Valmieras Ziņas

Ceļā uz dažādības pieņemšanu – apmācību programma darba devējiem

Lasīšanas laiks: 3 min

2024. gada 22. un 23. oktobrī Noršēpingā, Zviedrijā, notika projekta “Stronger Together” partneru tikšanās, kurā piedalījās Valmieras Attīstības aģentūra, Latvijas Samariešu apvienība un Austrumgotlandes tautsaimniecības asociācija (Coompanion Östergötland Ekonomisk Förening). Galvenais mērķis bija izstrādāt pārrobežu darba devēju apmācības programmu, lai uzņēmumi varētu veidot iekļaujošākas darba vietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Attīstības aģentūrā.

Uz tikšanos Noršēpingā no Latvijas devās arī trīs eksperti: Dace Veigure (SIA “Bitus Latvia”), Gita Aizpure (SIA “4 vēji”) un Ināra Korņeva (Invalīdu un viņu draugu apvienība “Apeirons”). Viņi ar savām zināšanām un pieredzi sniedza nozīmīgu ieguldījumu apmācību programmas izstrādē, palīdzot attīstīt metodes, kas veicinās lielāku iekļaušanu darba vietās.

Pasākuma laikā projekta “Stronger Together” pārstāvji un eksperti piedalījās mācību ekskursijās, apmeklējot vairākus Zviedrijas sociālos uzņēmumus un izglītības iestādes. Viņi viesojās pie ReStaff Social Enterprise un Skäggbyrån Social Enterprise, kā arī Marieborgs folkhögskola tautskolā. Šo vizīšu laikā Valmieras Attīstības aģentūras komanda, Latvijas Samariešu apvienības pārstāve Inga Brente Mieze un pārējie eksperti iepazinās ar skolas programmām, kas ir īpaši piemērotas pilngadīgiem cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Tikšanās ar vietējās pašvaldības pārstāvjiem deva projekta partneriem praktisku ieskatu Zviedrijas sociālā atbalsta modeļos, kas ir orientēti uz personu ar neiropsihiskiem un citiem funkcionāliem traucējumiem atbalstu. Šīs pieredzes un zināšanas veicinās pārrobežu darba devēju apmācības programmas izstrādi, lai palīdzētu Latvijas uzņēmumiem veidot iekļaujošākas darba vietas.

Projekta pirmajā posmā veidotā apmācību programma darba devējiem būs būtisks rīks, lai veicinātu iekļaujošu darba vidi cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Šī programma sniegs padziļinātu izpratni par iekļaušanas principiem, piedāvājot gan praktiskas vadlīnijas integrācijai, gan palīdzot kliedēt mītus un stereotipus par cilvēku ar īpašām vajadzībām spējām un potenciālu.

Apmācību materiāli ietvers plašu tēmu loku, sākot no praktiskiem risinājumiem, kā iekļaut un atbalstīt cilvēkus ar īpašām vajadzībām uzņēmumā, līdz ieteikumiem par kolektīva saliedēšanu un darbinieku savstarpējas sapratnes veicināšanu. Šo materiālu mērķis ir palīdzēt darba devējiem veidot vidi, kurā cilvēki ar īpašām vajadzībām var justies novērtēti un pilnvērtīgi iesaistīti darba kolektīvā.

Materiālu plānots izstrādāt tā, lai tas būtu gan praktisks, gan viegli pielietojams dažādās darba vidēs, tādējādi nodrošinot, ka tas ir efektīvs un pielāgojams dažādu uzņēmumu specifikai un kultūrai.

“Šis pārrobežu projekts ir vairāk nekā partnerība, tā ir apņemšanās veicināt iekļaujošu sabiedrību Baltijas jūras reģionā,” sacīja projekta Stronger Together vadītāja Karlīne Jākabsone. “Mūsu pārrobežu sadarbība ļauj mums apvienot atziņas un pieredzi gan no Zviedrijas, gan Latvijas, lai radītu ilgtspējīgu apmācību programmu, kas sniegs darba devējiem iespēju labāk izprast un atbalstīt personas ar īpašām vajadzībām viņu uzņēmumos.”

2025. gada maijā, izmantojot izstrādāto apmācību programmu, notiks pirmā cikla divu dienu praktiskas apmācības darba devējiem no Latvijas un Zviedrijas.

