Valmieras Ziņas

Kāpēc ir svarīgi veidot ergonomisku darba vidi?

Lasīšanas laiks: 4 min

Pēdējās desmitgadēs darba vides koncepts ir būtiski mainījies, jo ir parādījušies atvērtā tipa biroji, kopstrādes telpas, attālinātais darbs un daudzi citi modeļi, pateicoties kuriem, ikviens var piemeklēt savām dzīves vērtībām un apstākļiem ērtāko risinājumu, kur un kā strādāt. Tomēr visā šajā lielajā brīvībā nevajadzētu aizmirst par tādu terminu kā “ergonomika”. Tā joprojām ir nozīmīga ikvienā birojā un jebkurā citā vietā, kuru izmantojat darbam. Kāpēc ir tik svarīgi veidot ergonomisku darba vidi?

Vairāk enerģijas un uzmanības darbam

Jo darba vidē mazāk dažādu traucēkļu, kas novērš uzmanību un rada diskomfortu, jo labāk iespējams koncentrēties darba procesam. Tāpēc ir tik būtiski, ka ir ērta un pielāgota darba zona, atbilstoši darba specifikai pielāgots aprīkojums un mēbeles, pareizi noregulēts apgaismojums, nav traucējošu skaņu. Liela nozīme ir arī telpas vai vietas kopējam mikroklimatam – kā ķermenis tajā jūtas, vai nav pārāk auksti vai karsti. Ja visas šīs lietas ir balansā un pārdomātas, tad darbinieks var savu enerģiju novirzīt pienākumu veikšanai, nevis risināt diskomforta jautājumus, kas atņem uzmanību un samazina koncentrēšanos.

Augstāka darba produktivitāte

Veltot vairāk uzmanības darba pienākumiem un jūtoties ērti savā darba vidē, cilvēks noteikti arī vairāk padara. Tāpēc ergonomiska darba vide ir viens no primārajiem faktoriem, kas nodrošina produktivitāti. Un produktivitāte attiecīgi ietekmē uzņēmuma panākumus, peļņu un citus attīstības faktorus. Ja uzņēmumā ir nepietiekama produktivitāte, noteikti ir jāanalizē situācija un jāmeklē tam cēloņi. Pilnīgi iespējams, ka cēlonis ir tik vienkāršs kā neērta, nepatīkama un nepiemērota darba vide, nevis darbinieku neatbilstība vai slinkums. Radot darbam patīkamu un ergonomisku vidi, produktivitātes rādītāji noteikti uzlabosies.

Mazāks nogurums un fiziskais diskomforts

Neērts krēsls, pārāk vēsas vai karstas telpas, slikta redzamība datora ekrānā saules dēļ, nefunkcionālas iekārtas un citas mēbeles – šie un vēl daudzi citi ar ergonomiku saistītie faktori, ja tie nav sakārtoti, var ietekmēt cilvēka fizisko pašsajūtu. Piemēram, var sāpēt mugura, galva, pasliktināties imunitāte, kas noved pie biežākas saslimšanas. Fiziskais diskomforts, kuru rada nesakārtota darba vide, samazina enerģiju, darbaspējas un produktivitāti. Neergonomiska darba vide uzņēmumam var radīt papildu izmaksas, jo rodas dīkstāve, mazāk tiek padarīts, darbinieki slimo, jāizmaksā slimības nauda utt. Tie ir izdevumi, no kuriem varētu izvairīties, ja tiktu piesaistīti speciālisti un ieguldīti līdzekļi, lai izvērtētu un sakārtotu darba telpas atbilstoši ergonomikas standartiem.

