājiem droša.
Trasi licencē tā, ka atbrauc no motokrosa komisijas pārstāvis, apskata un pieņem to. Ja mainās šķēršļi, tramplīni un elementi, tad vajadzīga jauna licence.
Biedrības Motosporta klubs “Salacas kauss”, kas reģistrēta 22.10.2015, mērķis ir popularizēt motosportu, veicināt jaunu interesentu iesaistīšanu un izaugsmi, organizēt sacensības gan jauniešiem, gan pieaugušajiem, kā arī piedalīties citu organizētajās sacensībās. Biedrība savu mērķi īsteno motokrosos gan Latvijas Republikā, gan ārpus Latvijas robežām. Mazsalacas novada dome atbalsta biedrības darbību un ar 18. maija lēmumu no 2016. gada pamatbudžeta līdzekļiem piešķīra 450 euro dalības maksām sacensībās un nepieciešamā ekipējuma iegādei novada motosportistiem.