Valmieras Ziņas

Cilvēks pārdod cilvēku – mūsdienu verdzības forma ir drauds ikvienam

Lasīšanas laiks: 4 min

Latvija kopā ar Lietuvu, Igauniju, Somiju, Slovākiju un Īriju iesaistījusies projektā, lai, izprotot cilvēku tirdzniecības formas un novēršanas iespējas, palīdzētu upuriem un izslēgtu jaunus gadījumus. Projekta aktivitātes notiek visās partnervalstīs, Latvijā sākušās reģionālās diskusijas un praktiskās nodarbības. Vidzemē tās norisinājās Beverīnas novada Kaugura pagasta Mūrmuižā 12. un 13.maijā, pulcējot dažādu jomu speciālistus.

Pieredzē dalījās un klātesošos diskusijā un praktiskos uzdevumos iesaistīja Sandra Zalcmane, biedrības “Patvērums “Drošā māja”” valdes priekšsēdētāja, Gita Miruškina, juriste, un Arturs Vaišļa, biedrības valdes loceklis, jurists. Eiropas Komisijas līdzfinansēto projektu “Novēršot cilvēku tirdzniecību un fiktīvās laulības: daudznozaru risinājums” (HESTIA) īsteno Latvijas Republikas Iekšlietu ministrija un biedrība “Patvērums “Drošā māja”” kopā ar vairākiem partneriem.

Cilvēku tirdzniecības problēma ir aktuāla, arī Vidzemē konstatēti vairāki fiktīvo laulību un piespiedu darba gadījumi. Svarīga ir dažādu institūciju iesaiste un izpratne par problēmu, uz ko arī likts uzsvars HESTIA projektā.

Latvijā cilvēktirdzniecības upuri palīdzību saņem valsts apmaksātā sociālās rehabilitācijas programmā, ko administrē Labklājības ministrija. Palīdzību ārkārtas situācijā, kā arī konsultācijas var saņemt katrs, vēršoties biedrībā “Patvērums “Drošā māja” vai Ārlietu ministrijā.

“Valsts programmas ietvaros katru gadu palīdzību saņem vidēji 24 cilvēki. 2014.gadā “Patvērums “Drošā māja” sociālo rehabilitāciju nodrošināja 38 cilvēkiem. Pērn saņemti 220 zvani un e-pasti, šajos gadījumos palīdzēt varējām bez rehabilitācijas nodrošināšanas. Šī gada nepilnos piecos mēnešos biedrība saņēmusi 87 lūgumus pēc palīdzības. Tomēr tie ir tikai apzinātie gadījumi. Ir upuri, kuri nesniedz informāciju, jo kautrējas, vaino sevi. Ir gadījumi, kas joprojām nav atklāti, tāpēc svarīga ne tikai dažādu institūciju, bet arī iedzīvotāju iesaistīšanās, jo pat it kā maznozīmīga ziņa var palīdzēt cilvēktirdzniecības upurim,”

portālam “Valmieras Ziņas” stāstīja S.Zalcmane.

“Cilvēku tirdzniecības formas ir dažādas: piespiešana stāties intīmos sakaros, veikt seksu pa telefonu, piespiedu darbs, “narkomūļu” organizēšana – ar draudu un vardarbības metodēm cilvēka ķermenī ievietotas narkotikas, lai tās nogādātu no vienas valsts citā, piespiedu ubagošana, mājkalpotāju ieviešana, par to nemaksājot, un vēl citi veidi. Cilvēks tiek izmantots kā prece. Turklāt upuri visās cilvēku tirdzniecības formās ir abu dzimumu,”

skaidroja S.Zalcmane. Plašāks ieskats par problēmu, aktuālā informācija un kampaņas apkopoti biedrības mājaslapā.

