Lasīšanas laiks: 3 min
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis visas sūdzības Autotransporta direkcijas konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021.gada novembra sākumam, liecina IUB informācija.
Iepirkumu izskatīšanas komisijas lēmumā teikts, ka AS “Rēzeknes autobusu parks”, AS “Cata”, AS “Rīgas taksometru parks” un SIA “VTU Valmiera” iesniegtās sūdzības par konkursā “Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā” ietvertajām prasībām nav pamatotas, tādējādi apstrīdētās konkursa nolikuma prasības ir atstājamas spēkā, atļaujot Autotransporta direkcijai turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumus.
Publisko iepirkumu likums nosaka, ka lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā no lēmuma paziņošanas dienas.
Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone aģentūru LETA informēja, ka konkursā iesniegtie piedāvājumi tiks atvērti trešdien, 28.oktobrī.
Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija šogad 14.augustā izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem reģionālajā maršrutu tīklā līdz 2021.gada novembra sākumam. Konkursā tika saņemtas četras sūdzības un saistībā ar izskatāmās lietas sarežģītību un apmēru IUB nolēma sūdzību izskatīšanas termiņu pagarināt no 12.oktobra līdz 22.oktobrim.
Ar šo konkursu iecerēts nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi par pakalpojuma nodrošināšanu nākamos desmit gadus ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.
Ņemot vērā, ka jaunajos konkursos līgumi noslēgti piecās no 16 tīkla daļām, ir pagarināts termiņš, kad pārvadātāji, kas uzvarēs pārējās tīkla daļās, varēs sākt jaunā līguma izpildi. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulai patlaban spēkā esošos līgumus nav iespējams pagarināt, jo tiešs līguma piešķīrums vai oficiāla vienošanās par pakalpojumu valsts līguma pagarināšanu, vai prasība izpildīt noteiktas saistības attiecībā uz sabiedrisko transporta pakalpojumu sniegšanu var tikt piemērota tikai un vienīgi ārkārtas apstākļu gadījumos.
Konkurss izsludināts pakalpojumu nodrošināšanai 23 maršrutu tīkla daļās. Šajā konkursā aizvien tiks atsevišķi izdalīti vietējās nozīmes un starppilsētu maršruti. Kopējais maršrutu tīkls ir apmēram 62,2 miljoni kilometru.
Ņemot vērā, ka ar uzvarētājiem tiks slēgti īstermiņa līgumi, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt no 16 grādiem līdz 24 grādiem atbilstoši sezonai, kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai. Starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkstēs būt mazāks par 10 gadiem un jābūt nodrošinātai iespējai autobusā iegādāties biļeti, maksājot ar bezkontakta norēķinu karti. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos autobusu vidējais vecums nevarēs būt vairāk par 20 gadiem, bet katra atsevišķa autobusa vecuma nevarēs pārsniegt 25 gadus.
Iepriekš konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. līdz 2030.gadam izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16. Tomēr pēc 11 sūdzību izskatīšanas IUB uzdeva Autotransporta direkcijai pārvērtēt rezultātus septiņās lotēs.
Savukārt četrās lotēs – “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” – konkurss noslēdzās bez rezultāta, tāpēc tika izsludināts atkārtoti. Arī šajā konkursā tika iesniegtas divas sūdzības, kuras gan abas IUB noraidīja. Šajā konkursā tika saņemti 32 pieteikumi un pašreiz notiek to izvērtēšana.