Lasīšanas laiks: 2 min
Piektdien, 29.janvārī, plkst.18 Mazsalacas novada pašvaldība un domes deputāti aicina iedzīvotājus uz tikšanos Mazsalacas Mūzikas skolas zālē, lai informētu par Parka ielas dzelzceļa pārvada rekonstrukciju.
Kā portālu “Valmieras Ziņas” informēja Mazsalacas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Harijs Rokpelnis, tilta koka virskārta ir savu laiku nokalpojusi un satiksme jau kļūst daļēji nedroša, kā arī tiek organizēta tikai vienā virzienā. Pašvaldībai nav izdevies gūt finansējumu no valdības, tāpēc tilta nojaukšanas un ielas pārbūves darbus segs pati pašvaldība. Šobrīd rit darbs pie iepirkuma izziņošanas, un pārbūves darbus plānots pabeigt līdz pirmajam septembrim.
Portāla rīcībā ir informācija, ka Mazsalacā daļa iedzīvotāju iebilst pret tilta nojaukšanu. Viņi uzskata, ka Latvijas pirmās brīvvalsts laikā būvēto dzelzceļa pārvadu nepieciešams saglabāt kā vēstures liecību, kas veido Mazsalacas tēlu. Turklāt, lai nokļūtu uz Mazsalacas vidusskolu pa apbraucamo ceļu ir jāmēro tikai 300 metru tālāk. Oponenti norāda, ka tā nojaukšana neatrisinās esošās transporta kustības problēmas, jo Parka iela gandrīz visā tās garumā ir šaura. Pārvada nojaukšanas pretinieki uzskata, ka rekonstrukcijai būtu jāpiesaista Eiropas fondu līdzekļi vai valsts finansējums, nevis jātērē nauda no nelielā pašvaldības budžeta.
H.Rokpelnis norādīja, ka ir informēts par to, ka daļa pilsētnieku ir noskaņota pret pārvada nojaukšanu, taču ir pārsteigts par sacelto ažiotāžu, jo par pārvada rekonstrukciju tiek spriests kopš 2010.gada, bet pirms diviem gadiem ir pieņemts lēmums to nojaukt.
H.Rokpelnis uzsvēra, ka, nojaucot pārvadu, tiks atjaunots vēsturiskais ceļš uz muižu. Dzelzceļa pārvads ir tapis tikai pagājušā gadsimta 30.gados, būvējot dzelzceļa līniju “Rīga – Rūjiena”, savukārt Valtenberģu muižas komplekss ir tapis daudz senāk – sākot no 18.gadsimta.
Pašvaldības vadītājs norādīja, ka dzelzceļa pārvads ir nedrošs, un tā rekonstrukcija izmaksātu daudz dārgāk nekā nojaukšana. Turklāt tas ir zaudējis savu nozīmi, jo dzelzceļa līnija ir likvidēta. Nojaucot pārvadu, būs iespējams paplašināt Parka ielas posmu šajā vietā, kā arī izveidot ietves. Tādējādi šis ielas posms kļūs drošāks gājējiem un transportam.
Gribētos redzēt, kas ir tas cilvēks, kuram šī prastā dzelzs konstrukcija nu ir neaizskaramā kultūrvēsturiskā vērtība. Noteikti kāda tradicionalā mazsalacas bļāvēja. Sen bija laiks tur uztaisīt normālu taisnu ceļu un ietvi, kur bērni var mierīgi transporta neapdraudēti mērot ceļu uz un no skolas.