Lasīšanas laiks: 2 min
Šī gada jūlijā kampaņa “BioLoģiski!” lielveikalos “Rimi”, “Maxima” un “Prisma” īstenoja bioloģisko produktu degustācijas. Vairums pircēju pauda, ka viens no iemesliem, kas attur ikdienā biežāk iegādāties bioloģiskos produktus, ir grūtības tos atrast un atpazīt lielveikalu plauktos, portālu “Valmieras Ziņas” informēja kampaņas koordinatore Liene Brizga-Kalniņa.
Degustējot dažādus bioloģiskās pārtikas produktus – piena produktus, maizi, dārzeņus, svaigus un žāvētus augļus, konditorejas izstrādājumus un citus – liela daļa cilvēku atzina, ka ir pārsteigti par to, cik plašs bioloģiski sertificētu produktu klāsts ir pieejams lielveikalā.
Tāpat pircēju norādīja, ka labprāt ikdienā biežāk iegādātos bioloģiskos produktus, taču līdz šim nav zinājuši par to daudzveidību. Ne visos lielveikalos bioloģiskā pārtika ir atsevišķi nodalīta. Visbiežāk bioloģiskie produkti ir izkārtoti plauktos līdztekus konvencionālajiem. Tas rada grūtības atšķirt bioloģiskos produktus no konvencionālajiem, nepētot katra produkta iepakojuma marķējumu. Īpaši attiecībā uz augļiem un dārzeņiem vairums veikalu klientu nezināja, ka līdztekus konvencionāli audzētiem turpat lielveikalā ir iespējams iegādāties arī bioloģiskos.
Akcijas cenas ir galvenais, kas palīdz pievērst uzmanību bioloģiskajai pārtikai. Tomēr gana daudz veikalu apmeklētāju sacīja, ka arī īpašas bioloģiskās pārtikas atpazīšanas zīmes atvieglotu šo produktu atrašanu.
Tāpat pircēji atzina, ka saskārušies ar lielveikalu personāla nezināšanu, taujājot, kur plauktos atrast konkrētus bioloģiskos produktus.
Gustavs Norkārklis, Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācijas vadītājs atzīst:
“Šobrīd lielveikalos jau pieejams plašs bioloģisko produktu klāsts gandrīz visās produktu grupās. Tomēr skaidrāka bioloģisko produktu nodalīšana un izcelšana lielveikalos noteikti atvieglotu produkta ceļu līdz lielveikala pircēja ikdienas pārtikas grozam.”