Lasīšanas laiks: 2 min
Klientu apkalpošanas jaunākie tehnoloģiskie risinājumi mazumtirdzniecībā padarījuši iepirkšanās procesu ātrāku, ērtāku un patīkamāku, taču tas ir tikai sākums ceļam uz jauniem iepirkšanās paradumiem, kuros dominēs norēķināšanās ar bezkontakta kartēm, pašapkalpošanās iespējas, kā arī ērtas mobilās lietotnes. Latvijas un arī pārējo Baltijas valstu pircēji ir gatavi jaunajiem risinājumiem un tos labprāt izmanto savā ikdienā, secinājis lielveikalu tīkls Rimi vairākos pilotprojektos visā Baltijā.
Rimi veiktā pircēju aptauja veikalos rāda, ka vairāk nekā 80% respondentu ļoti atzinīgi un vēl 12% atzinīgi novērtē iespēju ātri samaksāt par pirkumu pašapkalpošanās kasēs. Jaunā iespēja palīdz saīsināt laiku, kas pavadīts iepērkoties, kā arī pašiem noteikt norēķināšanās gaitu un ātrumu. Šobrīd 40 Rimi veikalos visā Baltijā pieejamas vairāk nekā 230 pašapkalpošanās kases, ko drīzumā papildinās vēl 60. Latvijā pašapkalpošanās kases plānots turpināt ieviest arī nākamgad, paplašinot to pieejamību gan Rīgas, gan reģionu veikalos.
Jaunākais moderno tehnoloģiju risinājums, kas pieejams visos Rimi un Supernetto veikalos, ir norēķini ar bezkontakta maksājumu kartēm, kas ļauj norēķināties par pirkumiem līdz 10 eiro, neievadot PIN kodu. Tā rezultātā maksājums tiek veikts uz pusi ātrāk nekā, ievietojot karti terminālā un ievadot PIN kodu.
«SEB banka bezkontakta maksājumu kartes MasterCard Dinamo saviem klientiem piedāvā jau kopš 2013. gada. Tomēr pieprasījums pēc jaunās funkcionalitātes lielā mērā ir atkarīgs no karšu pieņemšanas infrastruktūras attīstības. Līdz 2016. gada sākumam bezkontakta norēķini lielākoties bija pieejami tikai ārzemēs, bet šogad ar katru mēnesi arī Latvijā pieaug to tirdzniecības vietu skaits, kur var norēķināties ar bezkontakta kartēm. Šobrīd jau apmēram 25% SEB bankas klientu karšu pieņemšanas ierīcēm nodrošina bezkontakta norēķinus. Visiem jaunajiem klientiem-tirgotājiem piedāvājam POS terminālus, kas pieņem bezkontakta kartes. Savukārt esošiem klientiem pakāpeniski nomainām POS terminālus uz ierīcēm ar bezkontakta funkcionalitāti,» uzsver SEB bankas prezidente Ieva Tetere.
Fakti par moderno tehnoloģiju risinājumiem mazumtirdzniecībā
- Latvijā bezkontakta maksājumus atbalsta ap 25% no SEB bankas klientu kāršu pieņemšanas ierīcēm;
- Visvairāk maksājumi tiek veikti Rīgā, kam seko Jelgava un Valmiera;
- Ar bezkontakta karti var maksāt arī parastajos terminālos, ievadot PIN kodu, kā arī izmantot skaidras naudas izņemšanai un citu ikdienas finanšu funkciju veikšanai bankomātos;
- Pirkuma veikšana aizņem vidēji 2 – 5 sekundes. Tas ir uz pusi ātrāk nekā ar parasto karti;
- Eiropā bezkontakta kartes visvairāk izplatītas Polijā, Čehijā, Slovākijā, Ungārijā, Šveicē un Spānijā;
- Puse no visiem 2015. gadā saražotajiem viedtālruņiem atbalsta bezkontakta tehnoloģiju;
- gadā visā pasaulē veiktas bezkontakta norēķinu transakcijas vairāk nekā 151 miljardu dolāru vērtībā;
- Rimi mobilā lietotne Baltijā lejupielādēta vairāk nekā 31 000 reižu. Divas trešdaļas lietotāju ir no Latvijas.