Lasīšanas laiks: 3 min
Latvijas piena pārstrādātāju “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Rīgas piensaimnieks” apvienotais uzņēmums “Food Union” šogad rudenī plāno sākt tirgot zīmola “Limbažu piens” produkciju Ķīnā, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” teica “Rīgas piena kombināta” valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.
“Tuvākajās nedēļās būsim saskaņojuši visus dizainus. Visi saskaņošanas procesi, kas saistīti ar šo valsti ir diezgan sarežģīti – visi dizaini un uzraksti ir jāsaskaņo ar Ķīnas iestādēm. Nesen tur notika izmaiņas likumos, pēc kurām vairs nevar sūtīt produktus vienkārši ar uzlīmēm viņu valodā. Tad, kad tas būs izdarīts, laidīsim iepakojumus uz ražošanu. Mūsu mērķis ir, ka rudenī produktiem jau ir jābūt pieejamiem Ķīnā,” sacīja Staņēvičs.
Viņš piebilda, ka ieiešanai Ķīnas tirgū izvēlēts zīmols “Limbažu piens”, jo tam ir ilga pastāvēšanas vēsture, tajā atspoguļojas vecās Eiropas vērtības, kas ķīniešiem ir eksotika, un zīmols ir tirgus līderis Latvijā.
Viņš arī piebilda, ka uzņēmums Ķīnā ir izveidojis savu biroju “Food Union China”, kas atvieglo kompānijas darbu šajā valstī uz vietas, jo uz turieni tiek sūtīti produkcijas pieprasījumi. “Ķīnas biroja darbinieki ir bijuši Latvijā mūsu ražotnē, redzējuši mūsu produktus, zina, kā mēs strādājam, respektīvi, viņi ir daļa no mūsu komandas. Attiecīgi ir vienkāršāk, jo viņi saprot pircēju mentalitāti, zina, ko ir jēga darīt. Droši vien mēs paši nebūtu nolēmuši, ka “Limbažu piens” ir tas zīmols, kas aizies Ķīnas tirgū,” norādīja kompānijas valdes priekšsēdētājs.
Kompānijas valdes priekšsēdētājs pastāstīja, ka “Food Union” produkcijas iepakojuma dizains būs pielāgots Ķīnas tirgum, kur kompānija to pozicionē kā “premium” zīmolu. “Viena lieta ir hieroglifi, bet būs liels uzsvars uz Latviju, piemēram, būs elementi, kas būs Latvijas karoga krāsās. Vairāk būs zelta krāsa izmantota. Taču kopumā pamatvērtības – tumši zilā krāsa un dzirnavas būs saglabātas,” pastāstīja Staņēvičs.
Viņš piebilda, ka Ķīnā plānots realizēt ļoti augstā temperatūrā apstrādātus piena produktus, kā turpināt tirgot saldējumus. “Food Union” plāno realizēt produkciju Šanhajā, kas ir milzīgs tirgus.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka “Food Union” plāno attīstīt piena produktu ar zīmolu “Limbažu piens” eksportu uz Ķīnu. Staņēvičs iepriekš norādīja, ka uzņēmums ir aizvedis saldējumu uz Ķīnu un šogad plāno tur sākt arī piena un piena produktu eksportu. Zīmola “Limbažu piens” dizaina koncepcija ir izstrādāta un, tulkojot to no Ķīnas uz latviešu valodu, tas nozīmē “Lielais baltais nams”.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka “Food Union” grupas kopējais apgrozījums 2015.gadā bija 250 miljoni eiro.
“Food Union” ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums Latvijā. “Food Union” grupa Baltijā un Ziemeļvalstīs apvieno trīs lielākos piena pārstrādes uzņēmumus Latvijā – “Rīgas piena kombinātu”, “Valmieras pienu” un “Rīgas piensaimnieku”, kā arī lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā – “Premia Foods”, un lielāko saldējuma ražotāju Dānijā – “Premier Is”. Tāpat “Food Union” iegādājusies trešo lielāko saldējuma ražotāju Norvēģijā “Isbjørn Is” un Rumānijas otro lielāko saldējuma ražotāju “Alpin57Lux”.