Lasīšanas laiks: 3 min
Latvijas valsts autoceļu pārvaldītājs “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) tuvākajos gados plānots veikt remontdarbus vairākos Vidzemes šosejas posmos, aģentūrai BNS pavēstīja LVC pārstāve Ieva Niedra.
Viņa norādīja, ka līdz 2014. gadam autoceļš A2 nebija iekļauts TEN-T autoceļu tīklā, līdz ar to šim autoceļam nebija pieejams Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums, savukārt jaunajā plānošanas periodā 2014.-2020. gadam arī šī autoceļa rekonstrukciju ir iespējams atbalstīt ar ES struktūrfondu līdzekļiem.
Niedra pavēstīja, ka 2015.gadā uz autoceļa A2 seguma pastiprināšanas darbi notiek abās brauktuvēs no pagrieziena uz Langstiņiem līdz nobrauktuvēm no pārvada pār dzelzceļu Garkalnē no 15,4.kilometra līdz 25,5.kilometram, un šie darbi tiek veikti ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.
Tāpat ir noslēgts līgums par seguma atjaunošanas darbiem no pagrieziena uz Tallinu līdz iepriekš minētajam remontdarbu posmam no 14,90.kilometra līdz 15,40.kilometram, savukārt darbiem posmā Siguldā no 52,10.kilometra līdz 53,60.kilometram ir izsludināts iepirkums. Abi minētie posmi tiks remontēti par valsts pamatbudžeta līdzekļiem, piebilda Niedra.
Plānots, ka šogad tiks sākti seguma atjaunošanas darbi no krustojuma ar reģionālo autoceļu P32 Augšlīgatnē līdz krustojumam ar vietējo ceļu V315 Ieriķos no 63,31.kilometra līdz 71,17.kilometram un no Ieriķiem līdz pagriezienam uz Cēsīm no 71,17.kilometra līdz 77,86.kilometram. “Savukārt 2017. gadā paredzēts sākt seguma atjaunošanas būvdarbus no krustojuma ar Pulkveža Brieža un Zinātnes ielu Siguldā līdz līkumam ap Sudas purvu no 53,60.kilometra līdz 60,22.kilometram,” klāstīja LVC pārstāve.
Pēc Niedras vēstītā, projektēšanas stadijā ir posma pārbūve no Rīdzenes līdz Bērzkrogam no 88,10.kilometra līdz 95,20.kilometram un segu pastiprināšana posmos no pārvada pār dzelzceļu Garkalnē līdz Sēnītei no 25,5.kilometra līdz 39,4.kilometram un no Sēnītes līdz aptuvenai abu brauktuvju savienošanās vietai pirms Lorupes gravas no 39,40.kilometra līdz 45,55.kilometram.
Tāpat 2015.gadā pārbūve skars autoceļa abu brauktuvju pārvadus pār dzelzceļu un pārvadu pār reģionālo autoceļu P3 Garkalnē. “Nākamgad tiks pārbūvēts autoceļa pārvads pār dzelzceļu Augšlīgatnē (63,70.kilometrs), kā arī Līgatnes (64,80.kilometrs) un Kaķupītes (85,60.kilometrs) caurtekas. Projektēšanas stadijā ir Badupītes (66,99.kilometrs) caurtekas atjaunošana un Lejasgrāvja (82,10.kilometrs) caurtekas pārbūve,” atzīmēja Niedra.
Vienlaikus šogad paredzēts sākt ierīkot gājēju un velosipēdistu celiņu Augšlīgatnē no 63,6.kilometra līdz 64,48.kilometram, kā arī pabeigt projektēšanu un sākt būvdarbus līdzīga celiņa ierīkošanai Ieriķos no 71,21.kilometra līdz 72,01.kilometram.
Niedra atzīmēja, ka 2013.gadā veikta abu ceļa pārvadu rekonstrukcija krustojumā ar autoceļu P2 Smiltene–Gulbene no 126,40.kilometra līdz 126,64.kilometram, kā arī atjaunots segums no Rīgas robežas līdz Tallinas pagriezienam no 12,40.kilometra līdz 14,92.kilometram, bet pērn veikta virsmas apstrāde posmos no Bērzkroga līdz krustojumam ar autoceļu P28 Priekuļi–Rauna no 95,185.kilometra līdz 102,850.kilometram un no krustojuma ar autoceļu P39 Alūksne–Ape līdz Apes pagasta robežai no 176,6.kilometra līdz 182,2.kilometram.
LVC izveidoti 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.