Lasīšanas laiks: 3 min
Iestājoties siltajam laikam, sākas arī gaisa kondensēšanas sezona automašīnās. Tomēr visu braukšanas prieku var sabojāt fakts, ka, ieslēdzot kondicionieri, tas nestrādā kā nākas. Ko tādā gadījumā darīt?
Šajā rakstā apskatīsim dažas tipiskākās auto kondicioniera problēmas, kā arī to, kā tās diagnosticēt un novērst.
Traucēta gaisa plūsma
Ja vērojami gaisa plūsmas traucējumi, un pa ventilācijas atverēm neplūst vēss gaiss, tam var būt vairāki iemesli.
Vispirms pārbaudiet gaisa izplūdes vietu. Piemēram, ja gaiss izplūst tikai no apakšējām ventilācijas atverēm, bet no augšējām nē, vai arī tas izplūst no visām atverēm, izņemot vienu, ļoti iespējams, ir iesprūduši elementi, kas nosaka plūsmas virzienu.
Ja gaiss plūst caur visām atverēm, bet plūsma ir vāja un automašīnas salonā izplatās nepatīkama smaka, ļoti iespējams, radusies problēma ar gaisa filtru – tas var būt aizsērējis vai sapelējis.
Vēl viena iespējama problēma ir traucējumi pašā kondicioniera sistēmas darbībā, kā rezultātā samazinās veiktspēja un gaisa plūsmas ātrums.
Kondicionieris nepūš aukstu gaisu
Šāda problēma var rasties vairāku iemeslu dēļ, taču visbiežākais cēlonis ir nepietiekams dzesētājvielas – gāzes – līmenis kondensēšanas sistēmā. Tas ne vienmēr nozīmē, ka radusies sūce – gluži vienkārši laika gaitā gāze izplūst arī no nebojātas sistēmas.
Protams, pastāv arī citi iespējamie bojājumi, kas var negatīvi ietekmēt auto kondicioniera darbību. Lasīt arī par citām auto kondicioniera problēmām.
Cik svarīga ir auto kondicioniera pārbaude?
Lielu daļu no problēmām var novērst veicot regulāru kondicioniera pārbaudi. Tomēr nereti autovadītāji par to aizmirst – īpaši ziemas periodā, kad šī sistēma gandrīz nemaz netiek izmantota. Turklāt ļoti bieži kondicioniera darbības traucējumi rodas tikai tādēļ, ka ziemas periodā tas nemaz nav ticis ieslēgts.
Piemēram, pēc ilgāka dīkstāves perioda dzesēšanas šķidrums var nepilnvērtīgi apgādāt sistēmu ar smērvielu, kā rezultātā kondicionieris nestrādā tā, kā tam vajadzētu. Vēl viens faktors, kas var ietekmēt pilnvērtīgu kondicioniera darbību pēc ziemas perioda, ir mitrums, kā rezultātā vairojas baktērijas un sēnītes. Rezultātā gaiss automašīnas salonā var būt sasmacis, no kondicioniera var plūst nepatīkama smaka.
Kondicioniera pārbaude un apkope jāveic reizi gadā – to ieteicams darīt pirms vasaras sezonas, kad kondicionieris tiek izmantots pastiprināti. Tomēr, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, vērts kondicionieri ieslēgt arī ziemas laikā – kaut pa retam un uz neilgu brīdi.
Atbildīga kondicioniera izmantošana
Galvenais auto kondicioniera izmantošanas motīvs ir komforta nodrošināšana automašīnas salonā. Tomēr der atcerēties, ka pārmērīga šīs ierīces izmantošana var kaitēt veselībai. Pārāk auksts gaiss var izraisīt saaukstēšanos – gluži tāpat kā tas notiek ziemas periodā. Ja ziemā auksts ir ārā, tad vasaras periodā mēs no karstuma patveramies automašīnā, kur uz pilnu jaudu darbojas kondicionieris. Šādas biežas gaisa temperatūras maiņas sekmē saaukstēšanās riskus.
Noteikti jāpievērš uzmanība arī kondicioniera temperatūras iestatījumiem – vislabāk, ja starpība starp ārpusē un salonā esošo temperatūru ir ne lielāka par 6 grādiem.
Tāpat der arī atcerēties, ka kondicioniera izmantošana palielina automašīnas degvielas patēriņu.
Pirms došanās ceļā, svarīgi padomāt ne tikai par komfortu, bet arī par drošību. Jāatceras, ka ikvienam motorizētam transporta līdzeklim, kas piedalās ceļu satiksmē, ir nepieciešama OCTA polise. Turklāt to visērtāk un ātrāk atrast un noformēt tiešsaistē. Lai saprastu, kura OCTA polise internetā būs vispiemērotākā, atliek vien sistēmā norādīt visus prasītos datus un izvēlēties kādu no apdrošināšanas kompāniju piedāvājumiem.