Lasīšanas laiks: 2 min
Maizes un konditorejas izstrādājumu ražotājs SIA “Liepkalni” nākotnē plāno sākt piegādāt produkciju Somijai, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijas īpašnieks Dagnis Čākurs.
Viņš gan nevarēja pateikt, kad konkrēti Somijā varētu parādīties uzņēmuma produkcija, bet norādīja, ka uzņēmums ir piesaistījis cilvēku, kas strādā pie tā, lai šī iecere īstenotos. Drīzumā plānots sākt arī attiecīgā tirgus izpēti, lai zinātu, kādus produktus no sava sortimenta piedāvāt Somijas tirgum.
Čākurs pieļāva, ka “Liepkalni” Somijā varētu realizēt saldos konditorejas izstrādājumus, piemēram, cepumus un turp būtu ērti nodrošināt piegādes, jo tuvējā Igaunijā uzņēmums vairumtirdzniecībā produkciju piegādā jau septiņus gadus.
Viņš arī pieļāva, ka šo gadu “Liepkalni” noslēgs ar apgrozījuma pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Par to liecina uzņēmuma darbības rādītāji šā gada deviņos mēnešos, kompānijas apgrozījumam uzrādot pieaugošu tendenci.
Viņš atzīmēja, ka ‘Liepkalni” šā gada sākumā Igaunijā ir atvēruši ražotni kopā ar kafejnīcu un veikalu, kur iepērkas ne tikai kaimiņvalsts iedzīvotāji, bet arī turp brauc iepirkties ļoti daudz latviešu, kas pozitīvi ietekmē apgrozījumu. Tāpat pieauguši tirdzniecības apmēri uzņēmuma veikalā tirdzniecības centrā “A7” Rīgas-Ķekavas-Bauskas šosejas malā, kur ir lielāks apmeklētāju pieplūdums.
Čākurs teica, ka tuvākajā laikā uzņēmumam nav konkrētu ieceru atvērt vēl kādu veikalu, taču šāda ideja netiek izslēgta. “Nostiprināsimies esošajās tirdzniecības vietās. Skatīsimies, kā veiksies. Idejas ir visādas,” viņš teica.
Pēc Čākura teiktā, konkurence maizes ražošanas nozarē joprojām ir spēcīga, taču mainās tās formas. Mazās maizes ceptuves reģionos, kas kādreiz bija izplatītas, konkurences dēļ pārstāj darboties, bet tā vietā arvien vairāk maizi sāk cept mazumtirdzniecības veikali. Nozares uzņēmumu izaicinājums ir arī iedzīvotāju ēšanas paradumu izmaiņas, jo mazinās tradicionālas rudzu maizes patēriņš, tā vietā izvēloties graudu maizi, ko “Liepkalni” ražo mazāk, līdz ar to šajā produkcijas segmentā nav konkurētspējīgi ar lielajiem ražotājiem cenas ziņā. Tikmēr pieprasījums pēc “Liepkalnu” ražotajiem konditorejas izstrādājumiem vērtējams kā stabils.
LETA jau ziņoja, ka “Liepkalni” pagājušajā gadā strādāja ar 7,517 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 36,4% – līdz 216 331 eiro.
“Liepkalni” dibināti 1992.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 194 682 eiro. Uzņēmums pilnībā pieder Dagnim Čākuram.