“Liela daļa upuru, kuri devušies uz ārzemēm strādāt, bet ir tur apkrāpti, par to nevienu neinformē, jo vaino sevi, jūtas atbildīgi ģimenes priekšā, kautrējas. Aicinām vērsties pēc palīdzības cilvēku tirdzniecības mazināšanā jebkurā diennakts laikā, zvanot uz mūsu biedrības Uzticības tālruni (+371) 28612120. Palīdzību ārkārtas situācijās sniegs arī Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments: +371 67016364 (darba laikā), +371 26337711 (ārpus darba laika) – šo numuru ir viegli atcerēties, jo pirmie cipari ir mums ierastie – 26, bet sekojošie ir dubultots Latvijas valsts telefona kods (371).”

Svarīgi, ka upuri var saņemt valsts apmaksātu rehabilitāciju arī tad, ja nav ierosināta krimināllieta.

“Katrs cietušais var vērsties mūsu biedrībā ar lūgumu piemērot sociālās rehabilitācijas programmu. Katru gadījumu pēc noteiktiem kritērijiem izvērtē komisija, kas lemj par palīdzības formu.”

Tuvojas vasara, atvaļinājumu laiks, tāpēc speciālisti aicina parūpēties par savu un tuvinieku drošību pirms katras izceļošanas, jo ārvalstīs esošam iedzīvotājam palīdzības sniegšanas process ir sarežģītāks.

“Kļūt par cilvēku tirdzniecības upuri ir drauds jebkuram. Iesakām pirms ceļošanas apdrošināties, atstāt nokopētus pases datus mājās palicējiem, informēt par ceļojuma maršrutu, apmešanās vietām, to kontaktinformāciju, iepriekš izplānot maršrutu, naktsmītnes, dokumentus neturēt makā, kas ir viena no vairāk nozagtajām lietām ceļošanas laikā, pierakstīt uzticības tālruņu un ārkārtas situāciju telefonu numurus. Tāpat svarīgi noskaidrot, kur konkrētajā valstī atrodas Latvijas vēstniecība, ja tāda nav, tad mums kā Eiropas Savienības (ES) valstij palīdzēt varēs jebkura ES dalībvalsts vēstniecība.”

Ieteikumi, brīdinājumi, plānotājs un kontaktinformācija ceļotājam ērtā veidā pieejami mobilā telefona aplikācijā “Ceļo droši”, kas bez maksas ielādējama Ārlietu ministrijas mājaslapā

“Projekts ilgs divus gadus, izstrādājot arī vienotu terminu un izpratni par jēdzienu “fiktīvās laulības”, kas palīdzēs meklēt risinājumus problēmas novēršanai. Pašlaik reģionālajos semināros noskaidrojam, kādas ir mūsu zināšanas cilvēku tirdzniecības jomā, taps arī pētījums, uz kā pamata tiks sastādīta mācību programma speciālistiem visās projekta dalībvalstīs,”

skaidroja Gunta Vīksne, biedrības “Patvērums “Drošā māja”” projektu koordinatore.

Projekts “Novēršot cilvēku tirdzniecību un fiktīvās laulības: daudznozaru risinājums” (HESTIA) tiek īstenots Eiropas Komisijas Iekšlietu Ģenerāldirektorāta finanšu programmas “Noziedzības profilakse un apkarošana” ietvaros. Granta līguma Nr.HOME/2013/ISEC/AG/THB/4000005845. 

Papildu informācija: Rasa Saliņa, HESTIA sabiedrisko attiecību speciāliste, tālr. 29145314, rasa.salina@gmail.com

