Valmieras Ziņas

Mācīties un iedvesmoties

Lasīšanas laiks: 6 min

Pedagogiem piemīt viena kopīga īpašība – viņiem patīk ne vien mācīt, bet arī mācīties. Tāpēc divu gadu garumā (no 2017.g. septembra līdz  2018.g.decembrim) Valmieras 2.vidusskolas un struktūrvienības vakara (maiņu) vidusskolas pedagogi devās 12 dažādās mācību mobilitātēs programmas Erasmus+ ietvaros. Skolas izstrādātais un iesniegtais projekts “More Languages = More Possibilities” (Vairāk valodu=vairāk iespēju) tika apstiprināts un ieguva finansējumu Valsts izglītības attīstības aģentūras izsludinātajā projektu konkursā.

Ko mēs mācījāmies?

Skola nepārtraukti mainās, rodas jaunas vajadzības un nostādnes valstī un apkārtējā sabiedrībā, un skolai jāspēj visam pielāgoties, pie tam veikt to operatīvi un kvalitatīvi. Tāpēc izvēlējāmies tādus kursus, kuru satura apguve būtu noderīga ikdienas darbā.

Pēdējos gados ir ļoti aktuāli iegūt Eiropas valstu pieredzi un labāko, vērtīgāko no apgūtā ieviest savā ikdienas darbā. Tomēr, lai kvalitatīvi apgūtu kursu saturu un varētu līdzdarboties, ir nepieciešamas svešvalodu – angļu un vācu – zināšanas. Mūsu skola jau gadiem veiksmīgi strādā ar CLIL metodiku, tāpēc vairākas mobilitātes bija veltītas angļu valodas kā svešvalodas padziļinātai apguvei un CLIL metodikai. Tas nozīmē, ka skolēns nevis mācās tikai katru valodu atsevišķi, bet apgūtās zināšanas izmanto pārējos mācību priekšmetos, piemēram, sportā, matemātikā u.c.

Tāpat arī ir aktuāli apgūt kultūras projektu vadību skolā. Šis ir veids, kā skolēniem uzlabot starppersonu prasmes – spēju sadarboties un iesaistīties – un paplašināt savu kā kultūras personības redzesloku.

Kad tika sagatavots projekta pieteikums, tāda mācību priekšmeta kā “Drāma” vēl nebija skolu mācību programmās. Taču mūsu skolotāji, izpētot izglītības politikas dokumentus, secināja, ka šīs tēmas aktualitāte tikai pieaugs, un izdarīja pareizo izvēli. Tagad skolā ir speciālists, kas ir apguvis drāmas metodes pielietojuma iespējas dažādās klašu grupās un mācību priekšmetos.

IKT lietojums arī ir joma, kura nepārtraukti attīstās; šeit nekad nevar teikt, ka viss ir jau apgūts pietiekami labi, jo ik sekundi pasaulē dzimst desmitiem jaunu tehnoloģisku risinājumu un ideju. Tāpēc viena mobilitāte tika veltīta tam, lai iepazītos un apgūtu papildus zināšanas darbam ar tehnoloģiju izmantojumu skolā – gan mācību stundās (ne tikai informātikā vien), gan administratīvajā darbā.

Nevarētu teikt, ka skolas ikdiena ir mierpilna un klusa. Katru dienu notiek daudz dažādu aktivitāšu, viss norit strauji, ātri, reizēm neprognozējami. Kā šajā virpulī nepazaudēt būtisko? Kā koncentrēties un saprast, ka pats svarīgākais tomēr ir cilvēks, nevis saturs, un kā respektēt ikvienas personas iespējas izaugsmei? Kā šajā procesā var izmantot brīvdabas pedagoģijas iespējas? Arī uz šādiem jautājumiem varēja gūt atbildes mobilitātēs.

Kādus secinājumus izdarījām?

