Valmieras Ziņas

Kocēnos aprīlī notiks četras digitalizācijas kickstart treniņa nodarbības maziem un vidējiem uzņēmumiem

Lasīšanas laiks: 4 min

2023. gada aprīlī Vidzemes mazo un vidējo uzņēmumu pārstāvji aicināti pieteikties “Kickstart” digitalizācijas treniņam. Treniņa laikā ekspertu vadībā uzņēmēji analizēs savu uzņēmumu digitalizācijas iespējas un gatavos nepieciešamo informāciju, lai pieteiktos valsts finansējuma atbalsta saņemšanai šo digitalizācijas ideju realizēšanai gan grantu, gan līdzfinansējuma programmās. Treniņu vadīs pieredzējuši eksperti – Aleksandrs Ļubinskis (Cēsu digitālais centrs) un Vita Brakovska (biedrība ZINIS), portālu “Valmieras Ziņas ” informēja Vidzemes plānošanas reģiona galvenā komunikācijas speciāliste Anita Āboliņa.

Mēneša laikā četrās nodarbībās uzņēmēji varēs apgūt noderīgas zināšanas par digitalizācijas iespējām uzņēmējdarbībā un tās uzreiz arī pielietot, uz vietas kopā ar ekspertiem plānojot aktivitātes sava uzņēmuma digitalizācijai un produktivitātes paaugstināšanai.

Nodarbības notiks Valmieras novada Kocēnos(Kocēnu kultūras nama telpās), tām iepriekš jāpiesakās. Dalība pasākumā ir bez maksas, taču uzņēmējiem jāņem vērā, ka kickstart treniņa izmaksas 800 eiro apmērā tiks attiecinātas un reģistrētas kā de minimis atbalsts.

Nodarbības plānotas 13. aprīlī, 20. aprīlī, 24. aprīlī un 28. aprīlī no plkst. 10.00-15.00. Reģistrēšanās līdz š.g. 10. aprīlim ŠEIT. Aktivitātes organizatori un atbalstītāji – Cēsu Digitālais centrs,  Eiropas digitālās inovācijas centra kontaktpunkts Vidzemē, Vidzemes plānošanas reģions un Valmieras novada pašvaldība.

Treniņa nodarbību galvenās tēmas:

1. DIENA – LIELĀ BILDE (KĀPĒC darīt? // KO darīt?)

Digitālās transformācijas jēdziens un būtība, piemēri

Digitalizācijas nepieciešamība

Pavedieni digitalizācijas idejām

Biznesa procesu izvērtēšana

LEAN un citas pieejas

2. DIENA – DIGITĀLĀS TRANSFORMĀCIJAS VIRZIENI ( darīt? // KAD to darīt?)

Procesu digitalizācijas virzieni

Resursu pārvaldība

E-komercijas iespējas

Datu analītika un tās nozīme

Sadarbība tehnoloģiju izstrādē ar studentiem un augstskolām

3. DIENA – CEĻA KARTES VEIDOŠANA (KAD to darīt?)

Transformācijas procesi uzņēmumā

Uzņēmuma iekšējā inovācijas kultūra

Citātu pārveide vajadzībās un risinājumos

Dizaina domāšana, 4x aspektu izvērtējums

Digitālās transformācijas ceļa kartes veidošana

4. DIENA – KOPSAVILKUMS

Iedvesmas vieslekcija

Noslēguma prezentācijas un ekspertu komentāri, papildinājumi, ieteikumi

Kas ir kickstart treniņš?

Kickstart digitalizācijas treniņš ir praktiskas apmācības, kas palīdz uzņēmumiem izprast, kas ir digitalizācija un kā to iespējams izmantot biznesa attīstībai. Nodarbību laikā dalībnieki definē savus biznesa izaicinājumus un meklē idejas, kā izaicinājumus risināt, kā arī gatavo nepieciešamo informāciju, lai saņemtu valsts finansējuma atbalstu šo ideju realizēšanai.

Treniņš notiek četras dienas klātienē ar vairāku dienu pārtraukumiem, kuru laikā jāpaveic noteikti patstāvīgie darbi uzņēmumā.

Kā kickstart treniņš var palīdzēt uzņēmējam pieteikties valsts atbalstam?

Lai pieteiktos kādai no digitālās transformācijas atbalsta programmām finansējuma saņemšanai,  uzņēmējiem obligāta ir digitālā brieduma testa aizpildīšana. To iespējams izdarīt vēršoties pie kāda no Latvijas EDIC – Latvijas Informācijas tehnoloģiju klastera vai Latvijas Digitālā akseleratora – vai to kontaktpunktiem. Tests ļauj novērtēt esošo digitālo tehnoloģiju situāciju un identificēt jomas, kurās būtu nepieciešams veikt ieguldījumus, lai tālāk saņemtu ceļa karti. Ceļa karte ir padziļināts novērtējums par atbalsta saņēmējam nepieciešamajām darbībām digitālās transformācijas veicināšanai. Izvērtējot digitālās attīstības ceļa kartē ietvertās rekomendācijas uzņēmuma digitālo spēju pilnveidošanai, uzņēmums varēs pieņemt lēmumu par īstenojamiem pasākumiem un pieteikties LIAA atbalstam procesu digitalizācijai vai ALTUM aizdevumiem ar kapitāla atlaidi uzņēmumu digitalizācijai. 

