Lasīšanas laiks: 2 min
Pēc dalības lielākajā pārtikas un dzērienu izstādē Āzijā “SIAL China 2015”, kas no 6.maija līdz 8.maijam norisinās Šanhajā, Latvijas lauksaimniekiem piederošais piena pārstrādes uzņēmums “Latvijas Piens” uzsāks darbību arī Āzijas tirgū, portālu “Valmieras Ziņas” informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova.
Jau pirms izstādes uzņēmums reģistrējis un patentējis zīmolu “TRIKATA” Ķīnas tirgum, sagatavojis šim tirgum pielāgotu produktu portfeli, sertificēts un iekļauts Ķīnas importētāju sarakstā.
Anita Skudra “Latvijas Piens” valdes priekšsēdētāja norādīja: “Sagatavošanās darbs veikts ļoti īsā, pusgada, laikā, apzinoties eksporta attīstības nozīmi. Paveiktais – preču zīmes pasaulei izstrāde, reģistrācija un patentēšana Ķīnā, Ķīnas sertifikāta iegūšana un, protams, produktu sagatavošana, kas pielāgoti tieši Ķīnas tirgum, radīja pamatu, lai izstādē varētu vienoties par sadarbības uzsākšanu ar izplatītājiem un lielajām tirdzniecības ķēdēm.”
Katrā no izstādes dienām notika tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem, kuru laikā prezentējām sierus, kas jau guvuši atzinību arī Eiropas valstīs. Notika tikšanās ar lielveikalu tīklu pārstāvjiem, kuri atzinīgi novērtēja zīmola komunikāciju ķīniešu valodā. Tuvāko mēnešu laikā notiks sadarbības darījumu precizēšana, lai uzsāktu siera eksportu uz Ķīnu. Lai arī ķīniešiem nav siera ēšanas tradīciju, “Latvijas Piens” unikālais produkts “Sniega bumbas ar tomātiem un baziliku” novērtēts kā garšīgākais Premium klasē. Savukārt potenciālie klienti atzinīgi novērtēja zīmola “TRIKATA Emmental”, “Gouda” un “Reserve” sierus.
“Latvijas Piens” šā gada aprīlī saņēma Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas (HACCP) sertifikātus, kā arī 30.aprīlī Ķīnas Tautas Republikas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija (CNCA) iekļāva uzņēmumu “Latvijas Piens” piena produktu importētāju sarakstā, kas ļauj nekavējoties uzsākt produktu importu uz Ķīnu.
Aprīlī “Latvijas Piens” saņēma arī starptautiski elitāro britu mazumtirdzniecības uzņēmumu asociācijas British Retail Consortium (BRC) Standarts for Food Safety standarta sertifikātu. Tas apliecina produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem un ir nozīmīgs visās pasaules valstīs.
2014. gadā “Latvijas Piens” uzsāka siera ražošanas paplašināšanu, lai vietējam un eksporta tirgiem piedāvātu produktu ar augstāku pievienoto vērtību. Latvijas Piens aktīvi strādājis, lai diversificētu tirgus riskus, fokusējoties uz siera ražošanu un eksporta palielināšanu. Kopumā Latvijas Piens eksportē uz 11 valstīm.