Projekta Stronger Together mērķis, izstrādājot šo apmācību programmu, ir izveidot standartu iekļaujošai darbā pieņemšanas praksei, veicinot ilgtspējīgus nodarbinātības ceļus un atbalstošu vidi personām ar īpašām vajadzībām. Šī mācību programma būs pieejama darba devējiem Latvijā, Zviedrijā un visā Baltijas jūras reģionā, stiprinot iekļaujošas prakses plašā mērogā. Programmas mērķis ir veicināt nodarbinātību Eiropā, kurā daudzveidība un iekļaušana kļūst par normu katrā darba vietā. Šāda starpvalstu pieeja ļaus darba devējiem apmainīties ar pieredzi un pārņemt labākās prakses, vienlaikus veidojot kopīgu izpratni par iekļaušanu.

Aktuālais jautājums

Vai Jūs šķirojat bioloģiskos atkritumus

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Zemessardzes 2.Vidzemes brigāde (Reģ.Nr. Reģ.Nr. 90000040549) VALMIERĀ uz noteiktu laiku piedāvā darbu VADOŠAJAM FINANSISTAM Darba pienākumi:  Izstrādāt ZS 2.VBde budžeta projektu un plānotā finansējuma izmaksu sadalījumu pa ceturkšņiem; Veikt kārtējā gada ZS 2.VBde budžeta izdevumu programmu izpildes uzskaiti pa mēnešiem un pārplānošanu gada laikā;  Vadīt 2.VBde budžeta projektu un izstrādāt priekšlikumus budžeta grozījumiem; ZS 2.VBde budžeta ietvaros veikt finanšu līdzekļu sadali ZS 2.VBde vienībām atbilstoši veicamajam uzdevumam; Apkopot ZS 2.VBDE štāba un vienību iesūtītās vajadzības iepirkumu veikšanai; Sagatavot ZS 2.VBde izdevumu tāmes vienību nodrošināšanai ar nepieciešamajām preču iegādēm atbilstoši plānotajam budžetam; Veidot vienību saimniecisko darījumu norēķinu dokumentu sagataves resursu vadības sistēmā HORIZON; Veikt ZS 2.VBde budžeta izpildes analīzi par noteiktu laika periodu vai par noteiktu izdevumu programmu pēc daļas priekšnieka pieprasījuma; Kontrolēt ZS 2.VBde komandiera pavēļu izpildi savas kompetences ietvaros; Apkopot, sagatavot un iesniegt nepieciešamo informāciju pēc ZS Štāba pieprasījumiem par atbildībā esošajiem jautājumiem; Pamatprasības: 2.līmeņa augstākā izglītība; Kvalifikācijas kursi grāmatvedībā; Vismaz divu gadu darba pieredze grāmatveža, finansista amatā (pieredze grāmatvedības darbā valsts iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību)  Prasme lietot grāmatvedības programmu “Horizon”; Teicamas latviešu un vēlamas angļu valodas zināšanas; Labas organizatoriskās prasmes Profesionālas prasmes darbā ar MS Office programmām;  Precizitāte un augsta atbildības izjūta, spēja strādāt individuāli un komandā; Spēja pielietot pozitīvās saskarsmes iemaņas, psiholoģiskā noturība; Spēja un motivācija pilnveidot savas zināšanas un iemaņas; Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem. Piedāvājam: Interesantu, dinamisku un daudzveidīgu darbu; · Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam, veselības apdrošināšanu; Bruto atalgojums, sākot no 1510 eiro līdz 1797 eiro (pirms nodokļu nomaksas), atkarībā no pretendenta izglītības un profesionālās pieredzes attiecīgajā jomā; Motivētu pieteikuma vēstuli un CV ar norādi “Vadošais finansists” iesūtīt uz e-pastu aija.bumane@mil.lv līdz 12.01.2026. Atlases konkurss notiks divās kārtās. Pirmā kārta – Pretendentu izglītības un darba pieredzes izvērtēšana pēc iesniegtajiem dokumentiem. Otrā kārta – intervija, kuras laikā tiks novērtētas Pretendenta zināšanas un kompetences atbilstoši amatam noteiktajām prasībām. Lūdzam ievērot, ka sazināsimies un informēsim par konkursa rezultātiem tikai uz interviju uzaicinātos Pretendentus. Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13.pantu, Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šīs atlases konkursa norisi. Profesija: FINANSISTS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Cēsu iela 54, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Drošība / Glābšanas dienesti / Aizsardzība Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2026-01-12 Kontaktpersona: Pieteikuma vēstuli un CV ar amata norādi sūtīt uz aija.bumane@mil.lv, t. 26130777. Izglītības līmenis: Augstākā izglītība (bakalaura grāds)

Mūsu partneri