Veselības saudzēšana ilgtermiņā

Par neergonomiskas vides ietekmi uz veselību jādomā ne tikai šodienas kontekstā, kad darbinieki biežāk slimo, bet arī ilgtermiņā, jo, ja gadiem tiek strādāts vietā, kur ir nepareiza  un pārmērīga slodze mugurai, kur ir nelabvēlīgs mikroklimats un citas problēmas, tas var veicināt hronisku slimību attīstību un pat draudēt ar darbnespēju, iedragājot cilvēka atlikušās dzīves kvalitāti. Tāpēc darba devējam ir pienākums nodrošināt tādus darba apstākļus, kas nerada riskus veselībai ne īstermiņā, ne ilgtermiņā. Pielāgota vide, mēbeles, iekārtas, patīkamas un labi aprīkotas telpas – tā nav greznība, bet gan nepieciešamība. Arī tad, ja izvēlaties strādāt nevis konkrētā birojā vai darbavietā, bet strādāt attālināti, jāatceras, ka vienmēr jāpatur prātā ergonomiskas darba vides principi, jo no tiem lielā mērā atkarīgs, cik produktīvi spēsiet veikt darba pienākumus, kā arī tie var radīt ietekmi uz veselības stāvokli.

Iespēja piesaistīt labāku darbaspēku

Uzņēmums, kurš parūpējies par savu darbinieku komfortu, iekārtojot ergonomisku un mūsdienīgu vidi, ir pieprasītāks darba devējs. Protams, arī citi vakances faktori ir svarīgi, bet vieta un vide, kurā jāstrādā, arī ir ļoti būtiska. Pat tad, ja ir laba alga, bet darba vide nesakārtota un veselībai nedraudzīga, ir lielāka iespēja, ka cilvēks gribēs pārtraukt darba attiecības. Ja uzņēmums vēlas piesaistīt kvalificētus darbiniekus, kuri strādā ilgtermiņā un ir patiesi lojāli savai darbavietai, tad ergonomiska darba vide ir viens no svarīgiem priekšnosacījumiem.

Cik izmaksā ergonomiska darba vide?

Ergonomika darbā – tas ir ļoti plašs jēdziens, kas ietver dažādas ar drošību, veselību, efektivitāti un dizainu saistītus aspektus. Lai tos ieviestu, nepieciešams ieguldīt finanšu līdzekļus. Protams, izdevumu apjoms atkarīgs no uzņēmuma specifikas, telpu lieluma un citiem aspektiem, tāpēc konkrētas izmaksas nav iespējams noteikti, nevērtējot katru gadījumu atsevišķi. Neliela mājas biroja iekārtošana atbilstoši ergonomikas principiem var izmaksāt pāris simtus eiro, bet lielākam birojam telpu aprīkošanai var būt vajadzīgi vairāki tūkstoši eiro. Bet jāatceras, ka tas ir ieguldījums, kas atmaksājas – ar produktivitāti, darbinieku apmierinātību, labāku veselību, konkurētspējas pieaugumu un citiem ieguvumiem.

Ja jums aktuāla ergonomiskas darba vides ierīkošana uzņēmumā, mājas birojā vai citviet, kur strādājat, bet šobrīd nav pieejami nepieciešamie naudas līdzekļi, noderīgi būs Aizdevums.lv finanšu pakalpojumi – patēriņa kredīts un naudas kredīts, kas saimnieciskās darbības veicējiem piedāvā aizdevumu līdz pat 10 000 EUR, kurus var izmantot savu mērķu, ieceru un vajadzību īstenošanai.