Lai sekmētu raitāku sagatavošanos un pieteikšanos ceļa kartes izstrādei, uzņēmēji aicināti pieteikties kickstart digitalizācijas treniņam. Treniņa laikā mentoru pavadībā dalībnieki uzklausa citu uzņēmumu veiksmes stāstus, izaicinājumus, ar kādiem saskaras un tos risina līdzīgi uzņēmumi. Nodarbību laikā uzņēmēji piedalās radošo ideju darbnīcās, kā arī apmainās ar padomiem, kā veicināt uzņēmuma digitālo attīstību. Tas ļauj uzņēmumiem ne tikai dziļāk izprast savus biznesa procesus, bet arī veidot vīziju, kā kļūt efektīvākam un konkurētspējīgākam nākotnē. Vienlaikus treniņu laikā notiek gatavošanās arī valsts finansējuma atbalsta saņemšanai digitalizācijas aktivitāšu ieviešanai uzņēmumos.

Uzziņai: Atbalsts uzņēmējiem – Digitālo inovāciju centri Latvijā

Līdz 2026. gada vidum no dažādiem finansējuma avotiem Latvijas uzņēmumu digitalizācijai piešķirti vairāk nekā 183 miljoni eiro, tostarp no programmas „Digitālā Eiropa”, Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF), kā arī no Atveseļošanas fonda uzņēmumu digitalizācijai atvēlētais finansējums kopsummā sastāda vairāk nekā 13 miljonus eiro.

Eiropas Savienības programmā “Digitālā Eiropa” 2022. gadā savu darbību visā Eiropā sāka Eiropas Digitālās inovācijas centri (EDIC), divi no tiem arī Latvijā.

“Latvijas Digitālais akselerators” fokusējas uz produktu inovācijām, sniedzot atbalstu jaunu digitālo platformu, preču un pakalpojumu dizainam, testēšanai un ieviešanai ražošanā, savukārt  “Eiropas Digitālās inovācijas centrs Latvijā” koncentrējas uz atbalstu uzņēmumu esošo procesu pilnveidei, mārketinga un inovatīvu digitalizācijas risinājumu ieviešanai un attīstībai.

Centros iespējams saņemt padomus un testēt digitālās inovācijas, kā arī iegūt informāciju par sev nepieciešamā risinājuma izstrādi, attīstību. Izveidoti arī centru reģionālie kontaktpunkti, viens no tiem – Vidzemes uzņēmējdarbības centrs. Plašāka informācija: https://www.digitallatvia.lv/  un https://dih.lv

