Lasīšanas laiks: 2 min
No 22.jūnija līdz 2.jūlijam notika vasaras vides izglītības nometne “EKO grams!”, sadarbojoties Valmieras 2.vidusskolas (V2V) un privātās vidusskolas “Klasika” pedagogiem, portālu “Valmieras Ziņas” informēja V2V direktora vietnieks un projekta “EKO grams!” vadītājs Vjačeslavs Piskunovs.
Nometnes galvenais mērķis ir veidot jauniešus par vides draugiem, sekmējot vispusīgi attīstītas personības veidošanos, veicinot izpratni par vidi un dabu, tās problēmām un to iespējamajiem risinājumiem, tāpēc 11 dienu laikā jaunieši aktīvi piedalījās un sniedza savu ieguldījumu projektā, iepazīstoties ar Saulkrastu apkārtnes ekosistēmu – jūru, mežu un pilsētu.
Audzinātāju Jeļenas Morozovas, Olgas Suharževskas, Ņilas Zaicevas, Ivetas Zēvaldes, kā arī nometnes vadītājas Irinas Mjagkovas un sporta skolotājas Svetlanas Šibko-Šipkovskas vadībā jaunieši veica gan pētniecisko darbību Saulkrastos, gan apstiprināja iepriekš izvirzītas hipotēzes eksperimentos un aktīvi iesaistījās vairākās nometnes meistarklasēs.
Katra diena aizsākās ar jaunu tēmu un jauniešiem tika piedāvātas dažādas aktivitātes, iesaistoties nometnes atklāšanas, meža, atkritumu, eksperimenta, EKO burziņa, ūdens, veselīga dzīves veida, enerģijas, pētniecisko, slepenu draudziņu un atvadu dienu aktivitātēs.
Nometnes noslēguma pasākumā bija apskatāmi bērnu darbi – zīmējumi uz zvejas tīkla, novērojumu apraksti, apgleznoti T-krekli, veco mantu otrais mūžs, dekori un kartiņas no otrreizējām izejvielām, jūras veltes un fotogrāfijas. Ikviens nometnes dalībnieks saņēma arī sertifikātu par nesavtīgu un radošu ieguldījumu nometnes “EKO grams!” norisē.
Valmieras 2.vidusskolas projekts “EKO grams!” tika iesniegts projektu konkursa “Atbildīgs dzīvesveids” vadlīnijā un saņēma Latvijas vides aizsardzības fonda atbalstu 75 procentu jeb 8800 eiro apmērā vides izglītības vasaras nometnes bērniem realizācijai. Projektā tika pārstāvēti Vidzemes un Rīgas reģioni, tajā piedalījās 40 jaunieši no Valmieras 2.vidusskolas un privātās vidusskolas “Klasika”.
Darbojoties programmā, kā arī divus gadus saņemot augstāko apbalvojumu zaļo karogu, pierādīts, ka skolēni, iesaistoties piedāvātajās vides aizsardzības aktivitātēs, kļūst atbildīgāki un līdz ar katru iesaistīšanos viņu aktivitāte un atbildība kļūst liekāka. Tomēr, lai nodrošinātu ieguldījumu vides izglītībā ilgtermiņā, nepieciešams izglītot skolēnus arī turpmāk un sniegt šīs zināšanas arī jauniem skolēniem, norādīja V.Piskunovs.