Aktuālais jautājums

Cik šogad plāno tērēt Ziemassvētku dāvanām?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Sakarā ar SIA “Vidzemes slimnīca”  jauna rehabilitācijas centra atvēršanu un paplašinot piedāvāto rehabilitācijas pakalpojumu loku, aicinām savā komandā FIZIKĀLĀS UN REHABILITĀCIJAS MEDICĪNAS ĀRSTU (iespēja strādāt arī nepilnu darba laiku) Galvenie amata pienākumi: • veikt funkcionēšanas ierobežojumu novērtēšanu, sastādīt individuālo rehabilitācijas plānu un monitorēt rehabilitācijas procesu ambulatorajiem un stacionāra pacientiem; • vadīt multiprofesionālo komandu un rehabilitācijas procesā pielietot uz pierādījumiem balstītas tehnoloģijas; • organizēt ilgtermiņa rehabilitācijas pasākumus pacientiem ar hroniskiem funkcionēšanas traucējumiem; • veikt precīzus ierakstus medicīniskajā dokumentācijā; • analizēt medicīniskās rehabilitācijas procesa dinamiku un pēctecību, ieviest jauninājumus ārstniecības uzlabošanai; • organizēt izglītojošo un informatīvo darbu pacientiem, tuviniekiem un nodaļas personālam; • piedalīties sarežģītu klīnisko gadījumu izskatīšanā un sagatavot materiālus par jauninājumiem rehabilitācijas jomā; • papildus iespēja veikt triecienviļņu procedūru ambulatori. Prasības kandidātiem: • augstākā medicīniskā izglītība (fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārsta sertifikāts vai ārsts-rezidents); • reģistrācija ārstniecības personu reģistrā; • spēja strādāt patstāvīgi un komandā; • spēja ātri reaģēt un rīkoties neatliekamās situācijās; • precizitāte un atbildība; • zināšanas darbā ar datoru; • valsts valodas zināšanas saskaņā ar Valsts valodas likumu; • veselīgas profesionālās ambīcijas. Jaunā kolēģa ieguvumi: • iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē, TOP 10 labākā darba devēja Vidzemē un jaunās Rehabilitācijas centra telpās ar mūsdienīgu aprīkojumu; • darba līgums uz nenoteiktu laiku; • summētais darba laiks; • atbildīgs, dinamisks un interesants darbs profesionāļu komandā; • stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas (no 3000-4000 EUR par pilnu darba slodzi); • prēmijas un motivējošs labumu grozs; • darba devēja apmaksātas profesionālās izaugsmes iespējas; • iespēja īstenot idejas un piedalīties pakalpojumu pilnveidošanā, ieviest jaunus pakalpojumus; • veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); • iespēja piedalīties pētniecībā; • stabila, droša un sakārtota darba vide; • darba devēja apmaksāti veselību veicinošie pasākumi; • iespēja pretendēt uz kompensāciju atbilstoši Veselības Ministrijas Eiropas Savienības fonda projektam; • Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2024.gada 30.decembrim uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov., LV-4201. Sīkāka informācija pie Rehabilitācijas centra vadītājas K.Matukas pa tālr. 28716807. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”,kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca”. Profesija: FIZIKĀLĀS UN REHABILITĀCIJAS MEDICĪNAS ĀRSTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-12-30 Kontaktpersona: CV un motivācijas vēstuli sūtīt uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv

