Valmieras Ziņas

Kas ir kopzīmola karte un kā tā var palīdzēt biznesā?

Lasīšanas laiks: 7 min

Amerikā kopzīmola kartes ir ieviestas jau sen un, neskatoties uz to, ka sākotnēji tām paredzēja īslaicīgu mūžu, tās spējušas saglabāt savu popularitāti arī šodien.

Eiropā situācija ir nedaudz citāda, jo šeit kopzīmola kartes vēl tikai nostiprina savas pozīcijas. Eiropā visbiežāk kopzīmola kartes izmanto aviosabiedrības, bankas, veikalu tīkli un mobilie operatori, piedāvājot klientu kartes, kurās iekļautas dažādas bonusu sistēmas. Jāteic, ka šodien gandrīz jebkuram uzņēmumam, kurš ir gatavs ieguldīt klientu lojalitātes veicināšanas programmas izveidē un aktīvi piedalīties tās virzīšanā tirgū, ir iespēja izveidot savu kopzīmola Visa vai MasterCard maksājuma karti, tādejādi klientiem papildus piedāvājot arī finanšu pakalpojumus.

Kopzīmola kartes izmanto uzņēmumi arī Latvijā

Latvijas Bankas maksājumu statistikas dati rāda, ka 2015.gadā visvairāk lietotais bezskaidrās naudas maksāšanas līdzeklis bija maksājumu kartes. Karšu maksājumu skaits 2015.gadā bija 215.2 milj., bet to apjoms – 4.2 mljrd. eiro. Salīdzinājumā ar 2014.gadu, karšu maksājumu skaits pieauga par 12.7%, bet apjoms – par 11.1%.

Pieaugošā maksājumu karšu popularitāte dod iespēju uzņēmējiem izmantot tās kā mārketinga rīku, apvienot lojalitātes un maksājumu funkciju vienā, un izdot kopzīmola kartes.

Latvijā zināmākie piemēri ir tirdzniecības centru tīkla “Galactico” un DNB bankas izdota karte un Rīga Plaza dāvanu karte, kas izveidota sadarbībā ar Transact Pro. Turpretī tirdzniecības centrs “Stockmann” sadarbībā ar “Nordea” banku piedāvā saviem klientiem iegūt MasterCard kredītkarti, kas kalpo gan kā klienta karte tirdzniecības centrā, gan kā norēķinu karte. Līdzīga prakse ir arī “airBaltic” aviokompānijai, kura izplata Visa priekšapmaksas kartes.

Šobrīd arī mikrokreditēšanas uzņēmumi, kuri vēlas piedāvāt saviem klientiem kredītlīnijas vai iespēju ilgstoši vai vairākkārtīgi izmantot kredīta summu, uzskata kopzīmola kartes par vienu no iespējām šo ieceri īstenot.

Tādēļ ir vērts sīkāk apskatīt, kas tad īsti ir kopzīmola karte un kādas iespējas tā sniedz.

Ar šo jēdzienu visbiežāk saprotam kopzīmola lojalitātes maksājuma kartes vai kredītkartes, nevis lojalitātes kartes noteiktām atlaidēm konkrētos veikalos. Piemēram, Somijā, Baltijas valstīs un Krievijā popularitāti jau ir iekarojusi PINS lojalitātes programma, kas piedāvā krāt punktus visā pasaulē, izmantojot dažādas kopzīmola kartes.

PINS pārstāve Annika Davidsone: “Kā tas darbojas? Visbiežāk bankas apbalvo savus klientus, kopzīmola kartes lietotājus, dāvājot punktus par katru iztērēto euro. Piemēram, Latvijā šāda karte ir PINS MasterCard kredītkarte, kuru izveidojusi Nordea banka sadarbībā ar PINS.

Pasaulē uzņēmumi – kopzīmola karšu programmu dalībnieki arvien vairāk sāk piedāvāt saviem klientiem tā saucamos “soft benefits” jeb tādas kā statusa privilēģijas, kas nodrošina lielāku emocionālo piesaisti konkrētam uzņēmumam.

