Valmieras Ziņas

Gints Kukainis: atkritumu apsaimniekošanas attīstībā būtiska ir sadarbība

Lasīšanas laiks: 3 min

SIA “ZAAO” (ZAAO) nodrošina atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus astoņu novadu teritorijās, ik gadu ieviešot arvien jaunus, klientu ērtībām piemērotus risinājumus atkritumu apsaimniekošanā. Liels atbalsts ieceru īstenošanā ir klienti un sadarbības partneri, ar kuriem kopā tiek rasti vides ilgtspējas risinājumi un īstenotas aktivitātes tādu sabiedrības paradumu attīstīšanā, kas veicina videi draudzīgu rīcību, portālu “Valmieras Ziņas” informēja SIA ZAAO sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Leimane.

ZAAO valdes priekšsēdētājs Gints Kukainis: “Aizvadītajā gadā esam virzījuši uzņēmuma iekšējos procesus, lai nodrošinātu Atkritumu apsaimniekošanas valsts plānā izvirzīto mērķu īstenošanu. Esam nodrošinājuši kvalitatīvu pakalpojumu kopumu – tai skaitā, attīstot dalītās vākšanas infrastruktūru un veicinot sabiedrības iesaisti un izglītošanu klimatneitralitātes un aprites ekonomikas virzienā. Kopīgo mērķu izpratnes veicināšanā esam iesaistījušies vairākās diskusijās par klimatneitralitātes, aprites ekonomikas un Zaļā kursa ieviešanu mūsu ikdienā. Tāpat esam veidojuši sarunas ar dažādām klientu grupām, jo tikai sadarbībā varam nonākt pie labākajiem risinājumiem.”

Pārskats par ZAAO darbību aizvadītajā gadā apkopots izdevumā “Nefinanšu ziņojums 2021”. Viens no būtiskākajiem 2021. gada notikumiem ir tas, ka kopā ar vairākiem darbu veicējiem, uzsākts īstenot projektu “Bioloģiski noārdāmo atkritumu pārstrādes rūpnīcas “Daibe” izveide”, lai reģionālajā atkritumu apsaimniekošanas centrā “Daibe” (RAAC Daibe) no 2024.gada nodrošinātu bioloģiski noārdāmo atkritumu pārstrādi. Šis ir būtisks solis, lai reģionā nodrošinātu bioloģisko atkritumu šķirošanu.

Lai kopumā samazinātu poligonos noglabājamo materiālu daudzumu un veicinātu to pārstrādi, aizvadītā gada augustā ZAAO kopā ar sadarbības partneriem īstenoja Latvijā un Baltijā pirmo atkritumu pārstrādes veicināšanas hakatonu jeb ideju maratonu “DaibeZero”. Šobrīd ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalstu uzvarētāju komanda attīsta hakatonā izvirzīto ideju – pārstrādāt stikla šķiedras atkritumus ķieģeļos un citos celtniecības materiālos.

2021.gadā aktīvi strādāts pie jautājuma par pievadceļa sakārtošanu uz RAAC Daibe, ņemot vērā tā stratēģisko nozīmi lielai daļai Vidzemes reģiona pašvaldību.

Attiecībā uz infrastruktūras attīstības jautājumiem, lai iedzīvotājiem piedāvātu arvien modernāku un plašāku atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūru, Cēsīs un Limbažos izbūvēti pazemes atkritumu konteineru laukumi, Priekuļos izveidots šķiroto atkritumu pieņemšanas jeb EKO laukums.

Runājot par iecerēm 2022. gadam, Gints Kukainis uzsver: “Tieši atkritumu apsaimniekošanas plānošana ilgtermiņš ir nozīmīgs jautājums vides politikā ne tikai Eiropas Savienībā, bet arī pie mums Latvijā. Šobrīd pasauli ir satricinājuši jauni notikumi, kas varētu ietekmēt Eiropas nosprausto Zaļo kursu un pāreju uz klimatneitralitāti, bet tas nemaina uzstādījumu sabiedrībai – būtiski mainīt savu attieksmi pret radītajiem atkritumiem, iesaistoties aktīvā šķirošanā un atkritumu neradīšanā, lai mēs kopā varētu samazināt apglabājamo atkritumu daudzumu, kas ik gadu nonāk poligonos.

2022. gads būs intensīvs un izaicinājumiem pilns, lai īstenotu uzsāktos projektus un veicinātu atkritumu saimniecības attīstību, arvien virzoties aprites ekonomikas virzienā. Būs jāveic nozīmīgs darbs pie plānošanas dokumentu izstrādes gan reģiona, gan uzņēmuma kontekstā.”

2022. gadā ZAAO turpinās RAAC Daibe iesākto infrastruktūras projektu realizāciju, kā arī tiks īstenotas LIFE programmas Integrētā atkritumu apsaimniekošanas projekta “No atkritumiem uz resursiem Latvijā – Reģionālās ilgtspējības un aprites veicināšana ar atkritumiem kā resursiem” vairākas aktivitātes, ar mērķi veicināt aprites ekonomikas attīstību savā darbības reģionā un dalīties ar to pieredzē.

Šajā gadā uzņēmums sekmēs arī pakalpojumu sniegšanas digitalizācijas attīstību, izstrādājot jaunu mājas lapu, aplikāciju un klientu sistēmu, kas klientiem dos iespēju veikt nepieciešamās darbības e-vidē daudz ērtāk. Tāpat turpināsies interaktīvās kartes Laipa Plus ieviešana pašvaldībās, informējot sabiedrību par tās iesaisti atkritumu apsaimniekošanas sistēmā, atbilstoši pašvaldību Saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām.

