Lasīšanas laiks: 2 min
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) un Latvijas Izglītības vadītāju asociācija (LIVA) sākušas darbu pie alternatīva pedagogu darba samaksas modeļa un plāno to prezentēt Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM), aģentūra BNS uzzināja LIZDA.
Trešdien LIZDA un LIVA tikās, lai kopīgi izvērtētu alternatīvu pedagogu darba samaksas modeli, ko, konsultējoties ar abām organizācijām, izstrādājis Ikšķiles vidusskolas direktors Česlavs Batņa. Sanāksmes laikā organizācijas konceptuāli atbalstīja direktora izstrādāto modeli un vienojās veidot darba grupu, lai pilnveidotu alternatīvo modeli un drīzumā to prezentētu IZM, nozarē strādājošajiem un sabiedrībai. Pirmā darba grupas sanāksme notiks ceturtdien, plkst.10.00, LIZDA birojā.
Ņemot vērā konstruktīvās pamata iestrādnes alternatīvajā modeļa versijā, LIZDA un LIVA vienojās veidot darba grupu, izvirzot trīs pārstāvjus no katras organizācijas, lai vienotos par vairākiem būtiskiem jautājumiem, kuri izskanēja sanāksmes laikā. Darba grupā jāvienojas, kā tiks sadalīts laiks mācību stundu gatavošanai dažādos mācību priekšmetos, kā veidosies slodze pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem un kāda būtu vēlamā proporciju sadale starp skolēnu skaitu un izglītības iestādes administrāciju un atbalsta personālu, kā arī citām būtiskām niansēm.
LIZDA un LIVA darba procesa gaitā plāno sadarboties arī ar Latvijas Pašvaldību savienību un Latvijas lielo pilsētu asociāciju, kā arī aicinās iesaistīties IZM pārstāvjus.
Alternatīvais pedagogu darba samaksas modelis paredz visiem pedagogiem (neatkarīgi no skolēnu skaita skolā) 1150 eiro lielu atalgojumu par 40 stundu darba nedēļu, līdz ar to tiktu mazināta nevienlīdzība starp dažādās izglītības iestādēs un pakāpēs strādājošajiem, piemēram, pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem salīdzinājumā ar vispārizglītojošo iestāžu pedagogiem. Šajā modeļa versijā paredzēta arī 30% piemaksa pedagogiem, ko nosaka izglītības iestādes vadītājs pēc noteiktiem kritērijiem. LIZDA un LIVA rosina valstiskā līmenī izstrādāt vienotus piemaksas pamatkritērijus, ņemot vērā pedagogu darba kvalitāti, darba stāžu u.c. Tāpat par kritērijiem jāvienojas arī pašvaldībās un izglītības iestādēs.
Kopumā šī modeļa versija vērtējama kā caurskatāmāka un saprotamāka, pedagogiem būs daudz vieglāk orientēties, kā veidojas viņu individuālā darba slodze un attiecīgi – darba alga, skaidro LIZDA.