Lasīšanas laiks: 4 min
Jūsu mājaslapas struktūrai ir būtiska nozīme, lai uzlabotu meklētājprogrammas optimizācijas (SEO) stratēģiju. Bet kā Jūs varat izveidot SEO draudzīgu mājaslapas struktūru savam uzņēmumam?
Par laimi, tam ir atbildes. Mēģināsim paskaidrot kā strukturēt savu mājaslapu SEO vajadzībām, izmantojot 5 soļus.
Kāpēc vietnes struktūra ir svarīga SEO?
Tādas meklētājprogrammas kā Google izmanto daudzus klasifikācijas faktorus, lai noteiktu Jūsu vietnes pozīciju meklēšanas rezultātos, un Jūsu vietnes struktūra ir viens no tiem.
Lūk, daži svarīgi iemesli, kāpēc vietnes struktūra ir svarīga SEO:
1. Veido pozitīvu lietotāja pieredzi
Labas lietošanas pieredzes nodrošināšana Jūsu lapas apmeklētājiem ir būtisks jebkuras veiksmīgas SEO stratēģijas pamatelements. Patiesībā 89 % patērētāju pēc sliktas lietotāja pieredzes iepirksies pie konkurenta.
Ja Jūsu vietnes apmeklētāji pamet vietni, Google saņems signālus, ka Jūsu vietne nav noderīga lietotājiem, kā rezultātā samazināsies Jūsu pozīcija. Laba mājaslapas struktūra ļauj patērētājiem ātri atrast vajadzīgo informāciju un pārvietoties pa Jūsu mājaslapu, tādējādi noturot lietotājus ilgāk pašā lapā.
2.Optimizē tīmekļa vietni pārlūkiem
Tādas meklētājprogrammas kā Google izmanto tīmekļa pārlūkprogrammas, lai pārlūkotu lapas struktūru. Šie pārlūkošanas rīki palīdz meklētājprogrammām uzzināt vairāk par Jūsu lapas saturu un tēmām, uz kurām tā koncentrējas, lai meklētājprogramma varētu indeksēt Jūsu lapas un atgriezt tās meklēšanas rezultātos.
3.Atbalsta iekšējo saišu struktūru
Sitelinks ir funkcija meklēšanas rezultātos, kas parāda Jūsu galveno lapas saiti un dažas citas Jūsu lapu iekšējās saites. Meklēšanas rezultāta iegūšana ar vairākiem Sitelink var palīdzēt palielināt klikšķu skaitu un apmeklētāju plūsmu uz vairākām Jūsu vietnes lapām.
Kā strukturēt mājaslapu SEO optimizācijai?
1.Izplānojiet mājaslapas hierarhiju
Jūsu mājaslapas hierarhija ir sistēma, kas organizē Jūsu lapas un saturu. Citiem vārdiem sakot, domājiet par vietnes hierarhiju kā par savas vietnes karti. Vispirms izplānojot lapas hierarhiju, Jūs varat izveidot tās struktūras pamatu, kas palīdzēs Jums izveidot lapu, kas uzlabo Jūsu SEO stratēģiju.
Vispirms apsveriet galvenās kategorijas, kas Jūsu uzņēmumam nodrošinās visvairāk konversiju un ieņēmumu. Piemēram, ja Jūs galvenokārt pārdodat apģērbu pēc pasūtījuma, Jums var būt galvenā vietnes kategorija džemperi.
Pēc tam varat padomāt par apakškategorijām, piemēram, bītlenes vai brīvā stila džemperi, kas ietilpst Jūsu galvenajās kategorijās. Ja piedāvājat vairākus produktus, iespējams, katram produktu veidam var būt nepieciešams iekļaut atsevišķas lapas.
Lai nodrošinātu, ka Jūsu hierarhija ir SEO draudzīga, galveno kategoriju skaits ir no divām līdz septiņām. Lielāks kategoriju skaits var pārslogot Jūsu mājaslapu. Tomēr, ja Jums ir lielāka e-komercijas vietne ar vairākiem produktiem, Jums varētu būt lietderīgi izmantot vairāk kategoriju.
2.URL optimizēšana
Kad esat izplānojis hierarhiju, varat optimizēt URL adreses, lai nodrošinātu optimālu SEO veiktspēju. URL ir vēl viens faktors, kas var ietekmēt Jūsu pozīciju meklēšanas rezultātu lapās. Gan meklētājprogrammām, gan lietotājiem patīk vienkārši URL, kas satur atslēgvārdus ar pazīstamiem vārdiem.
Jūsu URL ir jāatspoguļo virzība, lai sasniegtu lapu. Piemēram, Jūsu URL būs galvenā domēna nosaukums, pēc tam galvenās kategorijas lapa, kam sekos Jūsu lapas nosaukums. Īss URL, kas ir viegli lasāms un satur atslēgvārdus, ir viens no labākajiem veidiem, kā izveidot mājaslapu veiksmīgai SEO optimizācijai.
3.Izveidojiet navigācijas struktūru
Lai nodrošinātu lielisku lietotāja pieredzi, ir svarīgi nodrošināt, ka Jūsu vietnes apmeklētāji var viegli atrast meklēto informāciju, pārvietoties starp vairākām lapām un galu galā veikt pirkumus. Viens no labākajiem veidiem, kā to panākt, ir izveidot navigācijas struktūru.
Ja Jūsu navigācija ir sarežģīta vai grūti saprotama, lietotāji var pamest mājaslapu un tās vietā apmeklēt konkurentu. Navigācijas struktūra ļauj Jūsu lapas apmeklētājiem viegli un ātri piekļūt svarīgākajām lapām.
Jums jānodrošina, ka lietotāji var nokļūt vajadzīgajā lapā ar dažiem klikšķiem. Rezultātā neliela navigācijas struktūra nodrošina, ka Jūsu ienākumus veicinošās lapas nav pārāk grūti atrast, tādejādi palielinot uzņēmuma konversijas un pārdošanas apjomus.
4.Izveidojiet galveni un kājeni
Nākamais solis kā strukturēt vietni SEO optimizācijai, ir izveidot galveni un kājeni. Galvenē jāietver galvenie elementi un kategorijas, kas ir Jūsu vietnes hierarhijas pamatā. Lai uzlabotu tīmekļa vietnes struktūru SEO vajadzībām, galvenē (lapas augšpusē) vajadzētu attēlot uzņēmuma galvenās nozares.
Galvenās kategorijas no galvenes varat iekļaut arī lapas apakšā (kājenē). Tas nodrošina Jūsu lapas apmeklētājiem ērtu piekļuvi Jūsu vietnes lapām neatkarīgi no tā, kurā lapas vietā viņi atrodas.
5.Izmantojiet iekšējās saites
Vēl viens lielisks padoms, kā izveidot SEO draudzīgu struktūru, ir ievietot iekšējās saites. Iekšējās saites var:
- palīdzēt lietotājiem orientēties Jūsu tīmekļa vietnē;
- izveidot saikni starp Jūsu mājaslapas lapām un saturu;
- palīdzēt meklētājprogrammām pārmeklēt un indeksēt Jūsu mājaslapu.
Ievietojot iekšējās saites savā mājaslapā un saturā, varat mudināt lietotājus turpināt pārlūkot lapas, līdz tie ir gatavi jau kaut ko iegādāties. Iekšējās saites var arī palīdzēt uzlabot meklēšanas rezultātu pozīcijas līdzīgiem atslēgvārdiem un saturam.