Lasīšanas laiks: 2 min
Mākslas mēneša ietvaros Valmierā 5. aprīlī norisinājās forums “Māksla būt uzņēmējam”. Uzņēmējdarbība – process, kas prasa nemitīgu virzību un attīstību. Ik brīdi ir jādomā par jaunu produktu izstrādi vai esošo produktu/pakalpojumu uzlabošanu, mārketinga aktivitātēm, sadarbības partneru meklēšanu un to, kā atšķirties no citiem – par šo tika diskutēts forumā.
“Wunder Latvia” vadītājs Ernests Gabrāns prezentācijā ’’Kā būvēt ilgtermiņa attiecības ar Millenials paaudzes darbiniekiem’’ iepazīstināja ar to, kas ir Millenials paaudze un, kā strādāt ar šīs paaudzes cilvēkiem.
Ieskatam, termins “milēniuma paaudze” attiecas uz cilvēkiem, kuri dzimuši laikposmā no pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākuma līdz 2000. gadam – visbiežāk tiek lietoti gadskaitļi no 1982. līdz 2000. Milēniuma paaudze tiek dēvēta arī par Y paaudzi.
E. Gabrāns pieminēja fleksibilitāti, cieņu un uzticēšanos saviem darbiniekiem – tās esot galvenās vērtības, lai uzņēmums plauktu un attīstītos.
Darbinieki daudz labāk jutīsies savā darbavietā, ja redzēs, ka tiek novērtēta viņu ieguldītā enerģija. Fleksibilitāte, iespēja strādāt ne tikai no biroja, rada nepiespiestāku gaisotni un arī brīvāka vide palīdz rast radošāku pieeju veicamajam darbam. ’’Normālais darba laiks’’ no plkst. 8.00 līdz 17.00 ierobežo cilvēku, bet, ja tiek dota iespēja mazliet pamainīt esošo ritmu, tas dod zināmu ieguvumu. Ļaujot darbiniekam strādāt sev vēlamajā dienas laikā rezultāts, iespējams, būs kvalitatīvāks, cilvēki ir atšķirīgi – kāds labāk spēj strādāt dienas pirmajā pusē, kāds dienas otrajā pusē.
Savi darbinieki ir jārespektē, ja darbinieks nejutīs atgriezenisko saiti no darba devēja puses, tad arī paveiktais darbs nebūs ar tik labiem rezultātiem. Jebkurš darbinieks vēlas gūt atzinību no sava vadītāja, lai gūtu apziņu, ka tas, ko viņš dara, ir nozīmīgi un pareizi. Atbalstot savus darbiniekus, radīsiet komfortablāku vidi un patīkamāku iekšējo uzņēmuma atmosfēru, darbiniekiem būs lielāka motivācija veikt uzdoto un viņi to darīs ar prieku. Viss tikai, pateicoties attieksmei.
Augsti tiek vērtēta arī uzticēšanās savā starpā. Neviens nemīl vadītājus, kuru lielākā vēlme ir tikai kontrolēt padotos, norādīt tikai un vienīgi uz kļūdām. Saviem darbiniekiem ir jāuzticas un nedrīkst viņus pastāvīgi kontrolēt. Šāda spiediena rezultātā darbs nebūs kvalitatīvs un darbinieki būs pārguruši no nemitīgās kontroles.
Kā minēja “Wunder Latvia” vadītājs Ernests Gabrāns, vissvarīgākais vadītājiem ir saprast, ka darbinieki ir jāliek pirmajā vietā, darbinieku novērtēšana un atzinības izteikšana ir nepieciešama, lai darbinieks attīstītos un justos komfortabli darba vidē.