Lasīšanas laiks: 2 min
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas SKATIES CEĻAM ACĪS! ietvaros sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību ERGO un Latvijā lielāko mobilo sakaru operatoru Latvijas Mobilais Telefons (LMT) piedāvā Latvijā vēl nebijušu eksperimentu – virtuālajā realitātē pārbaudīt savas spējas skatīties uz ceļu un nepadoties kārdinājumam ieskatīties mobilajās ierīcēs.
Kā portālu “Valmieras Ziņas” informēja CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa, ikviens interesents Valmierā piektdien, 18.decembrī, no plkst.15 līdz plkst.20 un sestdien, 19.decembrī, no plkst.10 līdz plkst.15 tiek aicināts LMT klientu centrā TC “Valleta”, kā arī pirmdien, 21.decembrī, no plkst.10 līdz plkst.16 CSDD Valmieras nodaļā izmēģināt kampaņas SKATIES CEĻAM ACĪS! virtuālās realitātes simulāciju, kurā būs iespēja pārliecināties, kas notiek, novēršot skatienu no ceļa kaut uz mirkli.
Jau pirmajās minūtēs kopš virtuālā realitātes stenda atvēršanas to izmantoja trīs interesenti. Visiem izdevās izturēt divus minūtes, skatoties “ceļam acīs”. Lai uzdevums būtu grūtāks, spēles laikā divas reizes zvanīja mobilais telefons, lai novērstu “braucēja” uzmanību. Viens no virtuālās spēles dalībniekiem gan apzināti izmēģinājis, kas notiek, kad novēršas no ceļa. Viņš nekavējoties saņēma nežēlīgu virtuālu triecienu, kas paliks spilgtā atmiņā un kalpos kā atgādinājums nelietot dažādas elektroniskas ierīces, vadot automašīnu.
Kā pastāstīja akcijas rīkotāji, kādā no Rīgas lielveikaliem akcijā piedalījušies ap 600 interesentiem. Apmēram 100 dalībniekiem nav izdevies turēties pretī kārdinājumam novērsties no ceļa. Kā veiksies valmieriešiem, uzzināsim akcijas noslēgumā.
Kampaņas laikā virtuālās realitātes stendi būs pieejami LMT klientu centros un ERGO filiālēs Latvijas lielākajās pilsētās, kā arī CSDD nodaļās. Par aktuālajām vietām un laikiem aicinām sekot arī CSDD, ERGO Latvija un LMT sociālo tīklu kontos Twitter, Facebook un draugiem.lv.
“Oculus Rift” virtuālās realitātes brilles to lietotājam ļauj vērot trīsdimensiju attēlu pilnā 360° telpā visos virzienos. Ierīce reaģē uz lietotāja galvas kustībām, simulējot klātbūtnes efektu. Izmantojot šīs tehnoloģijas iespējas, pirmo reizi Latvijā ir izstrādāts uzmanības noturēšanas tests, kurā lietotājs var pārbaudīt savu spēju noturēt uzmanību uz ceļu un nereaģēt uz mobilās ierīces signāliem un paziņojumiem.
“Ceram, ka šī unikālā iespēja pārbaudīt savu uzmanības noturību mudinās sabiedrību, it īpaši šoferus un pasažierus, aizdomāties par mobilo ierīču lietošanas bīstamību pie auto stūres,” komentē CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Kampaņas sadarbības partneri Valsts policija, LMT, apdrošināšanas sabiedrība ERGO un Statoil Fuel & Retail. Kampaņa tiek daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.
Malači, malači, ka CSDD kaut ko dara! Varēja vēl apgrūtināt csdd testu :)
Cik dzirdēju CSDD braukšanas eksāmenā jaunas mašīnas?