Lasīšanas laiks: 2 min
Sagaidāmi nepopulāri lēmumi par Latvijas skolu tīku, intervijā Latvijas Radio raidījumam “Krustpunktā” sacīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).
Runājot par izglītības un zinātnes ministra Kārļa Šadurska (“Vienotība”) iecerētajām reformām, Kučinskis norādīja, ka jautājums nav tikai par algām, bet gan par visu izglītības sistēmu kopumā. “Gana nepopulāri lēmumi par skolu tīklu ir priekšā. Starp ministru un mani nav domstarpību, ka nepieciešams to darīt. Jautājums ir par pašvaldībām un pašvaldību iespaidu. Skatīsimies uz valsti kopumā,” teica premjers.
Ministru prezidents arī pauda pārliecību, ka reforma izglītības jomā nebūs tāda ar kura apmierinās visus. Viņš arī atzina, ka diskusijas ar sabiedrību ir bijušas nepietiekamas un, ka nepieciešams būs arī finansiāls pieaugums kultūrizglītībai.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka IZM skolu tīkla optimizācijas veicināšana jaunajā pedagogu atalgojuma modelī izvirzīti nosacījumi, kas veicinās skolu tīkla optimizāciju. Tie ir gan punkti, kas nosaka skolēnu un skolotāju proporciju koeficientus, gan prasības 10.klases atvēršanai.
Aptuveni 160 pedagogi skolu tīkla reorganizācijas rezultātā varētu zaudēt darbu; skolotājiem piedāvās pirmspensijas pabalstu, iepriekš žurnālistus informēja Šadurskis.
Pedagogiem, kuri būs sasnieguši 60 gadu vecumu un zaudēs darbu skolu apvienošanas, reorganizēšanas vai likvidēšanas rezultātā, Labklājības ministrija izveidos speciālu “sociālo spilvenu”. To veidos summa 65% apmērā no pedagoga algas, kuru aprēķinātu, izmantojot jaunā pedagogu algu modeļa formulu. No šīs summas arī maksās nodokļus, lai nesamazinātu nākotnē iegūstamo pensiju.
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir aprēķinājusi, ka šādi pedagogi varētu būt aptuveni 160.
Pedagogiem, kuri jaunāki par 60 gadiem, zaudējot darbu būs iespēja pārkvalificēties. Šadurskis norādīja, ka šobrīd tiek attīstīta profesionālās izglītības iestādes, kurās varētu strādāt arī darbu zaudējušie mācībspēki.
Jau ziņots, ka šogad apstiprināta deviņu skolu likvidācija, astoņas izglītības iestādes reorganizēs, mainot īstenoto izglītības pakāpi, bet 15 izglītības iestādes apvienos vai pievienos citai izglītības iestādei.