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Informācijas tehnoloģiju centra (ITC) vadītāju (uz nenoteiktu laiku). Ja Tev ir vēlme: • veikt ITC darba plānošanu, vadību un darba koordinēšanu, nodrošināt ar ITC kompetenci saistīto iekšējo normatīvo aktu izstrādi; • izstrādāt un ieviest vienotu Valmieras novada informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) attīstības stratēģiju; • nodrošināt IKT projektu pārvaldību; • nodrošināt Pašvaldības IKT drošības pārvaldību, t.sk. kiberdrošības pasākumu ievērošanu; • nodrošināt Pašvaldībā izmantoto informācijas sistēmu pārraudzīšanu, administrēšanu un attīstību; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība informācijas tehnoloģiju nozarē; • vismaz pēdējo divu gadu darba pieredze vadošā amatā (ar informācijas tehnoloģijām saistītā jomā); • izpratne par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju risinājumu darbības principiem; • izpratne par informācijas sistēmu izstrādes un ieviešanas etapiem; • pieredze IKT projektu vadībā un/vai projektu īstenošanā; • iniciatīva un vēlme ieviest jaunus un attīstīt esošus IT risinājumus; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: precizitāte un pacietība darba izpildē; labas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja argumentēt savu viedokli; prezentācijas prasmes; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • B kategorijas autovadītāja apliecība;   mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 2695 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 2856 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”, norādot piemērus par IKT projektos ieviestajiem IT risinājumiem (konkrēti norādot savu lomu un pienākumus tajos)), un augstākās izglītības dokumenta kopiju, lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša ielā 2, Valmierā, Valmieras novadā ar norādi „Informācijas tehnoloģiju centra vadītāja amatam” līdz 2024.gada 25.novembrim. Tālrunis papildu informācijai: 64207148, 64292237. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJS /DIREKTORS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Informācijas tehnoloģijas / Telekomunikācijas Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-25 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola (turpmāk – Iestāde) aicina darbā medicīnas māsu (1 likme – 40 stundas nedēļā) uz nenoteiktu laiku.   Ja Tev ir vēlme: • sniegt medicīnisko palīdzību bērniem un personālam; • veikt izglītojamo veselības stāvokļa novērtēšanu; • kontrolēt higiēnas prasību ievērošanu Iestādē; • aizpildīt nepieciešamo dokumentāciju, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam; • sadarboties ar izglītojamo vecākiem; • veikt primāro pretepidēmijas pasākumu organizēšanu infekcijas slimību gadījumos; • popularizēt bērnu, viņu vecāku un personāla vidū veselīgu dzīvesveidu, iesaistoties Iestādes mācību un audzināšanas procesā; un ja Tev ir: • Latvijas Republikā atzīta vidējā profesionālā vai augstākā izglītība medicīnas māsas specialitātē, reģistrācija ārstniecības personu reģistrā kā medicīnas māsai; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu; atbildības sajūta, disciplinētība, precizitāte, saglabāt konfidencialitāti un toleranci; spēja cieņpilni komunicēt ar bērniem un pieaugušajiem; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām; mēs piedāvājam: • atalgojumu atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.851 „Noteikumi par zemāko mēnešalgu un speciālo piemaksu veselības aprūpes jomā nodarbinātajiem”, 1189 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un darba pienākumu veikšanai atbilstošu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, profesionālās darbības aprakstu (CV), lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv ar norādi “Medicīnas māsas vakance” līdz 2024.gada 29.novembrim plkst.17:00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: MĀSA/ vispārējās aprūpes MĀSA Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-29 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Ābelīte” (turpmāk – Iestāde) ar 2024.gada 13.decembri aicina darbā apkopēju (40 stundas nedēļā (likme – 1)) (darba vietas adrese: Palejas iela 5, Valmiera, Valmieras novads) uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • uzkopt Iestādes koplietošanas telpas, saskaņā ar telpu un aprīkojuma uzkopšanas un dezinfekcijas grafiku; • ievērot sanitāri higiēnisko normu prasības; • savas kompetences ietvaros atbildēt par saimniecisko līdzekļu racionālu izmantošanu; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu pārbaudes laikā 700 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Pieteikuma vēstuli, profesionālās darbības aprakstu (CV), lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz e-pastu abelite@valmiera.edu.lv ar norādi “Apkopējas vakancei” līdz 2024.gada 25.novembrim plkst.16.00. Tālrunis informācijai: 64222645. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: APKOPĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Palejas iela 5, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-25 Kontaktpersona: abelite@valmiera.edu.lv 64222645 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri