Lasīšanas laiks: 3 min
9.novembrī plkst. 19:00 koncertzālē “Valmiera” izskanēs tautā dēvētā muzikālā bandīta un izcilā ģitārista Vjačeslava Mitrohina koncertprogramma “Latviešu blūzi”. Tas ir unikāls koncerts, kurā tiks atskaņotas gan paša Vjačeslava Mitrohina kompozīcijas, gan arī Raimonda Paula, Zigmara Liepiņa, Ulda Stabulnieka un Aivara Hermaņa dziesmas blūza stilā.
Atskārsme par to, ka lielā daļā latviešu popmūzikas dziesmu rodamas apslēptas blūza vai spiričuela harmonija, ritmika un forma, ģitāristam Vjačeslavam Mitrohinam radās pirms vairākiem gadiem, vienlaikus ar ģitāras meistaru Aivaru Hermani, un abi ķērās pie pašmāju hitu blūza versiju izstrādāšanas. Dažas no tām ģitāristu dueta priekšnesumos izskanēja jau mūzikas un mākslas festivāla Bildes koncertos, liekot sajūsmināties par latviešu skaņražu prasmi iekodēt blūza atslēgu pat četrdesmit gadus senos sacerējumos. Šie priekšnesumi ļāva cerēt, ka ar laiku latvisko blūzu virkne tiks iemūžināta arī albumā, un beidzot šis skaistais brīdis sagaidīts!
Pirmoreiz blūza nosaukumu latviešu estrādes žanrā savās dziesmās iemūžināja komponisti Aivars Krūmiņš (Blūzs, 1971) un Uldis Stabulnieks (Miglas blūzs, 1972). Vairāku latviešu autoru radītās melodijas Vjačeslava Mitrohina aranžējumos tagad iemūžinātas jaunā albuma “Latviešu blūzi” programmā, kur iekļauti arī paša Mitrohina, kā arī Aivara Hermaņa skaņdarbi. Eksotisku noti priekšnesumiem piešķir paša Vjačeslava Mitrohina dziedājums latviešu valodā ar vieglu krievu akcentu.
Jaunā diska “Latviešu blūzi” producents un skaņu inženieris ir pats Vjačeslavs Mitrohins, ieraksts tapis mūziķa skaņu ierakstu studijā MMBand Studio. Diska producēšanā aktīvi piedalījušies arī Aivars Hermanis un Raimonds Macats, albuma dizaina autore un fotogrāfe ir Anna Mitrohina.
Koncertā skan ne vien Latviešu blūzi, bet arī skaņdarbi no Vjačeslava Mitrohina kaverversiju „zelta” repertuāra.
Vjačeslavs Mitrohins
Par Latvijas rokmūzikas aristokrātu dēvētais izcilais ģitārists Vjačeslavs Mitrohins uz skatuves ir kopš 1968. gada. Savulaik viņš pats jokojot sevi nosaucis par muzikālo bandītu, un vizuāli Mitrohins nereti salīdzināts ar skandalozo rokeri Elisu Kūperu. Taču ārējais huligānisms ir tikai maska Vjačeslava visaugstākās klases meistarībai un profesionālismam, kas slīpēts teju piecdesmit gadu garumā. Ģitāra viņa rokās ne tikai raud un dzied, bet arī kauc, vaimanā, dusmojas, radot klausītājā vienreizējas emocijas.
Ģitārists, komponists, aranžētājs, producents Vjačeslavs Mitrohins no 1970. līdz 1972. gadam bija Liepājas rokgrupas Strontijs-70 dibinātājs un dalībnieks. Kopā ar grupu piedalījās festivālā Liepājas dzintars ’71 un ’72, kur tika atzīts par labāko soloģitāristu. Spēlējis arī ansamblī Sprīdītis.
Pēc dienesta padomju armijā Mitrohins pārcēlās uz Rīgu, kur kļuva par Raimonda Paula ansambļa Modo soloģitāristu. Modo sastāvā (1974-1978) notikuši neskaitāmi koncerti, mēroti tāli ceļi koncertturnejās, kur Mitrohina virtuoza ģitārspēle allaž guvusi jūsmīgas atsauksmes.
Klajā nākuši vairāki Vjačeslava Mitrohina albumi: Мой путь (1993), Blūzs pusnaktī (1996), Manas ģitāras (1996), Summertime (2002), Change yourself and the world will change with you (2015). Kā ģitārists Mitrohins piedalījies arī daudzu kolēģu albumu tapšanā, tostarp, Ievas Akurateres albumā Plīvošana ar pilsētu, Imanta Kalniņa filmas Pūt, vējiņi mūzikas ierakstā u.c.