Lasīšanas laiks: 3 min
Saistībā ar turpinošos piena krīzi, svaigpiena pārprodukcijai Latvijā sasniedzot rekordapjomus un tālāku iepirkuma cenu samazināšanos, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” atkārtoti uzsāk Vislatvijas atlaides visai “Limbažu piens” produkcijai ar mērķi turpināt iepirkt vietējo zemnieku ražoto svaigpienu līdzšinējā apjomā, informē Linda Mežgaile, “Food Union” sabiedrisko attiecību vadītāja.
No šī gada 1.maija līdz 30.jūnijam “Limbažu piens” piens (1l) un kefīrs (1l) būs nopērkams par vienu ieteicamo cenu – 0,65 EUR, savukārt “Limbažu piens” biezpiens un skābais krējums – par 0,69 EUR.
“Krīze nebeidzas, un par to ikviens var pārliecināties pie veikalu plauktiem. Ja pirms diviem gadiem litrs piena maksāja tuvu 1 EUR, pērn tas maksāja ap 0,80 EUR, tad šodien piens maksā jau 0,65 EUR. Tas nav labi piena nozarei, bet ir labi pircējiem. Tādēļ mēs atkal meklējam veidus, kā varam apmierināt pircēju vēlmes pēc pievilcīgām cenām, vienlaikus palielinot piena produktu patēriņu un pārvēršot to tiešā atbalstā zemniekiem,” skaidro AS “Rīgas piena kombināts” (“Food Union” grupa) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs. “”Limbažu piens” jau izsenis ir bijis vispirktāko piena produktu zīmols, cenas un kvalitātes attiecības līderis. Šī pircēju daudzpusīgā lojalitāte “Limbažu pienam” var palīdzēt teju 400 Latvijas zemniekiem pārdzīvot krīzi. Atbalsta mehānika ir vienkārša – jo vairāk “Limbažu piens” produkciju pirks, jo ilgāk mēs spēsim iepirkt vietējo zemnieku svaigpienu līdzšinējā apjomā un turpināt maksāt zemniekiem virs vidējas iepirkuma cenas valstī,” papildina Normunds Staņēvičs.
Cenu samazinājums attiecas uz visiem “Limbažu piens” produktiem – pienu, kefīru, biezpienu un skābo krējumu. Produkti ar atlaidi būs pieejami visos Latvijas veikalos maijā un jūnijā, lielā daļā veikalu tie būs izcelti ar dzeltenajām cenu zīmēm.
“Redzot, ka šī piena krīze ir ieilgusi, “Food Union” pērn veica virkni ārkārtas pasākumu ar mērķi uzlabot pārstrādes efektivitāti. Mēs par 40% samazinājām noliktavu saimniecības izmaksas, par 25% piena sagādes loģistikas izmaksas un 20% gatavās produkcijas piegādes loģistikas izmaksas. Efektivizējot savu darbību, pērn mums izdevās ietaupīt 3 miljonus eiro, no kuriem 2 miljonus novirzījām konkurētspējīgas piena iepirkuma cenas uzturēšanai. Pateicoties tam, vēl šodien spējam maksāt par 5% augstāku iepirkuma cenu zemniekiem nekā valstī vidēji,” uzsver Normunds Staņēvičs.
“Food Union” turpina apgūt jaunus produkta noieta tirgus Vidējos un Tālajos Austrumos, kā arī izmanto visas grupas sniegtās priekšrocības, lai optimizētu ražošanas izmaksas un palielinātu Latvijā ražotas izejvielas izmantošanu citos grupas uzņēmumos ārvalstīs. Pašlaik “Food Union” Latvijas uzņēmumi “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Rīgas piensaimnieks” eksportē uz 20 valstīm visā pasaulē.
“Food Union” ir lielākais piena pārstrādes uzņēmums un vadošais pārtikas un dzērienu ražotājs Latvijā, kā arī vadošais saldējuma ražotājs Baltijas valstīs. “Food Union” grupa Baltijā un Ziemeļvalstīs apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā – AS “Rīgas piena kombināts”, AS “Valmieras piens” un SIA “Rīgas piensaimnieks”, lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā – “Premia”, lielāko saldējuma ražotāju Dānijā – “Premier Is”, trešo lielāko saldējuma ražotāju Norvēģijā – “Isbjørn Is” un otro lielāko saldējuma ražotāju Rumānijā – “Alpin57Lux”.