Lasīšanas laiks: 2 min
Mākslas mēneša ietvaros Valmierā 5. aprīlī norisinājās forums “Māksla būt uzņēmējam”. Uzņēmējdarbība – process, kas prasa nemitīgu virzību un attīstību. Ik brīdi ir jādomā par jaunu produktu izstrādi vai esošo produktu/pakalpojumu uzlabošanu, mārketinga aktivitātēm, sadarbības partneru meklēšanu un to, kā atšķirties no citiem – par šo tika diskutēts forumā.
’’Kā konkurēt eksporta tirgos, ja neesi lētākais?’’ ar šādu tēmu ’’Gateway&Partners’’ vadošā eksperte Krista Pētersone vēlējās iepazīstināt auditoriju.
Šobrīd pasaulē ir tik daudz dažādu lietu, ko iespējams iegādāties. Ir tik daudz uzņēmumu, kas ražo līdzīgu produkciju. Kā atšķirties un iegūt lielāku patērētāju uzmanību? Kā padarīt savu uzņēmumu stiprāku un konkurētspējīgāku pasaules tirgū?
Atbilde ir visai vienkārša – ir jāatrod sava ”odziņa,” kas būs tas īpašais, ar ko uzņēmums piesaistīs uzmanību un iegūs klientus. Tikai atrodot kaut ko īpašu, ar ko izcelsieties uz pārējo fona, jūs spēsiet pastāvēt.
Patērētāju izglītošana ir ļoti nozīmīga. Izglītojot patērētājus par savu produktu/pakalpojumu, iegūsiet uzmanību un potenciālos klientus. Informējot par sava produkta īpašībām, jūs arī reklamējat savu produktu, kā arī iegūstat zinošus klientus.
Ļoti nozīmīgi, plānojot sava produkta eksportēšanu, ir domāt par vietu, kur vēlaties to pārdot. Kā minēja K. Pētersone:
„Nav jēgas pārdot dzintara sveci valstī, kur neviens nezina, kas ir dzintars”.
Neviens nepirks produktu, ja nezinās, ko iesākt ar to, tādēļ ļoti svarīga ir patērētāju izglītošana un reklāma. Pirms domājat par sava produkta eksportu, ir jāveic tirgus izpēte un, iegūstot rezultātus, jums būs skaidrs, kur doties ar savu produktu, lai negūtu tikai zaudējumus.