Lasīšanas laiks: 2 min
Decembrī Būvniecības Valsts kontroles birojs ekspluatācijā pieņēma Valmieras Rietumu industriālo maģistrāli, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa.
Maģistrāles izbūve tika uzsākta 2018.gada jūlijā. 2,070 km garā maģistrāle izbūvēta ar mērķi nodrošināt Valmieras industriālo teritoriju savstarpēju sasaisti un savienojumu ar starptautisko autoceļu tīklu TEN-T, kur ietilpst arī autoceļš A3. Tādējādi tiek atvieglota maģistrāles aptvertajā teritorijā bāzēto uzņēmumu loģistika un smago automašīnu kustība tiek novirzīta no ielu posmiem ar dzīvojamo māju apbūvi.
Jaunā maģistrāle turpina Leona Paegles ielu gar Putriņu mežu līdz Ausekļa ielai, tālāk virzās pa Ausekļa ielu līdz Voldemāra Baloža ielai. Voldemāra Baloža ielai pie pagrieziena uz Jumaras ielu no jauna ir izbūvēts turpinājums līdz Somu ielai, kas tālāk savienojas ar pilsētas apvedceļu un TEN-T tīklu.
Kopš maģistrāles izbūves atsevišķos krustojumos ir mainīta līdzšinējā galvenās un mazākas nozīmes ielu kārtība, tādēļ mainās to izbraukšanas secība. Autovadītāji aicināti sekot izvietotajām ceļa zīmēm un maģistrāles krustojumus izbraukt ar papildu piesardzību, ievērojot jaunās ceļa zīmes.
Valmieras Rietumu industriālā maģistrāle ir aprīkota ar ielu LED apgaismojumu, izbūvēts gājēju un velosipēdistu ceļš. Vietās, kur jāšķērso brauktuve, tas aprīkots ar vadlīniju sistēmu cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Braukšanas ātrums uz maģistrāles ir 50 km/h. Lai samazinātu braukšanas ātrumu pie tuvumā esošajām izglītības iestādēm un pievērstu autovadītāju uzmanību satiksmes dalībnieku drošībai, pie Brēžas ielas krustojuma uz Leona Paegles ielas izbūvēts ātrumvalnis. Gar Leona Paegles un Ausekļa ielas malām izbūvēta 21 publiski izmantojama autostāvvieta. Līdz ar maģistrāles izbūvi tika veikta arī ielas aizsargjoslu apzaļumošana, kopā iestādot 53 Zviedrijas pīlādžus. Gājēju ērtībām uz Rietumu industriālās maģistrāles izveidotas četras atpūtas vietas ar deviņiem soliņiem un sešām atkritumu urnām.
Ielu izbūves darbus veica SIA “Limbažu ceļi”. Būvuzraudzību veica SIA “Geo Consultants”. Būvniecības valsts kontroli nodrošināja Būvniecības Valsts kontroles birojs. Projekta realizēšanai piešķirts Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums 2 870 688 EUR apmērā. Projekta kopējie attiecināmie izdevumi ir 4 012 000 EUR, no kuriem valsts budžeta dotācija pašvaldībām 190 409,52 EUR.
V. Baloža un Ausekļa ielas krustojumā izveidotā pāreja nav paredzēta vistuvāk esošo māju V. Baloža 22 iedzīvotājiem, jo lai nokļūtu uz pārejas būtu nepieciešama arī ietve
Būtu labi , ja no gājēju un velo celiņa tiktu notīrīti stikli. Jau 2 nedēļas vairāk kā 3 vietās ir sasistas pudeles un nav iespējams normāli braukt ar velosipēdu.
Ne viss tur ir izdomāts līdz galam…