Lasīšanas laiks: 2 min
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) nav sniegusi atbildi par to, cik būs zaudētāji jaunā pedagogu atalgojuma modeļa ieviešanas rezultātā, aģentūrai BNS pauda Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga.
IZM piektdien darba grupā iepazīstināja sociālos partnerus ar pedagogu algu reformu reglamentējošo Ministru kabineta (MK) noteikumu projektiem.
Vanaga pauda, ka darba grupas ietvaros sociālie partneri saņēma atbildes uz lielu daļu sev interesējošo jautājumu – par pedagogiem, kas strādā interešu izglītībā, profesionālās ievirzes izglītībā, pirmsskolās, augstskolās, kā arī par direktoriem un viņu vietniekiem. Lai gan sociālajiem partneriem radusies lielāka skaidrība par jauno atalgojuma modeli, tomēr pirms vērtējuma paušanas LIZDA ekspertei jāanalizē un jārēķina IZM piedāvātie dati, lai pārliecinātos par pedagogu ieguvumu.
LIZDA priekšsēdētāja norādīja, ka līdz 3.maijam jāiesniedz savi priekšlikumi IZM un 6.maijā notiks darba grupas otrā sanāksme, kurā turpinās sarunas.
Vanaga pauda, ka jaunā pedagogu atalgojuma modeļa ieviešanas rezultātā pēc pašvaldību un izglītības pārvalžu vadītāju pašreizējiem aprēķiniem ir redzams diezgan liels zaudētāju loks. “Jāsaprot, cik liels ir ieguvēju loks, kuri dabūs šo 62% pieaugumu, jo citādi tas ir pārējās sabiedrības klaja maldināšana un skolotāju prestiža graušanu,” norādīja Vanaga.
Jau ziņots, ka pirmdien izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis iepazīstināja ar jauno pedagogu atalgojuma modeli, kurš paredz skolotāju bāzes algas pieagumu par 200-300 eiro.
Tāpat ziņots, ka LIZDA vēl vērtēs piedāvāto pedagogu atalgojuma modeli, rēķinot un analizējot IZM piedāvāto. Šobrīd algu modeli līdz galam neatbalsta, jo ir vajadzīgs konkrēts risinājums par pirmskolām un augstskolām.