Piemēram, aviokompānija airBaltic PINS kopzīmola kartes turētājiem papildus ierastajiem PINS par katru iztērēto euro nodrošina noteiktus statusa līmeņus, kuru ietvaros apbalvo savus klientus, piedāvājot “fast track”, “business lounge” izmantošanu lidostā, kā arī vairākas citas privilēģijas.”

Pieci veidi, kā kopzīmola kartes var palīdzēt biznesam

Dažādos pasaules reģionos kopzīmola kartes uztver dažādi. Ja Eiropā kartes zīmolu uzskata par sava veida apliecinājumu personas statusam, tad, piemēram, ASV patērētāji reti pievērš uzmanību tam, ar kuru karti viņi norēķinās kādā veikalā, lielāku nozīmi piešķirot kartes funkcionalitātei – lai tā būtu maksimāli plaši izmantojama, taču karšu izdevējiem tā ir lieliska iespēja konkurencei, lai piesaistītu klienta uzmanību un panāktu, ka klients biežāk lieto tieši viņu izdoto karti.

Maksims Jaroševskis: “Latvijā ir cita situācija, jo šeit vidējam patērētājam parasti ir viena bankas emitēta debetkarte, kas piesaistīta algas kontam šajā pašā bankā un kas tad arī tiek izmantota bezskaidras naudas maksājumiem, kur tas ir iespējams. Nelielai daļai ir arī otra karte – kredītkarte, turklāt bieži vien tā paša izdevēja. Jāpiebilst, ka 90% tirgus aizņem izdevēji – lielās universālās komercbankas, kas savā starpā konkurē ne tikai ar karšu produktiem, bet ar visu savu pakalpojumu klāstu. Savukārt kopzīmola kartes ir produkts, kas var palīdzēt tieši mazajiem izdevējiem izcelties citu, t.sk. “lielo” vidū un piesaistīt klientus.”

Ir zināmi daudzi piemēri, kad bankas sadarbojas ar viesnīcām, aviokompānijām un mazumtirgotājiem, lai piedāvātu klientiem bonusus par savu karšu izmantošanu. Bankām tas ir izdevīgi, bet ko iegūst otrs partneris?

“Kopzīmola karte ir labs veids, kā veicināt lojalitāti un padarīt kartes piedāvājumu pievilcīgāku visiem tās lietotājiem un iesaistītajām pusēm – karšu izdevējs iegūst klientu, kas norēķinās ar tā karti, tirgotājs nostiprina klientu lojalitāti un iegūst iespēju piesaistīt jaunus klientus, savukārt klients – iespēju izmantot labumus un ērtības, kas tiek piešķirtas tikai šo karšu lietotājiem. Kopzīmola karte tirgotājam dod iespēju izveidot īpašu produktu, kas atbilst gan pasaules līmeņa Visa un MasterCard drošības standartiem, gan apvieno lietderīgo ar patīkamo – norēķinu karti ar iespēju pievienot dažāda veida lojalitāti veicinošus instrumentus, piemēram, atlaides, punktu krāšanu vai iespēju kaut ko laimēt. Viss, protams, atkarīgs no tā, kādā nozarē tirgotājs darbojas un kāda ir tā mērķauditorija, neaizmirstot likt lietā gan radošas idejas, gan arī dažādus inovatīvus risinājumus, ” Transact Pro” valdes loceklis Maksims Jaroševskis.

Transact Pro Eiropas kopzīmola karšu projektu merķauditorijas vidējais karšu lietotāju vecums ir no 28-45 ar tendenci pakāpeniski samazināties. Šo tendenci apstiprina arī Goldman Sachs pētījums, kurā norādīts, ka tie, kas dzimuši laika posmā no 1981.-2000. gadam un tagad sāk vai jau aktīvi veic ekonomisko darbību, ir tā saucamā Millenium paaudze, kas nākotnē būs atvērtāka dažādiem jauninājumiem finanšu nozarē. Piemēram, 14% Millenium paaudzes mazo uzņēmumu īpašnieki izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu. Pētījuma rezultāti parādīja, ka banku nozarei ir visaugstākais potenciālais risks ciest Millenium paaudzes izvēlēto finanšu pakalpojumu dēļ, jo tā ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem finanšu risinājumiem. Šī tendence var kalpot kā priekšrocība, ar kopzīmola karšu palīdzību veidojot inovatīvas lojalitātes programmas, kuras var pielāgot katra uzņēmuma un tā klientu vajadzībām.

