Valmieras Ziņas

Izvēlamies lietotu auto: “Volkswagen Passat B7” (2010–2014)

Lasīšanas laiks: 5 min

Passat saglabājot dižpārdokļa statusu, lietoto auto tirgū ir teju neierobežots piedāvājums. Taču kāds Passat ir labākā izvēle?

Passat sestajai paaudzei uz konveijera pavadot piecus gadus, B7 kļuva par vācu kompānijas atbildi uz iepriekšējās desmitgades ekonomisko krīzi. Nodēvēts par jaunu auto, Passat patiesībā bija modernizēta B6 versija, ražotājam koncentrējoties uz atsevišķiem automobiļa aspektiem. Neskatoties uz modernizācijas mērenību, pircēji gan drīzāk tikai ieguva.

Tā Passat tika pie jauna dizaina virsbūves paneļiem, labākas salona apdares un papildu aprīkojuma, kas tam – vismaz pircējiem pieejamo iespēju ziņā – palīdzēja palikt soli priekšā konkurentiem. Mašīnas arsenālā parādījās daudzrežīmu piekare, gaismu asistents ar automātiskām tālajām gaismām, noguruma detektors, kā arī pilsētas avārijas bremzēšanas sistēma.

Kāpēc izvēlēties

Lai arī Passat tehniskās uzticamības reputācija nav pilnīgi nevainojama, augsto pieprasījumu jāskaidro ar lieliski apvienotām īpašībām. Passat prot spēlēt dažādas lomas – no pelēka darba zirdziņa līdz glaunai raķetei, kas tur līdzi dārgākiem auto. To ietekmē ne vien aprīkojuma iespējas, bet arī tehnika: Passat ir plašs dzinēju klāsts, turklāt auto ir pieejams ar pilnpiedziņas transmisiju.

Passat stiprā puse ir gaitas īpašības. Neatkarīgi no piedziņas veida auto ir stabils visos braukšanas apstākļos, un to raksturo veiksmīgs kompromiss starp komfortu un precīzu vadāmību, ko vēl vairāk stiprina regulējamā amortizācija.

Cits Passat trumpis – ietilpība. Pat uz jaunākās paaudzes automobiļu fona Passat B7 ir atzīstami praktisks braucamais, it īpaši universāļa formātā. Salīdzinājumam B7 riteņu bāze ir 2712 mm, jaunajam Passat – 2791 mm. Bagāžnieka ietilpība, salīdzinot universāļus: 603–1731 litru pret 650–1780 litru astotās paaudzes mašīnā. Tas nozīme, ka vecais Passat ir ietilpīgāks arī par jaunāko Ford Mondeo.

Kabīnes iekārtojums allaž ir gaumes jautājums, taču Passat nevar pārmest brāķi ergonomikā: pogas, sviras atrodas tieši tur, kur gaidīts, un pie stūres ērtu sēdpozīciju var ieņemt dažādi vadītāji.

2012. gadā parastajam Passat pievienojās modernizētais Alltrack, kura būtiskākās iezīmes bija lielāks klīrenss (165 mm) un virsbūves plastmasas aizsarguzlikas, kā arī jaunākā Passat CC versija.

Kā tas uzbūvēts

Passat B7 pamatā ir no Passat B6 pārņemta platforma, ko priekšgājējs kopš 2005. gada dalīja ar Golf V. Tas nozīmē šķērsām novietotu dzinēju, pilnpiedziņu ar Haldex sajūgu aizmugurējā tiltā un neatkarīgu visu riteņu piekari. Pēdējā visā visumā kalpo uzticami, un ne visai dārgo daļu maiņa diez vai būs vajadzīga biežāk kā reizi pāris gados.

Modeļa dzinēju klāstam jāspēj apmierināt ļoti dažādas gaumes. Benzīna mašīnu piedāvājumu veido 1.4 TSI (122 ZS), 1.4 TSI EcoFuel (150 ZS), 1.4 TSI (160 ZS), 1,8 TSI (160 ZS), 2.0 TSI (210 ZS) un 3.6 FSI 4WD (300 ZS). Dīzeļi: 1.6 TDI (105 ZS) un 2.0 TDI (140 vai 170 ZS). No šīm versijām ar pilnpiedziņu varēja apgādāt jaudīgāko benzīna mašīnu un divlitrīgos dīzeļus.

Kurš motors ir labākā izvēle? Savu uzdevumu – pārvietot relatīvi lielu auto – paveiks arī mazie dzinēji, taču labāko dinamikas un ekonomiskas ekspluatācijas salikumu piedāvā divlitru dīzelis ar 140 ZS. Ja plānotais nobraukums nav liels, interesants kandidāts ir 1.8 TSI benzīnnieks – ar to auto ir dinamisks, kluss un komfortabls. Tiesa, 1.8 TSI var sagādāt raizes ar mehāniskiem defektiem un prasa regulāru eļļas līmeņa kontroli.

Atsevišķs stāsts ir automātiskā pārnesumkārba – alternatīva sešpakāpju manuālajām. Volkswagen pircējiem piedāvāja 6 un 7 pārnesumu divsajūgu automātu, ar ko varēja aprīkot visus dzinējus, izņemot mazo dīzeli.

