Lasīšanas laiks: 3 min
Līdz ar VoWi-Fi (Voice over Wi-Fi) pakalpojuma ieviešanu 2024. gada vasarā elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite Latvija” tīklā, trīs reizes samazinājies izsūtīto īsziņu skaits gadījumos, kad lietotājs nav bijis sasniedzams, liecina dati no uzņēmuma zvanu reģistra. Šī tehnoloģija ļauj veikt un saņemt zvanus arī vietās, kur mobilie sakari nav pieejami, un kā norāda “Bite Latvija” Radiotīkla nodaļas vadītājs Aleksandrs Beļajevs, tās funkcionalitāte ir īpaši noderīga vietās, kur signāla stiprumu ietekmē objektīvi faktori, piemēram, ēku konstrukcijas, tā mazinot gadījumus, kad lietotājs nav sazvanāms.
“Bite Latvija” VoWi-Fi pakalpojumu ieviesa pērn jūlijā, balstoties uz VoLTE risinājumu, kas ļauj veikt un saņemt zvanus, izmantojot datu savienojumu, un nodrošina iespēju zvanīt arī caur Wi-Fi. Šis pakalpojums ir efektīvs vietās, kur mobilo sakaru signālu izplatību var vājināt ēku konstrukcijas, it īpaši jaunbūvēs, kur tiek izmantoti materiāli, kas slāpē signālu, vai, piemēram, tādās specifiskās ēkās kā hokeja halles, kur ēku būvniecībā izmantotais metāls var būt būtisks signāla bloķētājs.
“Mobilie sakari ir kristiski svarīga ikdienas nepieciešamība, un ikvienam ir svarīgi būt sasniedzamam jebkurā situācijā. Ja, veicot izejošos zvanus, paši varam mainīt lokāciju, piemēram, izejot ārpus specifiskām telpām, tad ar ienākošajiem zvaniem ir sarežģītāk, jo zvanītājs var nezināt, kur tajā brīdī atrodas zvana saņēmējs. Šādā situācijā VoWi-Fi funkcionalitāte ir ļoti noderīga, jo, pat ja mobilais tīkls nav pieejams, zvanu joprojām var pieņemt, ja ir pieejams Wi-Fi un telefons atbalsta VoWi-Fi funkciju. Bites zvanu reģistra dati liecina, ka 2024. gada maijā tika nosūtītas 302 000 īsziņas par neatbildētiem zvaniem, savukārt šī gada februārī šo īsziņu skaits samazinājās līdz 102 000, kas apliecina, ka šī tehnoloģija veiksmīgi darbojas un ievērojami uzlabo lietotāju sasniedzamību,” skaidro A. Beļajevs.
VoWi-Fi pakalpojums tiek automātiski bez maksas aktivizēts visiem “Bite Latvija” balss pakalpojumu lietotājiem. Pakalpojums ir pieejams lielākajai daļai viedtālruņu, tostarp “iPhone”, “Samsung” un “Xiaomi” modeļiem, kas ražoti pēdējo divu līdz trīs gadu laikā. Lai funkcionalitāte darbotos, nepieciešams atjaunināt ierīces un aktivizēt Wi-Fi zvanu funkciju iestatījumos.
Tāpēc A. Beļajevs aicina lietotājus sekot līdzi savai ierīcei un veikt nepieciešamos atjauninājumus, jo vecākas ierīces var neatbalstīt šo tehnoloģiju. “Mūsdienās cilvēkiem ir svarīgi pielāgoties tehnoloģiju attīstībai – tāpat kā iedzīvotāji maina televizorus, lai skatītos YouTube, arī viedtālruņiem ir jābūt atjauninātiem un jāatbalsta jaunākās funkcijas, lai nodrošinātu vislabāko pieredzi,” papildina “Bite Latvija” Radiotīkla nodaļas vadītājs.