Lasīšanas laiks: 4 min
Iestājoties aukstākam laikam, bieži var pamanīt dažādas viltības, ko automašīnu īpašnieki pielieto, lai no rīta, iedarbinot automašīnu, ietaupītu savu laiku. Viltības ir visdažādākās – kāds uz priekšējā vējstikla uzliek segu, cits paceļ no vējstikla slotiņas, bet vēl kāds lūdz Dievu, kaut no rīta varētu iedarbināt sava auto dīzeļmotoru. Kādas ir visbiežāk pieļautās šoferīšu kļūdas un kā no tām izvairīties, portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja auto servisa ‘’Forsete’’ pārstāvis Miķelis Bērziņš.
Ko darīt, lai neaizsaltu durvis?
Visbiežāk automašīnu durvis pakļautas aizsalšanas draudiem tieši pēc mazgāšanas. Tas gan nenozīmē, ka ziemā nevajadzētu mazgāt automašīnas, jo ziema ir tas periods, kad uz ceļiem tiek kaisīta sāls, kas pakļauj spēkratus korozijai. Vispareizākais tomēr būtu pēc auto mazgāšanas, kārtīgi noslaucīt durvju gumijas un pēc tam tās apstrādāt ar silikonu. Bieži vien durvju aizsalšana notiek dēļ kondensāta, kas rodas, kad ļoti uzsildītu automašīnu noslāpē un atstāj salā. Lai izvairītos no kondensāta veidošanās uz durvju gumijām, noslāpējot un pa nakti atstājot mašīnu salā, būtu vēlam dažas minūtes paturēt vaļā abas priekšējās durvis, šādā veidā gaisa temperatūra salonā izlīdzināsies ar āra temperatūru, kas savukārt samazinās kondensāta veidošanās risku.
Ko darīt, ja durvis tomēr aizsalušas?
Lai aizsalušas durvis atvērtu, jāliek lietā sava izdoma. Var censties durvis atkausēt ar fēnu, var durvju ailēs mēģināt ieliet verdošu ūdeni, taču jāpatur prātā, ka krasa temperatūras maiņa pakļauj riskam durvju stiklus – tie var saplaisāt, tāpēc ar šādu paņēmienu būtu ļoti jāuzmanās. Steidzīgākajiem cilvēkiem nekas cits neatliks, kā durvis atraut ar spēku, bet jārēķinās, ka, to darot, varat sabojāt durvju gumijas vai rokturi.
Ko darīt, lai neaizsaltu auto durvju slēdzene?
Sākumā būtu jānovērtē, cik bieži vispār slēdzene tiek izmantota. Ja slēdzene tiek izmantota reti un tajā ir iekļuvuši dažādi netīrumi un gruži, kurus iztīra tikai retais, tad šāda slēdzene aizsalšanas riskam ir pakļauta vairāk. Otrkārt, uzmanība slēdzenei būtu jāpievērš arī tad, kad automašīna tikko nomazgāta. Vajadzētu slēdzeni izpūst ar gaisu un pēc tam arī iepūst iekšā kādu smērvielu, piemēram, tautā pazīstamo ‘’WD-40’’, kas pasargās no aizsalšanas. Tiem, kuriem ir vēlme savu auto “palutināt”, veikalos var iegādāties arī speciālus pret aizsalšanas un atsaldēšanas līdzekļus.
Kā izvairīties no apsalušām logu tīrītāja slotiņām?
Uz nakti būtu ieteicams slotiņas pacelt no logiem. No rīta jums nebūs jāuztraucas par to, ka slotiņas piesalušas logam vai apsalušas ar ledu, tas viss savukārt ietaupīs jūsu laiku.
Vai ziemā drīkst izmantot rokas bremzi?
Automašīnas, kas ir jaunākas, un kuru bremžu sistēma ir kopta, nevajadzētu būt problēmām ar rokas bremzes izmantošanu, taču arī tad ir jābūt uzmanīgam. Rokas bremzi nevajag izmantot tūlīt pēc mašīnas novietošanas stāvlaukumā, jo tad bremžu diski ir uzsiluši, kā rezultātā atkal rodas jau minētais kondensāts, kas noved pie bremžu piesalšanas. Ja rokas bremze netiek ikdienā izmantota, tad drošākais variants ir auto uz nakti atstāt kādā no pārslēdzamajiem ātrumiem. Ja rokas bremzi tomēr esat nolēmis izmantot, bet no rīta konstatējat, ka tā ir aizsalusi, drošības apsvērumu dēļ nevajadzētu auto izmantot, jo tas pakļauj briesmām gan jūs, gan citus satiksmes dalībniekus, jo aizsalusi rokas bremze paaugstina sānslīdes risku. Labākais variants būtu zvanīt savam autoservisa speciālistam un vienoties par rīcības plānu.
No kā vēl jāuzmanās ziemā?
Pazeminātas temperatūras apstākļos vajadzētu sekot ziemas sezonai paredzētas degvielas logu šķidruma izmantošanai. Nevajadzētu izmantot tādu degvielu, kura atstāta krājumos kopš vasaras, jo šāda degviela pakļauj riskam degvielas filtru. Būtu jāuzmanās arī no degvielas izmantošanas, kura ievesta no citas valsts, bet netiek tirgota oficiālos benzīntankos – šī degviela var nebūt pakļauta standartiem, kuri nosaka, kādai jābūt ziemas degvielai, kā rezultātā tā var radīt problēmas jūsu automašīnas degvielas filtram, kurā var veidoties parafīns, ko pēc tam nevar izšķīdināt. Vēl ziemā nevajadzētu aizrauties ar automātisko logu lietošanu. Ja logi ir iesaluši, tad, mēģinot tos nolaist, varat sabojāt elektrisko mehānismu, un tādā gadījumā logu nevarēsiet darbināt arī vasarā.
Raksts tapis sadarbībā ar autoservisu ‘’Forsete’’.