Visbiežāk uzdotais jautājums – kāpēc šo pašu saturu nevar apgūt tepat, Latvijā? Var jau. Taču Eiropas kursu pievienotā vērtība ir plašāka redzesloka veidošanās, iespēja saskatīt savu un savas valsts vietu un lomu kopējās norisēs, iespēja kursu laikā tiešām iedziļināties apgūstamās tēmas saturā, dzīvot un darboties vidē, kur vienkārši nepieļauj nedarboties.

Bieži uzskata, ka pedagogam pietiek ar pēc iespējas biežāku un kvalitatīvāku profesionālo zināšanu apguvi. Tomēr jāatceras, ka jebkurš pedagogs vispirms ir cilvēks ar savām šaubām, bailēm, pārliecībām. Jāpilnveido arī šī – personības cilvēciskā – puse, jābaro arī dvēsele, lai būtu, ko sniegt citiem. Un ir ļoti svarīgi, ka kursos var papildināt abas mūsu personības puses – gan to, kurā jūtamies kā profesionāļi, gan to, kurā esam cilvēciskas, radošas  būtnes.

Un, protams, visbiežākais noslēguma secinājums – mūsu pedagogi ir ļoti profesionāli un Eiropas pedagogu aprindās konkurētspējīgi. Mums ir ļoti daudz, ar ko lepoties; mūsu viedoklī mobilitāšu laikā labprāt ieklausās; ar mums vēlas sadarboties. Tad kālab gan mūsu skolēnu sasniegumi nav starptautiski tik augstā līmenī, kā mēs vēlētos? Daudz jautājumu, daudz vielas pārdomām, un dalība mobilitātēs varētu veicināt šo procesu ātrāku izpratni.

Skolotāju atsauksmes

Kursi bija interesanti, 5 dienas intensīvi strādājām un apguvām un lielu vārdu apjomu. Ļoti liels pozitīvisms. (L.Ledovskiha, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Atgriežoties savā klasē, man uzreiz sagribējās izmēģināt dažus paņēmienus. (T.Koziņeca, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Dalība projekta mobilitātē ir lieliska iespēja gūt jaunu pieredzi un aprobēt jauniegūtās metodes mūsu skolā, paplašināt pedagogu profesionālās zināšanas un kompetenci, kā arī stimuls personīgai izaugsmei. Kursos gūto pieredzi izmantosim savā ikdienas darbā, gatavojoties mācību stundām, kā arī daloties pieredzē ar kolēģiem (V.Piskunovs, “Intensive German Course and CLIL for Teachers”, Vācija)

Šie kursi deva ļoti daudz tieši valodas apguvei, pielietošanas praksei un drāmas metodes apguvei. (V.Sniķere, “Drama In Education: A Holistic Approach To Teaching With Drama Techniques”, Grieķija)

Kursos guvu atbildes par atbildes par brīvdabas pedagoģijas nozīmi pilsētvidē, radās pārliecība par mūsu katra personības vajadzību piepildīšanu skolā (D.Ramata, “Happy Schools: positive education for well-being and life-skills development”, Itālija)

Apguvu jaunas metodes, kā mācīt angļu valodas gramatiku bez gramatikas likumiem, un jau esmu  pārbaudījusi un izmantojusi zināšanas darbā (O.Karaļčuka, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Nekad neesmu gaidījusi no kursiem gatavu, skolā izmantojamu materiālu, tāds katram skolotājam ir jāveido pašam, kursi ir vispārīgai pilnveidei un attīstībai, un šie kursi pilnībā atbilda manām vēlmēm un vajadzībām. (I.Eglīte, “Practicing Culture at School”, Grieķija)

Pārliecinājos, cik vērtīgi šie instrumenti var būt prasmīga lietotāja rokās (D.Ramata, “How to Make School More Digital”, Spānija)

Profesionālais ieguvums noteikti ir ātrā pielāgošanās darba vietā un tās straujajam darba tempam.(O.Suharževska, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Profesionālais ieguvums ir ļoti liels, iegūtās zināšanas labprāt izmantoju ikdienas darbā.