Sakarā ar jaunā Rehabilitācijas centra atvēršanu jaunās telpās un pakalpojumu skaita pieaugumu plašākam klientu lokam, Vidzemes slimnīca aicina savā komandā ERGOTERAPEITU Galvenie amata pienākumi: • sadarbībā ar pacientu novērtēt viņa fizisko un garīgo veselības stāvokli, personību un psiholoģiskās īpatnības, identificēt klienta pašaprūpes spējas un to trūkumu; • veikt iegūto datu analīzi, izmantojot ergoterapijas tehnoloģijas; • sastādīt individuālo rehabilitācijas plānu atbilstoši pacienta/klienta vajadzībām; • vadīt ergoterapijas individuālās un grupu nodarbības; • apmācīt pacientus ikdienas aktivitātēs un izglītot par vides pieejamību, ergonomiku un tehniskajiem palīglīdzekļiem; • traumu un balsta - kustību aparāta slimību profilaksei konsultēt pacientus par ergonomikas principu ievērošanu darbā, sadzīves procesā, veicot pašaprūpi vai cita cilvēka aprūpi. • pamatojoties uz rakstveida pieprasījumu veikt ergoterapeita slēdziena vai izziņas sagatavošanu par pacienta funkcionālām spējām un/vai fiziskās vides izvērtēšanas rezultātiem u.c. • uzturēt drošu darba vidi. Prasības kandidātiem: • profesionālā bakalaura grāds veselības aprūpē ar kvalifikāciju – ergoterapeits vai pēdējā gada students specialitātē; • reģistrēts ārstniecības personu valsts reģistrā; • vēlams ergoterapeita sertifikāts; • ļoti labas komunikācijas prasmes; • spēja strādāt patstāvīgi un komandā; • spēja ātri reaģēt un rīkoties neatliekamās situācijās; • precizitāte un atbildība; • zināšanas darbā ar datoru; • valsts valodas zināšanas saskaņā ar Valsts valodas likumu; • veselīgas profesionālās ambīcijas. Jaunā kolēģa ieguvumi: • iespēja veikt atbildīgu un interesantu darbu vienā no labākajām ārstniecības iestādēm Vidzemē, TOP 10 labākā darba devēja Vidzemē un jaunās Rehabilitācijas centra telpās ar mūsdienīgu aprīkojumu; • darba līgums uz nenoteiktu laiku; • atbildīgs, dinamisks un interesants darbs profesionāļu komandā; • stabils atalgojums vienmēr laikā un sociālās garantijas • dienas darbs, summētais darba laiks un akordalga par padarīto no 1950 EUR (sertificētam speciālistam mēnesī par 1 slodzi); • prēmijas un motivējošs labumu grozs; • darba devēja apmaksātas profesionālās izaugsmes iespējas; • veselības apdrošināšanas polise (pēc pārbaudes laika beigām); • stabila, droša un sakārtota darba vide; • darba devēja apmaksāti veselību veicinošie pasākumi; • iespēja pretendēt uz kompensāciju atbilstoši Veselības Ministrijas Eiropas Savienības fonda projektam; • Darba vieta: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Ja Jūsu kompetence un pieredze atbilst mūsu prasībām, gaidīsim CV un motivācijas vēstuli līdz 2024.gada 30.decembrim uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv vai uz adresi: Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Vidzemes slimnīca”, Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201. Sīkāka informācija pie Rehabiltācijas centra vadītājas Kristīnes Matukas, tel. 28716807. Pamatojoties uz Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13.pantu, SIA “Vidzemes slimnīca” informē, ka: 1) Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu. Ja kandidāts vēlas, lai viņa personas dati tiktu saglabāti SIA “Vidzemes slimnīca” iekšējā datu bāzē ar mērķi tos apstrādāti citos SIA “Vidzemes slimnīca” personāla atlases konkursos, tad pieteikumā vakancei lūdzam kandidātam norādīt savu piekrišanu personas datu saglabāšanai. 2) Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir SIA “Vidzemes slimnīca”, kontaktinformācija: Jumaras iela 195, Valmiera, LV-4201, tālrunis 25277799. Sīkāka informācija par personas datu apstrādi SIA “Vidzemes slimnīca” Profesija: ERGOTERAPEITS Darba vietas adrese: LATVIJA, Jumaras iela 195, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-12-30 Kontaktpersona: CV un motivācijas vēstuli sūtīt uz e-pastu: darbs@vidzemesslimnica.lv

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Ābelīte” aicina darbā pirmsskolas izglītības mūzikas skolotāju (27 stundas nedēļā) uz noteiktu laiku no 2024.gada 2.decembra līdz 2025.gada 30.aprīlim. Darba vietas adrese: Palejas iela 5, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • vadīt mūzikas nodarbības bērniem atbilstoši pirmsskolas izglītības programmai; • atbilstoši prasībām, veikt ierakstus plānošanas dokumentācijā; • strādāt komandā; • pilnveidot savas prasmes un kompetences; • organizēt un aktīvi piedalīties iestādes aktivitātēs un pasākumos; un ja Tev ir: • izglītība un pedagogu profesionālā pilnveide atbilstoši normatīvo aktu prasībām (Ministru kabineta noteikumi Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”); • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • prasme veidot lietišķu sadarbību ar izglītības iestādes darbiniekiem, bērnu vecākiem un citu institūciju darbiniekiem; • prasme strādāt ar biroja tehniku un IT rīkiem; • kompetences: pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; atbildības un augsta pienākuma sajūta; • var būt arī students/-e, kuram ir izziņa par attiecīgās programmas studijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”, 1030.05 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveides iespējas un izaugsmes iespējas; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, profesionālās darbības aprakstu (CV), lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu abelite@valmiera.edu.lv ar norādi “Pirmsskolas izglītības mūzikas skolotāja vakancei” līdz 2024.gada 2.decembrim, plkst.16:00. Tālrunis informācijai: 64222645 vai 26666304. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS MŪZIKAS SKOLOTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Palejas iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-12-02 Kontaktpersona: abelite@valmiera.edu.lv 64222645

Mūsu partneri