Lasīšanas laiks: 2 min
No pirmdienas, 11.janvāra, līdz piektdienai, 16.janvārim, Valmieras Mūzikas skolā projekta “Mūzikas skolu izglītojošās un kreatīvās iespējas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā” notiek lekcijas triju Baltijas valstu mūzikas skolu profesionāļiem, kā arī meistarklases Valmieras Mūzikas skolu audzēkņiem.
“Šis ir pieredzes apmaiņas projekts, apgūstot ko jaunu un kopīgi darbojoties. Tēmas ir nopietnas un žanri – dažādi, piemēram, tautas mūzikas izmantošana profesionālajā mūzikā. Tā ir izglītojoša un radoša sadarbība, iespēja gūt novitātes mācību procesā. Meistarklasēs piedalīsies Valmieras Mūzikas skolas audzēkņi, ar kuriem strādās gan mūsu, gan vieslektori. Savukārt lekcijās piedalās dažādu Latvijas mūzikas skolu pārstāvji, kā arī sadarbības mūzikas skolu pārstāvji no Lietuvas un Igaunijas,”
pastāstīja projekta vadītāja Elita Zviedrāne.
Dienas pirmajā pusē mūzikas skolu pārstāvji tiekas lekcijās, savukārt pēcpusdienā notiek meistarklases. Piemēram, šodien, Valmieras Mūzikas skolas klavierspēles skolotāja Ritma Pētersone vadīs radošo darbnīcu, kurā bērni darbosies paši, radošo fantāziju atklājot muzicējot, zīmējot, stāstot, vērtējot, piedaloties teātra darbnīcā.
“Šāda stunda ir bērniem ļoti vērtīga, jo viņi iesaistās plašākā mākslas lokā – ir mūziķi, aktieri, mākslinieki,”
pastāstīja Ritma Pētersone.
Lektori Žydrūne Pilkauskiene, Giedre Jatautyte, Ritma Pētersone, Aurēlija Urniežiene, Daina Kavaliauskiene, Kaido Otsing, Ursula Chillaud, Zane Grosa un Lāsma Meldere-Šestakova vada lekcijas un praktiskās nodarbības par tādām tēmām kā mūzikas izglītība Lietuvā, Latvijā – kopīgais un atšķirīgais; tautas melodiju izmantošana profesionālajā mūzikā; lietuviešu sutartīnes profesionālajā mūzikā; kora kompozīciju interpretācija dažādos mūzikas vēstures periodos, darbs ar kori; igauņu tautas dziesmu un deju apdares stīgu orķestrim, darbs ar stīgu orķestri; mežraga un citu metāla pūšaminstrumentu metodika; klarnetes un citu koka pūšaminstrumentu metodika; darbs ar mežragu ansambli; darbs ar koka pūšaminstrumentu ansambli (saksofons, klarnetes); tiešsaistes resursu nozīme un izmantošana mūzikas izglītībā; 17., 18.gs. mūzikas oriģināltekstu lasīšanas un interpretācijas nozīme izpildītājmākslā.
Projekts realizēts Nordplus Junior programmas ietvaros. Vadošais partneris ir Valmieras Mūzikas skola, projektu iesniedza Lāsma Meldere-Šestakova, sadarbības partneri: Panevēžas mūzikas skola, Šauļu 1.mūzikas skola, Tartu 1.mūzikas skola.