Lasīšanas laiks: 4 min
Dramatiskā un aizraujošā sacīkstē Brenguļu autotrasē par Čempionu autokrosa uzvarētāju sīvā cīņā kļuva Ints Jeršovs, bet LAF Folkreisa Vasaras kausa pēdējā posmā labākais bija Jānis Orbidāns. LAF Krosa komisijas kausa kopvērtējumā uzvara Jurim Zembergam, bet LAF Folkreisa Vasaras kausu izcīna Viesturs Plētiens, informē portāls “Autocross.lv”.
Sacīkste lielās konkurences dēļ bija aizraujoša un brīžiem arī dramatiska – gan sportiskā, gan vairāku kūleņu ziņā.
Autokrosā 24 dalībnieku konkurencē par trim galvenajiem favorītiem veidojās Ints Jeršovs, Raimonds Jerāns un Jānis Kozlovskis, kuri bija spēkos ļoti līdzīgi un izcelt vienu uzvaras favorītu nevarēja.
Finālā visi trīs brauca vadošajās pozīcijās, un uzvaras likteni izšķīra Džokera apļa kombinācijas. No trešās vietas Džokerī iebrauca Jerāns, drīz vien atkal pietuvojoties priekšā braucošajiem Jeršovam un Kozlovskim. Tas ļāva Raimondam nonākt otrajā vietā pēc Jāņa došanās Džokerī. Abi aizmugures piedziņas mašīnu braucēji gaidīja līdera Jeršova Džokera braucienu, ko Ints atstāja uz pēdējo apli. Jeršovs izbrauca no Džokera praktiski blakus Jerānam, abi par spārna tiesu saskārās, taču paātrinājumā Ints aizbēga no Raimonda, ierodoties finišā pirmajā vietā.
Fināls tika aizvadīts ar atkārtotu startu, jo, nedaudz aizķēris tikko sagriezto Jura Zemberga auto, no trases izlidoja un kūleni apmeta Armands Pārupe, savu smago Volvo noparkojot uz slēgtajā parkā stāvošo Andreja Špela Opel. Arī finālā ne bez kūleņa, jo vieglu pārvēlienu uz sāniem veica Raimonds Tiltiņš.
Dramatiskajā cīņā Top-6 vietas ieguva Nils Bernāns, Uldis Andersons un Andis Ūtēns, kas arī izrādījās vienīgie finālā finišējušie.
Čempionu autokross arī bija pēdējā LAF Krosa komisijas kausa sacīkste, kurā bija jānoskaidro kopvērtējuma uzvarētājs. Viss izšķīrās pusfinālā, kurā tikās abi līderi Zembergs un Aivars Galbāliņš. Juris kvalificējās finālam, bet Aivars, tehnisku problēmu nomocīts, izstājās pusfināla pēdējā aplī. Galbāliņš cīnījās līdz beidzamam, dienas gaitā nomainot ātrumkārbu, bet pusfinālu braucot praktiski bez amortizācijas.
Līdz ar Zemberga nonākšanu finālā kļuva skaidrs, ka viņš kļūst par LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvēju. Viņš pievienojas šī seriāla iepriekšējo gadu uzvarētājiem Andim Kļavam (2013. un 2015. gadā) un Edijam Ošam (2014.). Ošs, starp citu, pat nestartējot pēdējā posmā, kļuvis par šī seriāla trešās vietas ieguvēju.
LAF Folkreisa Vasaras kausā izcila drāma cīņā par kopvērtējuma uzvaru. Saasinājums cīņai starp Viesturu Plētienu, Ivo Gabrānu un Emīlu Baltaiskalnu notika jau kvalifikācijā. Ivo Gabrāns vienā braucienā nespēja startēt niecīga elektrības defekta dēļ, savukārt Plētiens trešajā kvalifikācijā Džokera aplī apmeta kūleni, netrāpot vajadzīgajā pārnesumā. Incidenta dēļ tika apturēts brauciens, uz kura atkārtoto startu Plētiens nepaspēja. Tas nozīmēja, ka abi kopvērtējuma līderi nonāca pusfinālā, turklāt sakritības rezultātā kopīgā braucienā. Ja abiem neizdotos sasniegt finālu, ko Baltaiskalns jau bija sasniedzis, Emīlam tā būtu izcila iespēja gūt kopvērtējuma uzvaru. Tomēr Ivo un Viesturs cīnījās godam, pievienojoties finālistiem.