Klientu lojalitāte. Jebkuram uzņēmumam ir vēlme nodibināt ilgtspējīgu sadarbību ar savu klientu – lai klients atkal un atkal atgrieztos, jo tieši šeit pakalpojumu klāsts vislabāk atbilst klienta vēlmēm un vajadzībām, var saņemt izdevīgākos piedāvājumus. Šajā ziņā kopzīmola karte palīdzēs tirgotājam izprast savu klientu loku, segmentēt to, jo, piesakoties kartei, tiek norādīts klienta vecums, dzimums, nodarbošanās veids un cita būtiska informācija, ko klients ļauj izpaust tirgotājam. Ilgākā laika posmā, analizējot klientu pirkumu paradumus, kopzīmola kartes paver iespēju izveidot klientu uzvedības modeli, izstrādāt personificētus piedāvājumus un informēt klientus tieši par tām precēm un pakalpojumiem, ko viņi visbiežāk meklē.

Jaunu klientu piesaiste. Viena no iespējām veiksmīgi piesaistīt jaunus klientus vienmēr ir bijusi dažādu atlaižu, privilēģiju un citu labumu piedāvāšana, tādēļ kopzīmola kartēm tiek pievienotas dažādas bonusu sistēmas, piemēram, lojalitātes programma, kas sniedz iespēju krāt punktus, lai vēlāk tos izmantotu norēķiniem vai izvēlētos kādu īpašu dāvanu no uzņēmuma, atlaižu programma, kur, pieaugot kopējai pirkumu vērtībai, pieaug arī turpmāk piešķirto atlaižu apmērs, dažādas īpašo piedāvājumu un atlaižu kampaņas. Izvērtējot piedāvātos bonusus, klients nereti ir gatavs mainīt līdzšinējo izvēli par labu uzņēmumam ar izdevīgāku piedāvājumu.

Atpazīstamības veicināšana. Uzņēmums, kas ieguldījis spēkus un laiku sava zīmola izstrādē, meklēs iespēju un veidus arī tā atpazīstamības veicināšanai. Šādam nolūkam lieliski kalpo arī kopzīmola karte – ar individuāli izstrādātu, īpašu dizainu, pieskaņotām krāsām, uzņēmuma logo un citām būtiskām niansēm, kas ļauj atšķirt karti citu vidū un asociēt to ar noteiktu uzņēmumu. Starp citu, tas ir lielisks veids, kā ātri un viegli uztverami nodot klientam savu moto, savu pasaules redzējumu!

Apgrozījuma pieaugums. Lielāks apgrozījums un finansiālais ieguvums gan uzņēmumam, gan karšu izdevējam. Uzņēmums iegūst no jaunu klientu piesaistes un esošo klientu motivēšanas izmantot uzņēmuma pakalpojumus, bet karšu izdevējs – no apkalpoto transakciju skaita. Pašu klientiem pievienojas klāt arī sadarbības partnera klienti. Turklāt pareizi izvēlēts kartes dizains un lojalitātes programma apgrozījuma un peļņas apjoma pieaugumu var tikai un vienīgi veicināt.