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Valmieras novada pašvaldība (Nr.LV90000043403) izsludina atklātu konkursu uz Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” vakanto valdes locekļa amatu. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” darbojas namu apsaimniekošanas, dzīvojamo un nedzīvojamo māju būvniecības, ēku uzturēšanas un nekustamā īpašuma pārvaldīšanas jomā. Valdes locekļa galvenā atbildības sfēra - saimnieciskā joma, finansējuma piesaistes jautājumi kapitālsabiedrības apsaimniekojamo objektu attīstībai, risku vadība. Obligātās prasības valdes locekļa kandidātiem: • atbilstība Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta ceturtās daļas prasībām; • valsts valodas zināšanas C1 līmenī; • augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, priekšrocības kandidātiem ar augstāko izglītību namu apsaimniekošanas, nekustamā īpašuma pārvaldības, finanšu vadības vai vadības zinātnē; • vismaz triju gadu darba pieredze (kas iegūta pēdējo desmit gadu laikā) valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā vai šim amatam tieši padota vadības līmeņa darbinieka amatā (vadītāja amatā vai vadītājam tieši pakļautas struktūrvienības amatā), kas nodrošina vadības kompetences un zināšanas, kuras nepieciešamas profesionālai valdes locekļa amata pienākumu izpildei sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS”; • nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo; • piekrīt valsts amatpersonas statusam un noteiktajiem ierobežojumiem. Atbilstība likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām; • B kategorijas autovadītāja apliecība; • labas datorprasmes Microsoft Office (MS Word, MS Excel, MS PowerPoint u.c.). Papildus prasības attiecībā uz nepieciešamajām zināšanām, prasmēm un izpratni valdes locekļa amatam: • zināšanas finanšu resursu pārvaldīšanā un administrēšanā, risku vadībā; • profesionālās prasmes kapitālsabiedrības darbības jomā (nekustamā īpašuma pārvaldība); • zināšanas un izpratne par atvasinātas publiskas personas kapitālsabiedrību darbību, kooperatīvo pārvaldību; • vēlama darba pieredze apsaimniekošanas nozarē, organizācijas procesa attīstībā. Nepieciešamās kompetences: • stratēģiskais redzējums (būtiska kompetence); • pārmaiņu vadīšana (būtiska kompetence); • lēmumu pieņemšana un atbildība; • plānošana un organizēšana. Mēneša atlīdzība (bruto): 3753,- EUR Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” valdes locekļa atlases un novērtēšanas process sastāv no divām kārtām un to īstenos konkursa nominācijas komisija. Intervijas tiks organizētas klātienē. Kandidāti, kas tiks virzīti otrajai kārtai, tiks aicināti ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā no aicinājuma saņemšanas dienas iesniegt sagatavotu prezentāciju ar stratēģisko redzējumu par sabiedrības ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” svarīgākajām prioritātēm un priekšlikumiem to īstenošanai (prezentācijas ilgums - ne vairāk kā 15 minūtes). Ja vēlaties piedalīties konkursā, lūdzam līdz 2025.gada 28.martam (ieskaitot) nosūtīt pieteikuma dokumentus elektroniski uz e-pasta adresi: pasts@valmierasnovads.lv vienā sūtījumā ar norādi “Konkursam uz sabiedrības ar ierobežotu atbildību “VALMIERAS NAMSAIMNIEKS” valdes locekļa amatu”. Kandidātus lūdzam iesniegt šādus pieteikuma dokumentus: • motivētu pieteikumu, iekļaujot informāciju, kas apliecina sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību; • dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (CV), iekļaujot arī:  pašvērtējumu par valodas zināšanām,  pēdējo desmit gadu laikā vadīto kolektīvu darbinieku skaitu,  būtiskāko informāciju par uzņēmuma darbības jomu,  pretendenta atbildību, pienākumus un nozīmīgākos sasniegumus amatā,  kontaktinformāciju atsauksmju ievākšanai par pretendenta darbu attiecīgajā uzņēmumā (vārds, uzvārds, amats, telefona Nr.); • valdes locekļa amata kandidāta atbilstības apliecinājumu (iesniegt speciāli sagatavoto apliecinājumu formu: Apliecinājums); • augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopijas; • ja izglītība nav iegūta latviešu valodā, valsts valodas prasmi apliecinoša dokumenta kopiju. Pieteikuma dokumenti jāiesniedz parakstīti ar drošu elektronisko parakstu. Ar atklātā konkursa nolikumu un pielikumiem var iepazīties Valmieras novada pašvaldības mājaslapā: www.valmierasnovads.lv sadaļā Pašvaldība/Darba piedāvājums. Pamatojoties uz Fizisko personu datu apstrādes likuma 25.panta pirmo daļu, informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Datu apstrādi veic Valmieras novada pašvaldība. Jūs varat atsaukt savu piekrišanu personas datu apstrādei, nosūtot pieprasījumu uz e-pastu: pasts@valmierasnovads.lv (ja vēlaties, lai Valmieras novada pašvaldība pārtrauc Jūsu datu apstrādi). Profesija: VALDES LOCEKLIS Darba vietas adrese: LATVIJA, Semināra iela 2A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-03-28 Kontaktpersona: pasts@valmierasnovads.lv pasts@valmierasnovads.lv

KLIENTU KONSULTANTS/-TE - KASIERIS/-E Tu iegūsi - stabilu atalgojumu vienmēr laikā 5.45 EUR/h - 5.90 EUR/h (bruto), - mēs parūpēsimies par Tavu maltīti – katru dienu bezmaksas un garšīgas pusdienas; - atbalsts un apmācības, lai Tev būtu viss nepieciešamais veiksmīgam darba sākuma; - veselības apdrošināšanu (pēc nostrādātiem 3 mēnešiem); - apmaksātu pirmreizējo obligāto veselības pārbaudi; - dāvanas svētkos un stipendijas bērniem par izcilām sekmēm - mēs novērtējam un atbalstām ģimenes vērtības; - 300 EUR bonuss par katru rekomendēto kolēģi, kurš uzsāks darbu mūsu komandā. Mēs sagaidām - pamatizglītību, - latviešu valodas zināšanas atbilstoši B1 līmenim, - vēlmi un spēju aktīvi strādāt. Mēs Tev uzticēsim - laipnu un precīzu klientu apkalpošanu, - darbu kasē un informācijas centrā, - klientu konsultēšanu pie pašapkalpošanās kasēm, - izkārtot preces un produktus tirdzniecības zālē. Pieteikties vari šeit, atverot saiti! Ja ir kādi jautājumi, zvani uz bezmaksas tālruni 80000088. Profesija: VEIKALA KASIERIS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Nākotnes iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-05-31 Kontaktpersona: Tālrunis: 80000088 E-pasts: darbs@maxima.lv Izglītības līmenis: Vispārējā pamatizglītība

Mūsu partneri