Jāpiemin otrs folkreisa pusfināls, kurā piedzīvots dramatisks iznākums: braucot finālu nodrošinošās otrajā un trešajā vietā jau finiša kalnā sāka rāpties Dainis Krūmiņš un Andis Dreimanis. Taču abi pēkšņi piedzīvoja neglābjamus tehnikas defektus, apstājoties dažus metrus pirms finiša un zaudējot vietas finālā.
Finālā Gabrāns netika uz atkārtoto startu, kas bija jāveic falšstarta dēļ. Tiesa, apturēja arī šo braucienu, jo kūleni apmest izdevās Intaram Spīķim. Ivo iespējas atgriezties uz starta gan jau bija zudušas. Tas atviegloja Plētiena uzdevumu, jo viņam pietika 11 mašīnu startā nepalikt pēdējam. Lai gan kopvērtējuma līdera mašīnai uzsprāga radiators, ar septīto vietu pilnībā pietika kopvērtējuma uzvaras nodrošināšanai. Baltaiskalns finišēja ceturtais.
Cīņā par līderpozīciju pirmajā startā vadībā nonāca Dāvis Emīls Ūdris, tomēr “īstajā” finālā viņa starts vairs nebija tik veiksmīgs. Līderpozīcijā nonāca Jānis Orbidāns, kurš vairs kopvērtējumā nepretendēja uz pirmo vietu, taču bija cīņā par pārējām godalgām. Jānis uzvarēja pārliecinoši, aiz sevis atstājot Renāru Ēķi un Ūdri. Skaitot kopvērtējuma punktus izrādījās, ka Baltaiskalns guvis otro vietu, par vienu punktu pārspējot Gabrānu, bet Ivo saglāba medaļu, par vienu punktu paliekot priekšā Orbidānam.
Pēdējā posmā pozīcijas top-6 guva arī Intars Spīķis, kurš pēc kūleņa prata atgriezties atkārtotajā startā, kā arī Kalvis Buģis.
Dramatiski noslēdzās arī cīņa komandu kopvērtējumā: Rewel Racing līderi Orbidāns un Ūdris sasniedza uzvaru pēdējā posmā, bet otro vietu guva sezonas līdervienība Autocross.lv Folkreisa komanda, ar līderiem Ēķi un Plētienu. Skaitot punktus izrādījās, ka abām komandām ir vienāds punktu skaits. Papildnosacījumi šādā situācijā par uzvarošo komandu nosauc to vienību, kuras braucējs ir augstāk seriāla individuālajā kopvērtējumā – Plētiena uzvara sezonā nodrošināja uzvaru Autocross.lv Folkreisa komandai.
Par uzvarētāju Junioru kausā pēdējā posmā kļuva Ūdris, pārliecinoši nodrošinot arī sezonas kopvērtējuma uzvaru. Klasika ieskaitē pēdējā posmā pirmās vietas guva Kaspars Zuģickis, Ivars Kerns un Ritvars Bendziks, šādās pozīcijās noslēdzot arī sezonu kopvērtējumā.
Folkreisam nedaudz pietrūka līdz jaunam viena posma dalībnieku skaita rekordam – lai arī pieteicās 54 sportisti, pēdējā nakts pirms sacīkstes veica iespaidīgas korekcijas, kā rezultātā līdz startam tika 48 dalībnieki. Līdz ar to rekords saglabājas 51, sasniegts vasaras sākumā Vecpils posmā.
Čempionu Autokross un Folkreisa Fināls izrādījās īpašs šovs gan skatītājiem, gan drāma sportistiem. Pēc visa spriežot, Brenguļu autotrase iedibinājusi spožu sezonas noslēguma tradīciju.