Lasīšanas laiks: 2 min
Jau otro reizi AS “Latvijas valsts meži” kopā ar Cūkmenu izsludina pieteikšanos jaunā mācību gada bērnudārzu ekoprogrammai “Cūkmena detektīvi”, portālu “Valmieras Ziņas” informēja akcijas organizatori.
Lai kļūtu par īstu detektīvu un Cūkmena sabiedroto, arī 2016./2017. mācību gadā ekoprogrammas ietvaros bērni apgūs četras galvenās tēmas: Meža netīrie noslēpumi, Cūkmenam pa pēdām, Mežs rotaļlietu kastē un Audzēsim skābekli. Visaktīvākos bērnudārzus mācību gada nogalē apciemos pats Cūkmens – populārais Latvijas dabas draugs. Arī šogad, tāpat kā aizvadītajā gadā, Cūkmenam pa pēdām dosies Valmieras speciālās pirmsskolas izglītības iestādes Bitīte mazie audzēkņi kopā ar savām audzinātājam.
Valmieras speciālās pirmsskolas izglītības iestādes Bitīte skolotāja Gita Laidve aicina arī citus dārziņus pieteikties dalībai programmā un sekot pa pēdām Cūkmenam: “Bērniem šī ir ļoti vērtīga un izglītojoša programma. Visi kopā devāmies pastaigā pa tuvējām meža taciņām un atklājām meža noslēpumus – putnu dziesmas, koku un augu sugas, meža dzīvniekus. Protams, pamanījām arī atkritumus, kurus visi kopā savācām. Visa gada garumā spēlējām dažādas izglītojošas un interesantas spēles, lasījām pasakas, iepazinām koku mūsu rotaļlietu kastē, pildījām darba lapas, sējām priežu sēkliņas. Esam kļuvuši par īstiem detektīviem! Vislielākais pārsteigums mums bija Cūkmena apciemojums, kura laikā dziedājām tīra meža himnu, devāmies rotaļās un saņēmām diplomus par piedalīšanos programmā.”
Lai pieteiktos pirmsskolas izglītības iestāžu ekoprogrammai Cūkmena detektīvi, līdz 20. septembrim jāaizpilda pieteikuma anketa mājaslapā. Pirmās 100 bērnudārzu grupiņas, kas pieteiksies programmai, saņems AS Latvijas valsts meži sarūpēto Slepeno maisu ar papildu mācību materiāliem. Bērnudārzi programmu varēs apgūt arī patstāvīgi, izmantojot Cūkmena mājaslapā pieejamos materiālus. Mācību gada nogalē 30 aktīvākos bērnudārzus apciemos pats Cūkmens.
Ekoprogramma Cūkmena detektīvi paredzēta 5–7 gadus veciem bērniem. Tās pamatā ir četras tēmas, kurās ar rotaļu, dejas un dziesmas, pasaku, kā arī dažādu vizualizāciju palīdzību bērni veic noteiktus detektīvu soļus jeb uzdevumus, vērtējot labo un slikto mežā. Katra tēma veidota, ievērojot principu – redzi, dzirdi, klausies, dari!, vienlaikus paredzot aktīvu bērnu iesaisti un līdzdarbošanos rotaļnodarbībās.