Klienta ieguvums. Apmierināts un priecīgs klients – pareizi un apdomīgi ieguldītu tirgotāja pūļu rezultāts un pamats veiksmīgai uzņēmējdarbībai! Klients vienmēr pratīs novērtēt pūles un laiku, ko uzņēmums būs tam veltījis, un nedalītu uzmanību, ko uzņēmums būs izrādījis, piemeklējot īpašus piedāvājumus, ļaujot klientam ne tikai ietaupīt līdzekļus vai laiku, bet arī ik reizi sajust un pārliecināties, ka tieši viņš ir tas, kas pieņem lēmumu un izdara izvēli. Ar kopzīmola kartes palīdzību to var panākt bez pārliekas uzbāzības, neielaužoties klienta privātajā telpā, tādējādi viešot klientā uzticību uzņēmumam un pārliecību par savas izvēles pareizību.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Trikātas pamatskola aicina darbā sētnieku/-ci (1 likme jeb 40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • veikt fiziski intensīvu darbu; • nodrošināt Trikātas pamatskolas teritorijas kārtību – gājēju celiņiem, piebraucamām vietām, parku celiņiem, tīrot sniegu, pļaujot zālienu, savācot atkritumus un lapas; • veikt palīgdarbus gan iekštelpās, gan āra darbos; ja Tev ir: • pamatizglītība un pamatiemaņas vai vidējā profesionālā izglītība; • labas latviešu valodas zināšanas; • fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu neatkarīgi no laika apstākļiem; • kompetences: pozitīva, atbildīga attieksme pret darbu; prasmes noteikt prioritātes un plānot ikdienas darbu atbilstoši savai kompetencei, uzticētos darba pienākumus veikt kvalitatīvi; spēja strādāt ātri un rūpīgi; mēs piedāvājam: • pamatalgu 740 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt līdz 2025. gada 27. janvārim e-pastā: trikatas.pamatskola@valmiera.edu.lv, tālrunis informācijai 20364920. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Gaismaskalns, Trikāta, Trikātas pag., Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-01-27 Kontaktpersona: trikatas.pamatskola@valmiera.edu.lv 20364920

Pievienojies mūsu komandai! Trikātas pamatskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā speciālo pedagogu pirmsskolā (0,235 likmes jeb 7.048 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku. Darba vietas adreses: “Gaismaskalns”, Trikāta un “Avotkalni”, Brenguļi, Valmieras novads. Ja Jūs vēlaties: • veikt individuālo darbu ar izglītojamajiem; • palīdzēt, konsultēt Iestādes skolotājus darbā ar izglītojamajiem, kuriem nepieciešams atbalsts; • īstenot pirmsskolas izglītības un pamatizglītības programmas, nodrošinot kvalitatīvu pedagoģisko procesu, ņemot vērā katra bērna individualitāti; • plānot un realizēt savu darbu sadarbībā ar kolēģiem un bērnu vecākiem; un ja Jums ir: • izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu; atbildības sajūta, disciplinētība, precizitāte; spēja analizēt un risināt konfiktsituācijas, saglabāt konfidencialitāti un toleranci; spēja cieņpilni komunicēt ar bērniem un pieaugušajiem; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”, 269.00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un darba pienākumu veikšanai atbilstošu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli un izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt līdz 2025.gada 27.janvārim plkst. 17.00 e-pastā: trikatas.pamatskola@valmiera.edu.lv, tālrunis informācijai 20364920. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SPECIĀLAIS PEDAGOGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Gaismaskalns, Trikāta, Trikātas pag., Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-01-27 Kontaktpersona: trikatas.pamatskola@valmiera.edu.lv 20364920

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola aicina darbā vispārējās pamatizglītības skolotāju uz nenoteiktu laiku (no 2025.gada 1.septembra). Ja Jūs vēlaties: • plānot un nodrošināt kvalitatīvu izglītības procesu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši izglītības Iestādes mērķim un uzdevumiem; • plānot un realizēt mācību un audzināšanas darbu, kas ietver mācību priekšmeta metodikas pārzināšanu; un ja Tev ir: • izglītība saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”; • atbilstība Izglītības likuma un Bērnu tiesību aizsardzības likuma noteiktajām prasībām; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: psiholoģiskā noturība un augsta emocionālā inteliģence; precizitāte un atbildīga attieksme pret darbu; prasmes strādāt komandā;  mēs piedāvājam: • atalgojumu 1374.00 EUR pirms nodokļu nomaksas par 1 (vienu) likmi; • iespējas piedalīties Iestādes izaugsmes veicināšanā un profesionālās pilnveidošanās iespējas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv ar norādi „Vispārējās pamatizglītības skolotājs/-a” līdz 2025.gada 31.janvārim plkst.16.00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: VISPĀRĒJĀS PAMATIZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-01-31 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

Mūsu partneri