Par būtiskākajiem ZAAO 2021. gada notikumiem, pārvaldības struktūru, korporatīvās pārvaldības principiem, darbinieku politiku, sociālās atbildības projektiem, pakalpojumu raksturojumu, nefinanšu rādījumu atspoguļojumu, vides izglītības aktivitātēm, meitas uzņēmuma “ZAAO Enerģija” darbību – iespējams uzzināt izdevumā “Nefinanšu ziņojums 2021”, kas izvietots www.zaao.lv sadaļā “Par mums”.

(https://www.zaao.lv/sites/default/files/zaao_nefinansu_zinojums_2022-.pdf)

ZAAO ir pašvaldību atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums un nodrošina kvalitatīvu atkritumu apsaimniekošanu, kas ietver atkritumu savākšanu, šķirošanu, uzglabāšanu, pārstrādi, pārkraušanu, pārvadāšanu, sagatavošanu apglabāšanai, apglabāšanu un sabiedrības izglītošanu vides jautājumos. Uzņēmumā tiek uzturēta integrētās vadības sistēma, kas atbilst starptautiskajiem kvalitātes un vides pārvaldības standartiem.

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) Brenguļu, Kauguru un Trikātas apvienības pārvalde (turpmāk – Pārvalde) aicina darbā īpašumu apsaimniekošanas speciālistu/-i uz noteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • piedalīties iepirkuma un cenu priekšizpētes procedūrās, kas skar Pašvaldības īpašumu apsaimniekošanu un būvniecību; • nodrošināt Pārvaldes funkciju izpildei nepieciešamo iepirkumu procedūru dokumentu sagatavošanu, nodrošināt un veikt attiecīgo līgumu izpildītāju darbības kontroli atbilstoši kompetencei; • koordinēt ar nekustamā īpašuma iznomāšanu un izīrēšanu saistītus jautājumus, analizēt to pilnveidošanas iespējas, sniegt atbilstošus priekšlikumus; • sagatavot īres/apsaimniekošanas līgumus un kontrolēt termiņus; • sagatavot informāciju par ūdens ieguvi, notekūdeņu daudzumu un testēšanas pārskatus; • organizēt dūmvadu un ventilācijas sistēmu tīrīšanu un deratizācijas pasākumus; ja Tev ir: • vismaz vidējā profesionālā izglītība; • ar jomu saistīto normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • pieredze darbā ar MS Office programmām; • kompetences: augsta atbildības sajūta un saskarsmes kultūra, precizitāte, spēja patstāvīgi organizēt darbu un pieņemt lēmumus, spēja iedziļināties un izprast dažādas problēmsituācijas, spēja argumentēt savu viedokli; • B kategorijas autovadītāja apliecība; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 1195 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1258 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. Motivācijas vēstuli, CV, izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: bktapvieniba@valmierasnovads.lv, vai personīgi Brenguļu, Kauguru un Trikātas apvienības pārvaldē, adrese: “Kaimiņi”, Brenguļi, Brenguļu pagasts, Valmieras novads, ar norādi „Pieteikums Brenguļu, Kauguru un Trikātas apvienības pārvaldes īpašumu apsaimniekošanas speciālista/-es amatam”, līdz 2025.gada 18.martam. Papildu informācija, zvanot pa tālruni: 20271362 vai 25748882. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: Dzīvojamo māju/ īpašumu apsaimniekošanas SPECIĀLISTS Darba vietas adrese: LATVIJA, Kaimiņi, Brenguļi, Brenguļu pag., Valmieras nov. Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-03-18 Kontaktpersona: bktapvieniba@valmierasnovads.lv 20271362

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu  pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Valmierā, Brīvības ielā 62. Galvenie darba pienākumi: • Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; • Pircēju apkalpošana pie kases; • Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; • Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: • Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; • Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: • Veselības apdrošināšana; • Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; • Svētku dāvanas; • Atmaksātus papildatvaļinājumus; • Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas, mūsdienīgu darba vidi; • Darba alga no EUR 950- 1000 (bruto); • Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Valmierā, Brīvības ielā vai pieteikties WhatsApp +371 29617749. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Brīvības iela 62, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-03-21 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Informācijas tehnoloģiju centra (ITC) vadītāju (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt ITC darba plānošanu, vadību un darba koordinēšanu, nodrošināt ar ITC kompetenci saistīto iekšējo normatīvo aktu izstrādi; • izstrādāt un ieviest vienotu Valmieras novada informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) attīstības stratēģiju; • nodrošināt IKT projektu pārvaldību; • nodrošināt Pašvaldības IKT drošības pārvaldību, t.sk. kiberdrošības pasākumu ievērošanu; • nodrošināt Pašvaldībā izmantoto informācijas sistēmu pārraudzīšanu, administrēšanu un attīstību; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība informācijas tehnoloģiju nozarē; • vismaz pēdējo divu gadu darba pieredze vadošā amatā (ar informācijas tehnoloģijām saistītā jomā); • izpratne par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju risinājumu darbības principiem; • izpratne par informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas etapiem; • pieredze IKT projektu vadībā un/vai projektu īstenošanā; • iniciatīva un vēlme ieviest jaunus un attīstīt esošus IT risinājumus; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: precizitāte un pacietība darba izpildē; labas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība;   mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2695 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2856 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, norādot piemērus par IKT projektos ieviestajiem IT risinājumiem (konkrēti norādot savu lomu un pienākumus tajos)), un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Informācijas tehnoloģiju centra vadītāja amatam” līdz 2025.gada 17.martam. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64292237. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-03-17 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Mūsu partneri