Septiņu pārnesumu DSG ir ar sausajiem sajūgiem un domāta dzinējiem, kuru maksimālais griezes moments nepārsniedz 250 Nm. Pārējos motorus komplektēja ar sešu pārnesumu DSG, kam sajūgs ir eļļas vannā. Lietotāju pieredze ar DSG nav viennozīmīgi pozitīva, atsauksmēm liecinot gan par sajūsmu, gan par vilšanos. Protams, pārnesumkārbas izvēle ir personīgo prioritāšu jautājums, turklāt neplānotus izdevumus nevar izslēgt arī ar manuālo kārbu (skat. divu masu spararats).

Cenas un pieejamība

LATAUTO.lv sludinājumu sistēmā šobrīd ir reģistrēti 267 automobiļi, cenu diapazonam sniedzoties no 9000 līdz 29 500 eiro. No tiem 200 auto ir ar dīzeļmotoru, bet pieci desmiti ar benzīna. Visvairāk mašīnu nākušas no Vācijas un Francijas. Visizplatītākā krāsa ir pelēka sudraba, kam seko melna un zila.

Interesanti, ka 144 automobiļi ir aprīkoti ar DSG, un, protams, ka universāļi ir populārāki nekā sedani – praktiski divas reizes.

Vairums automobiļu ir aprīkoti ar klimata iekārtu, un 160 braucamajiem ir uzstādīta navigācija.

Piecas lietas, ar ko var nākties rēķināties

Viltots nobraukums. Savā dzimtenē Passat dažos gados mēdz nobraukt milzu distanci, bet auto salons ir nostrādāts tik kvalitatīvi, ka to var nepamanīt. Reālajam nobraukumam solīto pārsniedzot divas, trīs reizes, var sākties domino efekts, un īpašniekam jāmetas nevienlīdzīgā cīņā pret remontu vējdzirnavām. Pārbaudiet auto vēsturi!

Cieto daļiņu (kvēpa) filtrs. Filtra nokalpošanu nevar uzskatīt par defektu, taču pie apmēram 200 000 km nobraukuma tas šā vai tā būs jāmaina. Filtra cena 2 litru dīzeļa gadījumā: 2360 eiro, plus 130 eiro par uzstādīšanu.

Divu masu spararats. Mašīnām ar manuālo kārbu uzstāda divu masu spararatu, kura uzdevums ir samazināt no dzinēja nākošās vibrācijas. Pieredze liecina, ka tā kalpošanas laiku nav iespējams prognozēt: sajūgs var „izbeigties” pie 100 000 km, bet var arī nokalpot līdz 300 tūkstošiem. Lietpratīgs servisa meistars viegli sazīmēs bojājumu. Sparata un papildu detaļu cena ir 900 eiro, kam jāpieskaita 284 eiro par nomaiņu.

DSG. Izvēloties lietotu auto ar divsajūgu kārbu, ir svarīgi sekot tās darbībai. Auto apkopjot pie dīlera vai nopietnā servisā, kārbu jums visdrīzāk piedāvās nokalibrēt, lai tā strādātu atbilstoši disku nodiluma pakāpei. Ja kārba nefunkcionē, kā nākas, servisa apmeklējumu nevajag atlikt – sekas var būt pārāk dārgas.

Prakse rāda, ka sešu pārnesumu DSG kalpo uzticamāk nekā septiņu pārnesumu.

Automobilim ar 1,4 litru benzīna dzinēju jauna DSG kārba (ar septiņiem pārnesumiem) maksā 4884 eiro, vadības bloks ar izpildmehānismu – 1320 eiro. Darbu izmaksas ir attiecīgi 270 vai 186 eiro.

Volkswagen DSG kārbām dod divu gadu garantiju (trīs gadu vai 100 000 km, ja auto pirkts Baltijas valstīs). Beidzoties garantijai, katrs gadījums tiek izskatīts individuāli, un ražotājs daļēji vai pilnībā var segt izdevumus.

Rūsa. Passat B7 īpašnieku komentāri liecina, ka mašīna rūsē. Problēmvietas ir pie aizmugurējās numurzīmes un bagāžnieka vāka mala. Lai arī šādu apgalvojumu izteikt, iespējams, ir pāragri, šķiet, ka B7 rūsa apdraud mazāk nekā B6. Vērts atcerēties, ka ražotājs dod trīs gadu garantiju krāsai un lakojumam, savukārt no problēmām ar caurejošu rūsu klientam vajadzētu būt pasargātam 12 gadus.

