Lasīšanas laiks: 5 min
Atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistikai gan pirmoreiz reģistrēto automašīnu, gan arī tehniskajā kārtībā esošo automašīnu vecums palielinās, kas liek secināt, ka mazlietotu auto popularitāte palielinās, secina BMW salona mazlietoto automašīnu nodaļas vadītājs Vjačeslavs Smirnovs.
Pēc eksperta novērojumiem Latvijas mazlietotu auto segmentā ir salīdzinoši labs piedāvājums, tomēr, iegādājoties šādu auto, ir jāpievērš uzmanība auto vēsturei un tas pamatīgi jāpārbauda. Tad nebūs šaubu par to, vai nopirktais auto būs uzticams un drošs ceļa biedrs.
“Viens no Latvijā populārākajiem pirmo reizi reģistrētajiem lietotajiem auto ir BMW 3.sērijas modeļi, ko mēdz dēvēt par vidējās klases auto etalonu. Šis auto tiek ražots jau kopš pagājušā gadsimta 60.-70.gadiem un tie iedvesmojuši neskaitāmus pēctečus, ikoniskus auto un nozari kopumā,” piebilda Smirnovs.
Lai atgādinātu arī par mazlietotu auto priekšrocībām un to, ka reizēm pīlēns pārvēršas par īstu gulbi, esam apskatījuši dažus speciālistu un braucēju augsti novērtētus un spilgtus BMW 3.sērijas modeļus, bez kuriem mūsdienu BMW būtu pavisam citādi.
BMW 2002 (1966 – 1977) – mūsdienu sedanu “vectētiņš”
Iespējams, viens no visizcilākajiem modernās ēras “klasiskajiem” modeļiem, kas varētu būt aktuāls vēl šodien. Sākotmēji šim jaunā dizaina spēkratam vajadzēja piešķirt jaunu elpu BMW zīmolam, taču tass ātri kļuva par vienu no populārākajiem modeļiem. Oriģinālā ar četru cilindru 1,5 vai divu litru turbomotoru, pilnībā neatkarīgu balstiekārtu. Jau vēlāk, 1969.gadā, tika ieviests BMW 2002 Tii ar mehānisku degvielas inžektoru. Reizēm šo modeli uzskata par šodienas sporta sedanu “vectētiņu”, kas apvienoja sporta auto un luksus klases sedana īpašības. 1973.gadā tika prezentēts BMW 2002 Turbo, kas bija pirmais ar turbomotoru aprīkotais BMW auto. Šodien ir grūti atrast kādu modeļu līniju bez turbokompresora, un visu to sākums ir tieši BMW 2002 Turbo.
1971.gadā ražotu BMW 2002 ir iegādājies TV personība, TV kanāla “Food Network” zvaigzne Altons Brauns. Iemesls: ar šādu auto braucis Brauna vectēvs, tādēļ viņam ar to saistās ļoti emocionālas bērnības atmiņas. Brauns atceroties gan mašīnas smaržas, braukšanas sajūtas, pat pārnesuma kārbas skaņas.
BMW E21 323i (1978- 1982) – iespējams, labākais 3.sērijas modelis
MW 2002 panākumi mudināja vācu autoražotāju modernizēt veiksmīgo modeļu līniju. Pirmais jaunās, 3.sērijas modelis bija kompakts divdurvju sedans ar sportisku raksturu. Ar laiku šajā modeļu līnijā ietilpa gan lēnais, ar 75ZS 1,6 litru motoru aprīkotais 315 modelis, gan sportiskie un jaudīgākie modeļi 320i un 323i. Ar 2,3 litru un “K-Jetronic”degvielas inžektoru motoru aprīkotais BMW 323i 100 km/h lielu ātrumu sasniedza 8,7 sekundēs. 323i tiek uzskatīts par labāko BMW E21 sērijas modeli, kas braucēju mīlestību izpelnījās ar savu veiktspēju, vadāmību un sportisko dizainu.
BMW E30 M3 (1986-1989) – vairāk sportisko godalgu nekā “Porsche 911”
Pēc auto entuziastu un BMW fanu domām – absolūta leģenda. Pirmais M3, kas aizsāka sportisko M sēriju un ir sinonīms jaudīgai braukšanai. Sākotnēji mašīna bija aprīkota S14 sporta motoru, taču vēlāk tika ieviesti arī citi uzlabojumi: vieglas un uzlabotas piekares, unikāli virsbūves paneļi, sacensībām piemērota ātrumkārba. Modelis tirgū parādījās tieši īstajā brīdī, lai 80.gadu “japīšu” paaudze to padarītu par ikonu un karsti alktu auto iegūt. Taču šī mašīna ir kas vairāk, nekā tikai pilsētas zēnu statusa lieta. BMW E30 ir vienīgais auto, kam sportā ir vairāk godalgu nekā “Porshe 911”.
BMW E30 325i (1985-1993) – pieprasītākais 3.sērijas modelis
Visvairāk pieprasītais E30 sērijas modelis. To noteica auto izcilās īpašības: lieliska vadāmība, jauda, ekonomiskums un praktiskums. Ar šīs sērijas modeļiem vācu autoražotājs pierādīja, ka aizrautīga braukšana, augsta veiktspēja, kā arī plaša telpa un funkcionalitāte nav pretrunā viens otram. Ekonomiskais sešu cilindru 2,3 litru motors padarīja auto par piemērotu gan patīkamiem ikdienas braucieniem, gan tālākiem brīvdienu ceļojumiem.
BMW E90 M3 (2004 – 2013) – visjaudīgākais M3 klases pilsētas auto
Auto ar V8 dzinēju reiz šķita svētums, taču tas bija vienīgais veids, kā vācu autoražotājs varēja nepadoties konkurentiem. Ar četru litru V8 motoru aprīkotais BMW E90 M3, kas ģenerēja 414 ZS spēku jaudu, lika līdzīgiem auto izskatīties teju anēmiskiem. Vispirms BMW E90 bija pieejams kā divdurvju sedans, vēlāk modeļa līnija tika paplašināta. BMW E90 M3 joprojām tiek uzskatīts par visjaudīgāko M3 klases pilsētas auto.
Kā redzams auto stāsti ir dažādi. Izvēloties mazlietotu auto, lai ietaupītu laiku un naudu taupīšanai, eksperts iesaka pievērst uzmanību automašīnas vizuālajam stāvoklim tā vietā, lai dzītu “izredzēto” pie speciālistiem padziļinātu testu veikšanai. Tas reizēm pasaka daudz priekšā par spēkrata vēsturi. Sākumam apskatiet abus automašīnas bamperus un pārsegu, ja pamanāt, ka tie ir pārkrāsoti, tas varētu liecināt par to, ka automašīna ir pārbūvēta.
Savukārt stūre un ātruma kārba norāda uz to, cik patiesībā automašīna bieži ir lietota un vai iepriekšējais īpašnieks par to ir rūpējies. Jo nobružātāki tie ir, jo vairāk ar automašīnu ir braukts. Taču, ja automašīna ir “izgājusi” jūsu vizuālo testu, vediet to pie speciālistiem kārtīgai apskatei!