Lasīšanas laiks: 2 min
Mākslas mēneša ietvaros Valmierā 5. aprīlī norisinājās forums “Māksla būt uzņēmējam”. Uzņēmējdarbība – process, kas prasa nemitīgu virzību un attīstību. Ik brīdi ir jādomā par jaunu produktu izstrādi vai esošo produktu/pakalpojumu uzlabošanu, mārketinga aktivitātēm, sadarbības partneru meklēšanu un to, kā atšķirties no citiem – par šo tika diskutēts forumā.
„Jēgpilna digitālā komunikācija – kā būt pamanāmiem internetā” ar šādu tematu uz forumu ieradās WRONG Digital sociālo mediju nodaļas vadītājs Vilhelms Meisters. Šobrīd nemaz nav tik viegli izcelties uz pārējo fona, kad apkārt ir tik daudz citu uzņēmēju, kas piedāvā kaut ko ļoti līdzīgu. Kā apsteigt konkurentus un pakāpties soli tuvāk mērķim? V.Meisters ieteica septiņus soļus, kam sekojot uzņēmums gūs lielākus panākumus sociālos portālos un varēs izcelties uz konkurentu fona.
“Pirms jūs sākat domāt par reklāmu, vajadzētu apdomāt jautājumu – kāpēc mēs runāsim, kādu vēstījumu mēs, kā uzņēmums vēlamies paust? Nepieciešams uzstādīt komunikācijas mērķus, izveidot uzņēmuma tēlu, parādīt apkārtējiem organizācijas stiprās puses, ar ko uzņēmums var lepoties. Otrkārt, ar ko mēs vēlamies runāt? Kādai auditorijai mēs ražojam savu produktu vai sniedzam pakalpojumu, kas ir tie, kas pirks mūsu produktu – pēc iespējas vairāk sašaurinām loku, lai būtu vienkāršāk koncentrēt uzmanību uz mērķauditoriju. Kad būsiet izanalizējuši, kāda ir mērķauditorija, būs vienkāršāk izvēlēties sociālo vietni, kur uzrunāsiet potenciālos klientus, ja mērķauditorija ir gados jaunāki cilvēki, pusaudži, tad vispiemērotākās sociālās vietnes varētu būt instagram.com vai twitter.com. Vecākiem cilvēkiem – facebook.com vai draugiem.lv. Viss ir atkarīgs no uzņēmuma piedāvājuma un specifikas.
Vajadzētu izvairīties no liekvārdības un skaidri definēt to, par ko uzņēmums vēlas runāt savā vēstījumā, skaidri izteikta doma sasniegs lielāku daļu sabiedrības. Nozīmīgi ir izvēlēties veidu, kā jūsu vēstījums tiks pasniegts auditorijai, kādā veidā jūs runāsiet ar patērētājiem, lai piesaistītu uzmanību un iegūtu uzticību.
Lai pastāvētu, agri vai vēlu uzņēmums nonāks pie tā, ka nepieciešama ir reklāma. Nevajadzētu izvēlēties pašu lētāko risinājumu, tā, visticamāk, darīs lielākā daļa. Ja tiešām vēlaties sasniegt savus izvirzītos mērķus un gūt uzticīgus, maksātspējīgus klientus – nežēlojiet naudu reklāmai!
Kad būsiet izdarījuši iepriekšējos soļus, vajadzētu nolemt, kādā veidā jūs mērīsiet atdevi, pēc kā skatoties varēsiet redzēt sava ieguldītā darba rezultātus.
Katram uzņēmējam būtu svarīgi atcerēties, ka, tikai ieguldot līdzekļus un smagu darbu, varēsiet tikt līdz sev tīkamam rezultātam.”