Aktuālais jautājums

Cik šogad plāno tērēt Ziemassvētku dāvanām?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" ir  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā AICINAM DARBĀ APRŪPĒTĀJUS filiālē "Rūja" (uz noteikt laiku, pilnu slodzi) Mēs piedāvājam: sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; algu (bruto) EUR 715 – EUR 768; pārbaudes laikā atalgojums līdz EUR 716; Summēto darba laiku (saskaņā ar darba grafiku); 25% ikmēneša piemaksu par darbu, kas saistīts ar īpašu risku; Profesionālus kolēģus, izaugsmes un apmācības iespējas; Sociālās garantijas; papildus atvaļinājuma dienas par īpašo risku (3 darba dienas gadā) un ikgadējo novērtējumu (no 4 līdz 10 darba dienām gadā); Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem. Būtiskākie amata pienākumi: Veikt klientu aprūpi atbilstoši klientu funkcionālajam stāvoklim; Atbildēt par klientu drošību un sekot, lai klienti ievērotu iekšējās kārtības noteikumus; Nodrošināt tīrību un kārtību klientu dzīvojamās telpās, koplietošanas telpās, veicot mitro uzkopšanu ne retāk kā vienu reizi dienā; Labas komunikācijas un sadarbības prasmes. Prasības pretendentam: Pamatizglītība vai vidējā izglītība. Vēlama praktiskā darba pieredze šajā vai līdzīgā amatā. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar norādi "Aprūpētājs" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv. Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja divu nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa).  Profesija: APRŪPĒTĀJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 2 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-12-01 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: Pamatizglītība

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* VALSTS SOCIĀLĀS APRŪPES CENTRS "ZEMGALE" ir  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā. AICINĀM DARBĀ SANTEHNIĶI filiālē "RŪJA" uz nenoteiktu laiku! Mēs piedāvājam: sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; alga (bruto) 800 EUR– 1100 EUR; pārbudes laikā atalgojums līidz 825 EUR; labus darba apstākļus; draudzīgus, atsaucīgus un profesionālus kolēģus; veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem. Būtiskākie amata pienākumi: Veikt apkures cauruļvadu un armatūras montāžu, apkopi un remontu; Veikt ūdensapgādes sistēmas montāžu, remontu un apkopi; Veikt kanalizācijas sistēmas montāžu, apkopi un remontu. Veikt ventilācijas sistēmu montāžu, apkopi un remonta darbus; Veikt attīrīšanas iekārtu uzraudzību, apkopi, nodrošināt pareizu ekspluatāciju; Veikt ūdensapgādes iekārtu uzraudzību, apkopi un nodrošināt pareizu ekspluatāciju; Veikt apkures iekārtu un mezglu uzraudzību, apkopi un ievērot iekārtu, sistēmas pareizu ekspluatāciju, darbību; Prasības pretendentam: vēlama vidējā vai vidējā profesionālā izglītība, kursi attiecīgajā specialitātē; vēlama darba pieredze profesijā ne mazāk, kā viens gads; labas latviešu valodas zināšanas; atbilstoša kvalifikācija.  Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV) un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar atzīmi "Santehniķis" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv. Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa). Profesija: SANTEHNIĶIS Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-12-01 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: Profesionālā vidējā izglītība

Transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas inspektors (Valmiera) Darba pienākumi transportlīdzekļu vadītāju braukšanas un teorētisko eksāmenu pieņemšana vadītāja apliecību izsniegšana, pārbaude un informācijas ievade datu bāzē Zināšanas un prasmes tiesības vadīt vismaz B kategorijas transportlīdzekļus (transportlīdzekļa vadītāja stāžs ne mazāk kā 3 gadi) ļoti labas auto vadīšanas praktiskās iemaņas nevainojama reputācija, piedaloties ceļu satiksmē labas tehniskās zināšanas par transportlīdzekļiem, izpratne par drošu un videi draudzīgu braukšanu spēja efektīvi strādāt ar dažādiem klientiem, kontrolēt savas emocijas un patstāvīgi pieņemt lēmumus 1.līmeņa augstākā izglītība latviešu valodas zināšanas augstākajā pakāpē, vēlamas angļu valodas zināšanas labas datorzināšanas vēlami dokumenti, kas apliecina transportlīdzekļu vadīšanas pieredzi vai prasmi (drošas braukšanas sertifikāts, profesionālā kategorija u.tml.) tiesības vadīt citu kategoriju (A;BE;CE;DE) transporta līdzekļus tiks uzskatīta par priekšrocību Mēs piedāvājam daudzpusīgu apmācību un interesantu darbu ar profesionālās pilnveides iespējām sākotnēju un regulāru apmācību atalgojumu no 8,20 (mācekļa periodā pārbaudes laikā) līdz 9,60 eiro stundā (1400-1650 eur bruto mēnesī) pirms nodokļu nomaksas (ar izaugsmes iespēju) veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika iespēju nopelnīt atalgojuma mainīgo daļu Pretendentam jābūt vismaz 23 gadus vecam un jāatbilst Ministru kabineta noteikumiem nr.326 "Noteikumi par prasībām transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas inspektoriem". Pieteikties: https://csdd.staffinhr.com/apply/transportlidzeklu-vaditaju-eksaminacijas-inspektors-valmiera   Profesija: TRANSPORTLĪDZEKĻU VADĪTĀJU EKSAMINĀCIJAS INSPEKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Eduarda Lācera iela 3, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Transports / Loģistika Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-12-04 Kontaktpersona: Laura Eglīte Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Mūsu partneri