Lasīšanas laiks: 2 min
2. un 3.martā Jaunburtnieku pamatskolas 9. klases skolēns Artūrs Students un Rūjienas vidusskolas 10. klases skolēns Kristers Uglanovs atradās Somijas galvaspilsētā Helsinkos, lai piedalītos starptautisko skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) gadatirgū.
“Central Baltic Student Enterprises without Borders” (CBEwB) ir projekts, kura mērķis ir veicināt starptautisku skolēnu uzņēmumu veidošanos, iesaistot 4 valstu (Igaunija, Latvija, Somija, Zviedrija) skolēnus, kā arī skolotāju – konsultantu apmācība, lai koordinētu skolēnu darbošanos. Projekts ilgst 3 gadus, 2017./18. m.g. būs noslēdzošais. Projektā dalību ņem Junior Achievement Latvija – Young Enterprises dalībskolas, šogad: Alojas Ausekļa vidusskola, Iecavas vidusskola, Jaunburtnieku pamatskola, Jelgavas Spīdolas ģimnāzija, Olaines vidusskola, Rīgas 3. ģimnāzija, Rūjienas vidusskola.
Projekta pirmā aktivitāte notika septembra beigās Helsinkos, kur jaunieši tikās, lai radītu biznesa idejas un veidotu starptautiskus uzņēmumus. Sadarbība turpinājās novembrī Tallinā, kad sākās jau nopietnāka gatavošanās pirmajam reālajam pārbaudījumam – gadatirgum Tallinā, kas norisinājās februārī. Jaunieši pašlaik aktīvi gatavojas 2 atlikušajiem gadatirgiem – aprīļa sākumā Rīgā un maijā – Stokholmā.
Artūrs un Kristers sadarbībā ar puišiem no Tartu Jaan Poska ģimnāzijas ir izveidojuši starptautisku SMU “Woockle”, kas piedāvā pašu radītas – no dizaina līdz gala rezultātam – koka jostu sprādzes. Produkciju līdz mācību gada beigām var gan apskatīt, gan iegādāties arī ārpus gadatirgiem, vairāk informācijas: www.facebook.com/Woockle/.
Puiši atzīst, ka dalība projektā dod milzīgu pieredzi un attīsta prasmi strādāt komandā, spēju iziet no situācijas un kompromisa mākslu.
Artūrs:
“Pirmo reizi esmu guvis pieredzi tirgojoties. Iemācījos darboties dizainera lomā, kā arī uzzināju daudz par marketinga veiksmēm un neveiksmēm. Nākamajā reizē uzlabosim dizainu galdam, lai izceltu preci, kā arī palielināsim to apjomu.”
Kristers:
“Helsinku gadatirgū es labi paveicu mārketinga daļu un preces reklamēšanu. Vizītkartes, kuras veidojām kopā ar Artūru, ir labi izdevušās. Manuprāt, es labi spēju komunicēt ar pircējiem un komandu. Uz nākamo gadatirgu preci ražosim paši, neatstājot to tikai igauņu partneru rokās. Sapratu, ka jāpilnveido reklamēšana.”