Lasīšanas laiks: 2 min
Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (PIAA) izveidojusi tīmekļa vietni “www.pretenzija.lv“, kurā patērētāji, kas saskārušies ar preces vai pakalpojuma defektu, var sagatavot iesniegumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam, aģentūru BNS informēja asociācijā.
Šāda iesnieguma iesniegšana ir priekšnoteikums turpmākai strīda risināšanai Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un šogad izveidotajā Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.
2016.gadā notikušas izmaiņas patērētāju strīdu izskatīšanas kārtībā, tostarp tika izveidota jauna institūcija – Patērētāju strīdu risināšanas komisija -, kuras darbu nodrošina PTAC un kuras sastāvu veido bijušie tiesneši, kā arī komersantu organizāciju un PIAA pārstāvji.
Nolūkā atbalstīt Latvijas patērētājus, kuri bieži vien nav informēti par pēdējām izmaņām likumos, PIAA ir izveidojusi vietni “www.pretenzija.lv”, kuras saturs arī turpmāk tiks pielāgots aktuāliem grozījumiem normatīvajos aktos.
Izmantojot “www.pretenzija.lv” iesnieguma sagatavošanai, nebūs nepieciešamas juridiskās zināšanas – vajadzēs tikai aizpildīt vairākas ailes atbilstoši norādījumiem. Turklāt to ir iespējams darīt sev ērtākajā brīdī un veidā – ar datora, planšetes vai viedtālruņa palīdzību. Sagatavotu iesniegumu varēs izdrukāt vai nosūtīt elektroniski. Vietnē “www.pretenzija.lv” varēs atrast arī informāciju par tiesībām un strīdu risināšanas kārtību, proti, kur un kādos termiņos jāvēršas, lai atrisinātu strīdu. Vietne “www.pretenzija.lv” ir tapusi projekta “Patērētāju pirmās palīdzības komplekts” laikā, kuru kopīgi īsteno divas Baltijas valstu patērētāju organizācijas, kas ir Eiropas patērētāju organizācijas jeb BEUC biedri – PIAA un Lietuvas Patērētāju organizāciju alianse.