Lasīšanas laiks: 2 min
Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā jaunais gads iesācies sadarbības zīmē. Jau tradicionāli ģimnāzija radusi labus sadarbības partnerus no AS “Swedbank” gan skolēnu mācību uzņēmumu atbalstam, gan informējot topošos studentus par kredītiespējām Karjeras dienās, piedāvājot aktuālus tematus mācību procesa dažādošanai un risinājumus skolēnu, arī pedagogu personīgo finanšu pārvaldīšanai. Šoreiz sadarbības iespējas rezultējušās veselā programmā, kuras nosaukums “Dzīvei gatavs” jau norāda uz šī brīža izglītības mērķi – saikni ar reālo dzīvi.
“Tām stundām taču nav nekāda sakara ar reālo dzīvi!” – šādi un līdzīgi apgalvojumi bieži dzirdami no skolēniem. Analizējot situāciju Latvijas izglītībā, “Swedbank” ir nolēmusi doties palīgā skolotājiem, lai mazinātu šo plaisu. Tā radās “Swedbank” piecu mācību stundu skolu programma “Dzīvei gatavs”, kas ar atjaunotu saturu jau no janvāra aicina skolēnus “iekāpt dažādu profesiju kurpēs”. Tajā apvienotas bankas darbinieku prasmes un zināšanas finanšu tēmās ar programmas “Iespējamā misija” skolotāju pedagoģisko jaudu. Programma paredzēta vispārizglītojošo skolu 11.klasēm.
VPĢ vienpadsmitie matemātikas stundu laikā varēja iejusties bankas vērtspapīru brokera lomā, lai apgūtu tematu par statistikas elementiem un gūtu ieskatu akciju tirdzniecībā biržās. Skolēni veica aprēķinus un izvērtēja investīciju izdevīgumu kādā no uzņēmumiem. Klases stundās varēja kļūt par personīgo finanšu konsultantu un kopā ar bankas ekspertu rast veiksmīgākos risinājumus personīgo finanšu plānošanā.
Ar skolēniem nenogurstoši darbojās AS “Swedbank” Valmieras filiāles vadošais klientu konsultants Jānis Bergs. “Finanšu pratība ir viena no 21. gadsimta prasmēm līdzās sadarbībai, komunikācijai, problēmu risināšanai un citām. Nodarbības bija diskusiju rosinošas, skolēni labprāt dalījās savā līdzšinējā pieredzē, risināja praktiskus uzdevumus, šķetināja situācijas. Tā kā programma ir pavisam jauna, tad pēc šīm pirmajām nodarbībām varēja saprast, kas izdodas, kas maināms, piemēram, nodarbība par statistikas elementiem brokera darbā ir ļoti laikietilpīga. Ceru, ka radīju skolēnos priekšstatu, kā strādā bankas konsultanti, kā vērtspapīru brokeri”, secina Jānis.
Arī skolēni atzīst, ka aizdomājušies par uzkrājumu veidošanu un tā riskiem. Viennozīmīgi radies lielāks priekšstats par to, kur, piemēram, matemātikas zināšanas tiek izmantotas kādā profesijā, šoreiz bankas vērtspapīru brokera darbā.
Programma “Dzīvei gatavs” Valmieras Pārgaujas ģimnāzijā turpināsies, par nākotnes darba tirgu un profesiju izaicinājumiem diskutējot angļu valodā.