Lasīšanas laiks: 2 min
Katram cilvēkam ir sava dzimšanas diena. Tāda ir arī pilsētām, uzņēmumiem, organizācijām. 1985.gadā Milānā ES valstu un valdību vadītāju augstākā līmeņa sanāksmē tika pieņemts lēmums svinēt 9. maiju kā Eiropas dienu jeb Eiropas Savienības (ES) dzimšanas dienu.
Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā (VPĢ) Eiropas diena tika svinēta jau vakar, 2.maijā. Dzimšanas dienas torte un svecītes izpalika, toties visas 10.klases atraktīvi piedalījās komandu sacensībās, kurās bija četri dažādi uzdevumi. ES valstu spēlē komandai bija jāizlozē septiņas ES valstis un par katru jāuzraksta trīs raksturīgākās iezīmes. Piemēram, Beļģija skolēniem saistās ar Eiropas Parlamentu, šokolādi un “Čurājošo puisēnu”, domājot par Spāniju, tika minēts futbols, vēršu un tomātu cīņas, Igaunija saistās ar Baltijas ceļu, Skype un Roņu salu utt. Gan ar galvu, bet vairāk ar rokām bija jāstrādā pie kolāžas “Eiropas ikdiena”.
Azartisku spēles garu varēja vērot pie EP spēles, kas tapusi trīs mēnešu garumā, skolēniem sadaloties grupās un detalizēti izstrādājot spēles noteikumus, tēmas, jautājumus, šablonu utt. Lai iegūtu rezultātu, tas bija ilgs un pamatīgs sagatavošanās darbs. Spēle tika veidota ar mērķi piedalīties EP EUROSCOLA konkursā, kur veiksmes gadījumā 24 skolēniem ir iespēja doties apmaksātā braucienā uz Strasbūru un vērot EP darbību. Kā veiksies konkursā, to rādīs nākotne, bet skolēni atzina, ka spēle devusi jaunas zināšanas un bijusi ļoti interesanta.
Saspringts komandas darbs bija vērojams ceturtajā uzdevumā, kur skolēniem vajadzēja atbildēt uz dažādiem jautājumiem par Eiropas Savienību – kurā gadā Latvija iestājās Eiropas Savienībā, kad mūsu valstī tika ieviests eiro, kurā ES valstī atrodas Kārļa tilts utt.
Šī pasākuma organizētāji bija VPĢ vispārizglītojošās programmas 10.a un 10.b. klase un skolotāji: Māra Gavare, Māris Bušmanis, Evija Kārkliņa un Juris Mūrnieks. Kopvērtējumā uzvarēja 10.c klase, bet balvas saņēma visi. Katrai komandai dāvanā tika ES karte, bukleti, pildspalvas un, protams, iegūtās zināšanas un spēles prieks.