(Ņ.Sokolova, “CLIL – Practical Methodology for teachers working with CLIL”, Malta)

Apmācības notika pozitīvā gaisotnē, jau pēc pirmās nodarbības sapratu, ka nenervozēju. Uz nodarbībām gāju ar pozitīvu noskaņu. Pasniedzēji ļoti augstā līmenī. Loti noderīgas bija organizētās ekskursijas, kuru laikā mēs iepazināmies ar valsti un praktizējām angļu valodu. (O.Šarlāne, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Šis kurss ir ideāls, ja vēlaties uzlabot un attīstīt savas angļu valodas zināšanas. Tāpat arī apguvām metodes darbam ar CLIL. (N.Šilde, “Fluency & Language Development for Educational Staff”, Malta)

Plāni turpmākajam darbam?

Pašu un citu paveiktais un apgūtais iedvesmo. Spānija, Itālija, Malta, Grieķija, Vācija… Bet vienas zināšanas izraisa vēlmi apgūt nākamās, un tā šis lavīnas efekts turpinās, cerams, iesaistot arvien jaunus un jaunus dalībniekus, iedvesmojot pedagogus uz pārmaiņām un inovāciju ieviešanu skolā.

Tuvojas jaunā  – 2019.gada – projektu iesniegšanas kārta. Vēl var pagūt! Var jautāt VIAA, bet var jautāt arī mums – atbalstīsim, dalīsimies, ieteiksim, parādīsim, konsultēsim.

Uz sadzirdēšanos un sarakstīšanos!

P.S. Paldies visiem dalībniekiem par augsto atbildības sajūtu projekta mērķu realizēšanā!

Projekts ”More Languages = More Possibilities” tika finansēts ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+”, kuru Latvijā administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.

SIA “L.P.JANA” ir ģimenes uzņēmums, kas darbojas mežizstrādes jomā. Kā pievienoto vērtību, uzņēmums ražo un pārdod koksnes kurināmo produkciju vietējā un starptautiskā tirgū.  PĀRDOŠANAS SPECIĀLISTS Pienākumi:  Veidot un attīstīt ilgtermiņa sadarbību ar uzņēmuma potenciālajiem klientiem (e-pasti, zvani, tikšanās); Palīdzēt uzņēmumam attīstīt jaunus tirgus virzienus; Klientu datu bāzes uzturēšana un pilnveidošana; Esošā un potenciālā tirgus izpēte un analīze; Prasības: Veiksmīga iepriekšējā pieredze starptautisku klientu piesaistē; Pieredze eksporta darījumu vadībā; Augsta atbildības sajūta, precizitāte darbu izpildē; Analītisku domāšanu un vēlmi sasniegt izcilību; Lieliskas komunikācijas un argumentācijas prasmes; Teicamas latviešu un angļu valodas prasmes; Piedāvājam:  Interesantu un dinamisku darbu augošā uzņēmumā; Iespējas profesionālai un karjeras izaugsmei; Caurspīdīgu pārdošanas motivācijas sistēmu; Stabilu atalgojumu un sociālās garantijas; Draudzīgu, profesionālu un izpalīdzīgu kolektīvu; Lūdzu, sūti savu CV un motivācijas vēstuli uz e-pastu: info@lpjana.eu Profesija: PĀRDOŠANAS SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Beātes iela 21, Valmiera, Valmieras nov. Slodze: Nepilna slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2026-05-15 Darba sākšanas datums: 2025-05-12 Kontaktpersona: CV un pieteikuma vēstuli sūtīt uz info@lpjana.eu

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Alejas ielā 7A,Kocēnos. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas, mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 950-1000 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Kocēnos vai pieteikties personīgi WhatsApp tel.nr. +371 26628461. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Alejas iela 7A, Kocēni, Kocēnu pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-05 Kontaktpersona: mini top! KOCĒNI CV lūdzam sūtīt uz e-pastu Vai pieteikties sūtot ziņu WhatsApp Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri