Lasīšanas laiks: 3 min
Kādas ir Vidzemes mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas, kāda ir šī brīža ekonomikas prognoze un kādas – Luminor ambīcijas un piedāvājums sadarbībai ar Vidzemes uzņēmējiem? Par šiem un citiem jautājumiem ceturtdien, 31. maijā, Vidzemes uzņēmēji Valmierā diskutēja ar Luminor vadītāju Latvijā Kerli Gabrilovicu, Luminor Biznesa klientu apkalpošanas vadītāju Krišjāni Znotiņu un Luminor ekonomistu Pēteri Strautiņu.
Būt pilnībā automatizētiem un vienlaikus – personalizētiem
“Fokuss ir viena no Luminor pamatvērtībām, kas vērsta uz mūsu klientiem visās trīs Baltijas valstīs. Mēs apzināmies to, kā klients ir mainījies – vairs netiek pielietotas pūles, lai saprastu tehnoloģijas, laiks klientam ir pats vērtīgākais un vērtības tiek meklētas “troksnī”. Mūsdienās bieži vien klientu gaidas ir soli priekšā tam, ko uzņēmumi spēj piedāvāt. Tomēr Luminor mērķis ir tās noķert un apsteigt, esot mūsdienīgiem un tehnoloģiski attīstītiem,” tikšanās laikā uzsvēra Kerli Gabrilovica.
“Mēs uzskatām, ka mums nav tradicionālo konkurentu. Vēlamies būt atšķirīgi un pamanīti. Luminor nākotne ir pilnībā automatizēti un personalizēti e-pakalpojumi klientiem. Šobrīd mērķtiecīgi strādājam, lai tuvākajā nākotnē klientiem varētu piedāvāt mūsdienīgu digitālo platformu, kas būtu pielāgota neierobežotam ierīču skaitam un ekrāna izmēriem,” stāstīja Gabrilovica.
Centrā klientu vajadzības
“Latvijā mazie un vidēji uzņēmumi ir reģionu, valsts un ekonomikas mugurkauls. Mēs esam ieinteresēti sadarboties un atbalstīt vietējos uzņēmumus – gan tādus, kuri ir tikai starta pozīcijā, gan tādus, kuri ir nobrieduši un nostabilizējušies tirgū,” stāstīja Krišjānis Znotiņš. “Mūsu pārmaiņu pamatā ir klientu vajadzības. Kā lielākais juridisko personu finansētājs Latvijā vēlamies uz lietām un procesiem skatīties tikai no klientu vajadzību prizmas, esot tuvāk klientiem jebkuros jautājumos.”
Domājot par tuvākas un tālākas nākotnes attīstības plāniem Krišjānis Znotiņš uzsvēra, ka Luminor jau šobrīd strādā pie jauna klientu servisa modeļa un automatizētu kredītlēmumu ieviešanas. “Stiprināsim attālinātu apkalpošanu un ieviesīsim tehnoloģiski attīstītus digitālos kanālus. Piemēram, jau tagad sākam piedāvāt uzņēmumiem iespēju kļūt par mūsu klientu stundas laikā, vienu reizi atnākot uz filiāli. Kādreiz šis process klientam prasīja vairākas dienas un vairākas ierašanās filiālē.”
“Luminor ambīcija ir izveidot digitālu finanšu ekosistēmu, kas būs īpaši ērta uzņēmumiem, lai redzētu konkrētā brīža situāciju, varētu pārskatāmi un interaktīvi salīdzināt datus un sekunžu laikā sakārtot savus finanšu jautājumus. Mēs esam par produktu vienkāršošanu un attīstību, tomēr vēlamies saglabāt personiskumu klientiem svarīgajos jautājumos,” uzsvēra Znotiņš.
Aicina Vidzemes uzņēmējus domāt par rūpniecības attīstību
Tikšanās laikā Pēteris Strautiņš dalījās prognozēs par reģiona konkurētspēju un attīstības iespējām, īpaši uzsverot, ka Vidzemē ir gan visaugstākā lauksaimniecības un mežsaimniecības daļa, gan lielākā apstrādes rūpniecības daļa reģionu vidū. “Tomēr, lai gan kokapstrāde reģionā ir augsti attīstīta, nozares izaugsmes tempi nākotnē būs visdrīzāk lēnāki nekā rūpniecībai kopumā,” komentēja Strautiņš.
Domājot par reģiona neizmantoto potenciālu, ekonomists aicināja uzņēmējus ņemt vērā, ka Vidzemes reģionā ir diezgan vāji attīstīts pakalpojumu, it īpaši tā sauktais “balto apkaklīšu” nozaru pakalpojumu eksports. “Tāpat Vidzemes rūpniecībā ir ļoti maza metālapstrādes un mašīnbūves, elektronikas, ķīmijas un farmācijas daļa. Latvijas rūpniecībā kopumā tās veido aptuveni 30%, un to attīstības tempi nākotnē pārspēs vidējos. Tāpēc izaugsmes veicināšanai tālākā nākotnē Vidzemes reģionā ieteiktu pievērsties rūpniecībai. Jautājums – vai to būs iespējams panākt pietiekami strauji?” vaicāja Strautiņš.
Kopumā ekonomists šogad Latvijā prognozēja ļoti līdzīgu izaugsmes tempu kā pērn – 4.2%. “Lai gan finanšu sektora grūtības nesīs ietekmi, būs citas nozares, kuras turpinās augt.”